2022-07-14, 05:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Belägg för att aktuell misstänkt med skyddad identitet är under rigid bevakning,
Han har multipla dödshot emot sig. Han kan inte gå en meter utan att staten vet vart och hur länge.

Han har samma skydd som Paludan i nuläget.
Citera
2022-07-14, 05:52
Medlem
Så det har framkommit nu att det är en afrikan med oklar ålder som våldfört sig på en svensk liten flicka? Är jag förvånad? Absolut inte. De flesta med mer än två hjärnceller är nog inte det. Det har gått utför länge nu.

Och svenskfientliga media med sin rasistiska inställning mot svenskar gör allt för att sopa allt undan mattan inför valet. Istället vänder man det till att de som verkligen bryr sig om Sverige försöker utnyttja liknande dåd till sin fördel men själva drar man sig inte för att peka ut svenska gärningsmän titt som tätt och skuldbelägga svensken till oproportionerliga höjder. Jag hoppas av hela mitt hjärta att historiens dom kommer bli hård mot alla rasistiska svenskfientliga krafter som verkat för denna utveckling i Sverige där Sverige blivit ett otryggt land för alla och inte minst svenskarna att leva i.

Högst andel utdelade PUT någonsin år 2022 samtidigt som politiker tutar i svensken att vi har ”rekordlåga” migrationsnivåer eller EUs ”miniminivåer”. Och media ifrågasätter såklart inte utan hjälper snarare det gråa Sosseriet att behålla makten och utarma landet ytterligare. Det är så man vilseleder och förintar ett folk, håller folket sovande tills den ofrånkomliga kraschen inträffar.

I utlandet tittar man på Sverige med fasa. Befinner mig just nu i ett annat välmående land med noll migration och gruppvåldtäkter och som vågar uttrycka nationell stolthet, Sverige är idag en skugga av sin forna ståtlighet. Det svider i själen att se vad landet blivit. Bara de mest naiva, inbitna idioterna försöker intala sig själva att allt är som det ska.

I ett normalt land med en media som uppfyller sin demokratiska uppgift att granska makten och tjäna folket skulle aldrig de som startat, förvärrat och påskyndat den negativa utveckligen kunnat sitta kvar på makten. Det är skandal utan motstycke.

Det bedrivs just nu ett folkmord på svenskar och det lär möjligtvis inom tid klassas för ett sådant.
Citera
2022-07-14, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det där var tamejfan det dummaste jag nånsin hört. Att mamman var med på detta. Hur jävla dum får man bli. Och att göra partipolitik av denna så tragiska händelse, så fruktansvärt respektlöst mot flickan och hennes familj.
Du och andra som inte förstår varför vi har val är ett demokratiproblem.

Valdagen är inte byråkratins svar på midsommarfirande.

Har man fler än två hjärnceller mellan öronen förstod man att mångkultur, invandringen, skulle decimera kvinnofriden i Sverige.
Har du inte röstat emot det så är du medskyldig.

Om flickans dådkraft tagits ifrån henne, att hon inte fick springa när den icke-svenske ropade på henne, när hon kände rädsla, så ligger det säkerligen på skolans hjärntvätt.
Citera
2022-07-14, 06:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Eftersom rehabilitering är tidskrävande, kostsamt och sällan fungerar tillfredsställande kanske det är dags att överge den modellen?

Eller göra den mer effektiv? Utveckla den?

Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Gäller detsamma rektorer som får samma anmälan? Och eftersom jag vet att svaret är nej - varför inte? En rektor som tystar ner attacker varav minst en uppdagats nu - har dom inget ansvar alls?

Skolan har ett stort ansvar att göra orosanmälan till soc, något många skolor i landet egentligen t o m missbrukar för att komma undan kostnader för ex extra krävande elever.
I fallet Yara 8 år gammal i Landskrona för en del år sedan (hon misshandlades till döds av sin morbror och hans fru) efter en uppsjö av orosanmälningar till soc från grannar, affären (där hon stal mat), polisen och skolan, och skolans rektor.....det blev rektorn som fick bära hundhuvudet. Rektorn satte sig i sin bil på midsommaraftonen, gasade på ordentligt och körde rakt in i träden......det tog nog ca 6 år innan han (familjen, för Rektor Johan (googla om du vill) är nu en grönsak ) fick en lam ursäkt från kommunen och dess Socialtjänst.
Det är olika från kommun till kommun, med detta idiotiska kommunstyre. mycket stora variationer i landet, något medborgarna inte har förstått ännu. Söndra och härska fungerar perfekt i Sverige just nu....

Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Att fokusera på problemet som måste lösas är väl naturligt, systemet bygger ju på att vi ska ha lagar och åtgärder som så många som möjligt trivs med, då är det bra med input från så många som möjligt.

Jag tror inte att flickans behandling och eventuella läkningsprocess fungerar på samma sätt. Jag tror inte heller på gud så sammanlagt tror jag att min möjlighet att hjälpa henne är begränsad men visst vi kan ju diskutera om hon borde få något annat dropp eller om man borde lägga is på pannan på henne, om jag ska dömma av inläggen hittentills så tror jag att hon om hon var vaken hade valt att inte få "hjälp" av någon av rasisterna här inne.

Känns mer målinriktat att debattera hur systemet ska fungera för att undvika nästa tragedi.

Jag håller helt med dig, och jag tvivlar starkt på att flickan vill ha fotot i sjuksängen spritt över nätet.....

Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Var har du fått det ifrån? En mamma som kom hit 2017 med då 3 barn, nu 5 barn .. hur gick det till?

Pappan (hennes man) kommer från Italien för att "hälsa på" någon gång om året......

Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Menar du att Bobby hade begått liknande och "nån" tog tag i det?

Nej, Bobby blev torterad och mördad av sin mamma och styvfar. Bobby hade också en utvecklingsstörning.

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hur kan flera syskon ”vara på väg”? Mannen/pappan fick ju inte Uppehållstillstånd i Sverige och befinner sig i Italien.

Han "hälsar på" sin fru och barnen någon gång varje år....
Citera
2022-07-14, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han har multipla dödshot emot sig. Han kan inte gå en meter utan att staten vet vart och hur länge.

Han har samma skydd som Paludan i nuläget.
Du har alltså inga belägg för ditt påstående.

Paludan har inte skyddat boende och inte skyddad identitet, det är helt olika förutsättningar avseende bevakning. Paludan är inte skäligen misstänkt för någon tortyrvåldtäkt eller mordförsök.
Citera
2022-07-14, 06:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du har alltså inga belägg för ditt påstående.
Inte mer än att jag vet hur svenskt rättssamhälle funkar när det handlar om misstänkta under hot.
Citera
2022-07-14, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Det finns INGEN på statsmedia som försvarar gärningsmannen eller handlingen. Tror du det på allvar så tycker jag synd om dig! Om man däremot vill försöka förstå hur och av vad en gärningsman formats så tittar man på exakt de saker han pratar om. Hur tror du att tex FBI gör gärningsmannaprofiler? Jo för att man har lärt sig genom att studera brott och gärningsmän och deras uppväxt. Det gäller inte bara invandrade gärningsmän. Om vi tex vill ha en chans att förhindra skolskjutningar så är det lämpligt att titta på de som varit och se om det hade funnits något som samhället hade kunnat förhindra.

skulle man kolla på din och andra Flashback individers bakgrund är jag säker att man skulle kunna hitta bidragande faktorer till er människosyn och beteende också

Det enda som hade förhindrat det här vore att inte olagligt importera detta våldtäckts- och mördaras. Lika naturligt att ha en afrikan i Norrland som en same i Amazonas.

Dett a diskuterar de inte så din "teori" (känslomässigt svammel) kan avfärdas som lögner samtidigt som en 9 årig flicka kämpar för sitt liv. Tvi.
Citera
2022-07-14, 06:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Särskilt för en arkeolog. Och osteologer som arbetar med arkeologiska skelett-lämningar kan så klart inte tidsbestämma på året då de arbetar med historiska eller tom förhistoriska material. En medicinsk vetenskaplig bedömning inkluderar både röntgen av olika delar av skelettet då ben växer ihop i en viss ordning på människor i alla folkgrupper och tandröntgen. På det så finns ytterligare isotop-tester som kan utföras för att härröra en person till en viss plats under sin levnad. Dessa kan ge en precision som spänner mellan månader upp till ett år. Diverse sjukdomar som påverkar tillväxt kan upptäckas både i samma röntgensessioner samt med några enkla blodprov. Detta måste bara göras. Flera länder har infört det, däribland Norge och Danmark, UK står inför att implementera det som standard.

I det här faller kommer åtgärderna skilja sig ganska litet för en 13-åring och en 15-åring, är diskussionen relevant här?

Isotop-test, vet du ens vad det är? Har du hört talas om röntgen av ex mumier?

Blodprover brukar inte vara tillgängliga vid ett arkeologiskt fynd av ett skelett.

Att NORGE, Danmark och U.K. (där jag bor) skulle vara så korkade att de tror på åldersbestämningar har jag mycket svårt att tro, vi har liksom Uni of Cambridge och Oxford här......även Uni of Edinburgh!
Citera
2022-07-14, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
... Och att göra partipolitik av denna så tragiska händelse, så fruktansvärt respektlöst mot flickan och hennes familj.
Det är tyvärr partipolitik som är den direkta orsaken att aktuellt fall kunde inträffa.

Fruktansvärt respektlöst mot flickan och hennes familj, och mot alla andra drabbade, att låtsas som om sånt här bara råkar hända så ofta i det svenska samhället, när man sedan många år redan vet att ca 95% av alla dömda för överfallsvåldtäkt är invandrare, och man inte varnar barn och familjer för detta utan istället påtvingar ännu fler invandrare som ska "integreras" bland svenska skolbarn och i svenska bostadsområden.

Som om ett parti hade genomfört en stängning av alla fängelser och släppt ut alla mördare, och sedan hävda att det skulle vara "respektlöst" att nämna politiska beslut som faktor när sedan massor av människor mördas.

Om tjejen överlever och blir återställd, är det garanterat inte sista gången hon råkar ut för sexuella övergrepp eller trakasserier från importerade invandrare. DET är respektlöst.
Citera
2022-07-14, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Du har fel där. En strypning kan lika gärna handlat om att försöka tysta henne om hon skrek, för att han fick panik av ljudet. Det krävs inte många IQ-poäng för ett sådant agerande.

Är det fel enligt ditt påstående? Är du sakkunnig eller hittar du bara på?

En treårings nivå stryper ej.

Är det någon här som träffat mongot och vilken nivå pratar han på?
Citera
2022-07-14, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Inte mer än att jag vet hur svenskt rättssamhälle funkar när det handlar om misstänkta under hot.
Du vet inte ens skillnaden på ett barn med skyddad identitet, hemlig adress, misstänkt för mord,

och någon icke misstänkt och synnerligen offentlig vuxen person.

Om du vetat något om hur svenskt rättssamhälle funkar och allmänhetens skydd från brottslingar när dömda i väntan på inlåsning begår nya brott, då hade du inte varit så säker på att ett barn hindras mer att begå brott än dömda våldsbrottslingar.
Citera
2022-07-14, 06:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du vet inte ens skillnaden på ett barn med skyddad identitet, hemlig adress, misstänkt för mord,

och någon icke misstänkt och synnerligen offentlig vuxen person.
Hur vuxna behandlas och hur barn behandlas är två vitt skilda världar i Sverige.
Citat:
Om du vetat något om hur svenskt rättssamhälle funkar och allmänhetens skydd från brottslingar när dömda i väntan på inlåsning begår nya brott,
Hold it right there; Försöker du jämställa i tråden hur dömda behandlas med hur misstänkta behandlas?
I väst gör man skillnad mellan de två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in