Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpg73
Eftersom rehabilitering är tidskrävande, kostsamt och sällan fungerar tillfredsställande kanske det är dags att överge den modellen?
Eller göra den mer effektiv? Utveckla den?
Citat:
Ursprungligen postat av
PleaseIgnore
Gäller detsamma rektorer som får samma anmälan? Och eftersom jag vet att svaret är nej - varför inte? En rektor som tystar ner attacker varav minst en uppdagats nu - har dom inget ansvar alls?
Skolan har ett stort ansvar att göra orosanmälan till soc, något många skolor i landet egentligen t o m missbrukar för att komma undan kostnader för ex extra krävande elever.
I fallet Yara 8 år gammal i Landskrona för en del år sedan (hon misshandlades till döds av sin morbror och hans fru) efter en uppsjö av orosanmälningar till soc från grannar, affären (där hon stal mat), polisen och skolan, och skolans rektor.....det blev rektorn som fick bära hundhuvudet. Rektorn satte sig i sin bil på midsommaraftonen, gasade på ordentligt och körde rakt in i träden......det tog nog ca 6 år innan han (familjen, för Rektor Johan (googla om du vill) är nu en grönsak

) fick en lam ursäkt från kommunen och dess Socialtjänst.
Det är olika från kommun till kommun, med detta idiotiska kommunstyre. mycket stora variationer i landet, något medborgarna inte har förstått ännu. Söndra och härska fungerar perfekt i Sverige just nu....
Citat:
Ursprungligen postat av
ToreSkog
Att fokusera på problemet som måste lösas är väl naturligt, systemet bygger ju på att vi ska ha lagar och åtgärder som så många som möjligt trivs med, då är det bra med input från så många som möjligt.
Jag tror inte att flickans behandling och eventuella läkningsprocess fungerar på samma sätt. Jag tror inte heller på gud så sammanlagt tror jag att min möjlighet att hjälpa henne är begränsad men visst vi kan ju diskutera om hon borde få något annat dropp eller om man borde lägga is på pannan på henne, om jag ska dömma av inläggen hittentills så tror jag att hon om hon var vaken hade valt att inte få "hjälp" av någon av rasisterna här inne.
Känns mer målinriktat att debattera hur systemet ska fungera för att undvika nästa tragedi.
Jag håller helt med dig, och jag tvivlar starkt på att flickan vill ha fotot i sjuksängen spritt över nätet.....
Citat:
Ursprungligen postat av
PleaseIgnore
Var har du fått det ifrån? En mamma som kom hit 2017 med då 3 barn, nu 5 barn .. hur gick det till?
Pappan (hennes man) kommer från Italien för att "hälsa på" någon gång om året......
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff567
Menar du att Bobby hade begått liknande och "nån" tog tag i det?
Nej, Bobby blev torterad och mördad av sin mamma och styvfar. Bobby hade också en utvecklingsstörning.
Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Hur kan flera syskon ”vara på väg”? Mannen/pappan fick ju inte Uppehållstillstånd i Sverige och befinner sig i Italien.
Han "hälsar på" sin fru och barnen någon gång varje år....