2022-07-13, 22:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Uttrycket "Alla människor har samma värde" missbrukas väldigt ofta, och nästan alltid när man har en agenda.

Instämmer. Mha uttrycket "Alla människor har samma värde" har svenska politiker

1. avskaffat att medborgerliga skyldigheter ska balanseras av medborgerliga rättigheter.

2. abdikerat att regering och riksdag har en skyldighet att skydda medborgarna

3. jämställt våldsbrottslingar med deras offer

Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Verkligheten är en annan. Alla människor utgår från samma värde. Vad dom gör påverkar detta, självklart nog. Så en massmördare, pedofil, eller kanske advokat tillmäts inte och ska inte tillmätas samma värde. Detta om advokat kan tas med en liten .. nyans. Enbart pga att fler och fler av dom .. skitsamma, fel tråd.

Så vad folk gör kan definitivt påverka deras "värde" som människor. Vi lever i en civilisation, vi lever tillsammans. Det som tydligt visar att dom inte klarar det - har helt enkelt inte samma värde.

Frågor på det?

Vad åsyftar du med "Detta om advokat kan tas med en liten .. nyans."? Advokat?
Citera
2022-07-13, 22:12
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Kan man utvisa folk som har fått uppehållstillstånd? Går han att utvisa om det nu skulle vara så? Mamman har ju inte uppehållstillstånd, men nåt/några barn är födda i Sverige.

Ja man kan dra in ett uppehållstillstånd, men hur skulle det vara aktuellt i det här fallet, han är ju inte ens myndig.
Citera
2022-07-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Vem är fader till dom två sista snorungarna? Äckligt
Sex e la inte äckligt? Men .. såvitt jag vet pratar alla i tråden om en italiensk pappa som inte är här?

Eller kommer han förbi då och då för lite mys? Det e nu änna inte poängen i vilket fall - 5 ungar e mer än din quota. Vi borde kanske ha en.
Citera
Medlem
Hur lång tid tar en åldersbestämning att göra, det är väl genom magnetröntgen osv.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagGillarBalsam
http://www.bilddump.se/bilder/202207...251.50.223.jpg
Den bilden var väl uppe för 400 sidor sen ungefär.
Citera
2022-07-13, 22:14
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Den signal vi ska ge, är att alla i Sverige har samma människovärde och samma rätt till stöd för att hantera ohälsa (psykisk och fysisk) samt kriminalitet. Och vi låser in människor idag, om de utgör ett hot mot sig själva och sin omgivning. Men syftet är inte att straffa - det kallas "kriminalvård" av ett skäl.

Straff är något som mer primitiva, medeltida samhällen gör, men ingen blir lyckligare av att se människor avrättas eller piskas. Det enda som händer är att alla blir traumatiserade.
Det heter inte allas lika människovärde det heter människovärdighet vilket en brottsling inte har
Citera
2022-07-13, 22:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag förstår tanken av att hjälpa, absolut men ser det som ett märkligt tänk. att bara tänka "pengar". För mig och väldigt många andra låter det märkligt. Tror inte särskilt många tänker så för att hjälpa. Köpa ballonger för ex 5000 kr, eller vaddå?

Jag bistår gärna med en slant om jag bidra till att göra den lilla flickan lite gladare, om hon kommer hem igen.
Citera
2022-07-13, 22:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Men moral är inget som existerar i universum. Det är något det mänskliga samhället skapar. Och det är faktiskt år 2022 och vi har passerat den där ålderdomliga gammaltestamentliga synen på rättvisa, eftersom vi idag förstår att grov våldsbrottslighet beror på socialt utanförskap och psykisk ohälsa, och därför är det meningslöst att bestraffa eftersom det bara ytterligare traumatiserar förövaren och inte bidrar till att göra samhället bättre.

Det bästa utfallet blir ju att förövaren till den utsträckning det är möjligt rehabiliteras och kan bli förlåten av samhället och återgå till att bli en fungerande samhällsmedlem.

Straff syftar till att återställa balansen i ett virtuellt, moraliskt universum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad åsyftar du med "Detta om advokat kan tas med en liten .. nyans."? Advokat?
Dom är advokater. Jag vill inte bli deras mål #1 ;D

Även om dom har fler och fler korrupta, så är dom bra på att sätta stopp på de som vill ta bort de privilegier som advokaterna har enligt lag - eftersom dom visat sig inkapabla att VARA bättre medborgare. Så man får uttrycka sig lite försiktigt.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Eftersom majoriteten av hans landsmän är kristna så är det inte troligt att de kör med just den typen av uppläxande.
Det var inga av mina landsmän som läxade upp särlingen i vår by när jag var liten så där är väl vår kultur inte så överlägsen som vissa SD:are har fått för sig.
Hahaha. Så du tror bara att det är muslimer som kan bli förbannade och ta till våld? Det är nog väldigt blandat med folk som inte vill ha sina döttrar och systrar grovt våldtagna och grovt misshandlade så dom hamnar i en respirator och inte kan väckas.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Ja man kan dra in ett uppehållstillstånd, men hur skulle det vara aktuellt i det här fallet, han är ju inte ens myndig.
Nya lagar 1/8 😃
Citera
2022-07-13, 22:16
Medlem
Om inte mamman till monstret är totalt bakom flötet så har hon medvetet ljugit för att få fördel i det korkade landet Sverige,då är det inte mer än rätt att hon och monstret får packa sina väskor och sticka härifrån för alltid.
Meeen det lär tyvärr aldrig hända i det här landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in