2022-07-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Kan det vara att de icke-svenska GM är många fler..? Och vem har sagt några förlåtande ord om de vita, slaviska skithögarna som dräpte tjejen i västergötland för ett antal år sen..

Är balter slaver?
Citera
2022-07-13, 20:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Eftersom svensk lag inte tillåter dödsstraff kan man tryggt utgå ifrån att alldeles oavsett negerns ålder och tillgängliga bevis så kommer han inte att få ett rimligt straff för sina gärningar.
Likt alla andra då.
Citera
2022-07-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Han har tafsat och äcklat sig mot tjejer på MB skolan sedan han började där.

Det hela eskalerade givetvis till den dagen då han blev stoppad när han försökte slita in en liten tjej på skoltoaletten.

Efter det så kom attacken I gångtunneln...flytten till Lejonström, och resten är som man säger "historia".

Ja och det är soc som sitter med hela bollen efter händelsen i tunneln!
Citera
2022-07-13, 20:07
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Är balter slaver?
Ok, sorry, men vitt öststatsslödder är de alla där borta..
Citera
2022-07-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
En lärare på moröbackeskolan har gjort ett inlägg på sin facebook.

"Skrev en text mitt i natten. Läs gärna. Gilla. Kommentera. Men inte med hat i munnen. Allt sådant kommer plockas bort. Blockeras. Dela gärna. Med kärlek. ❤️

Jag går fortfarande inte förbi platsen där det hände, trots att det bara är några 100 meter bort. Jag viker av åt andra hållet utanför porten när jag ska ut på promenad eller en löptur. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag knappt fått mig ur soffan sen det hände. Promenader och löpturer har stannat av. Liksom det mesta i livet. Det är som en dimma har lagt sig och bestämt sig för att stanna. Och då är jag bara en fröken. Inte familj eller annan närstående.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen i allt detta. Förstår inte hur det ska gå att starta upp en vardag när semestern och sommarlovet tar slut. Kommer knuten i kroppen nånsin att lösas upp helt? Kommer illamåendet alltid komma bara genom att vända blicken ditåt? Och jag är bara en fröken. Jag försöker ta för mig mer. Försöker hitta tillbaka. Leva och umgås. Men dimman vill inte lätta helt. Och med jämna mellanrum tätnar den igen totalt. Och jag är bara en fröken.

Det som hänt är fruktansvärt. Vidrigt. Oförståeligt. Galet. Hemskt. Tragiskt. Sorgligt. Mörkt. Mardrömslikt. Overkligt. De tror jag varenda levande människa som läst om det tycker. Jag vet inte om jag nånsin kommer att ta in det helt. Om det nånsin kommer att landa i mig. Det är en sorg som ska bearbetas. Och då är jag bara en fröken.

Men. Jag kan inte skriva denna text utan att nämna det andra som pågår. Jag önskar så att jag slapp. Jag önskar att det var nog, mer än nog, att smälta det som hänt, att oroa sig för vår elev, att bearbeta och våga igen. Men tyvärr stannar det inte där. För hatet jag ser och upplever just nu är paralyserande. Fullkomligt nattsvart och på en helt ny nivå. Rasismen och jakten på den misstänkte killen når nivåer som helt ärligt skrämmer skiten ur mig. Ordval och slutsatser människor på nätet använder sig av har passerat alla gränser. Har vi inte lärt oss än att hat föder mer hat? Kunde inte all vårt fokus få ligga på att oroa oss för flickan, på att smälta det som hänt, på att räkna ut hur vi alla ska gå vidare? Kunde vi inte ha fått hjälpas åt med det? Det är en alldeles tillräckligt stor uppgift som den är. Istället för att utse oss själva till poliser, domare och rättskipare av alla andra slag. Påstå att vi är sanningssägare och att samhället vill skydda monster mer än små flickor. Det hjälper ingen. Att möta hatet gör inget bättre. Jag förstår att folk vill veta. Jag ville också veta. Ville veta och förstå. Förstå kommer jag aldrig helt att göra. Men jag vet att hudfärgen på gärningsmannen inte har någon betydelse för brottet. Jag vet det.

Snälla sluta hata."

https://www.facebook.com/1428794609/...E9fJGr5XZaZdl/

Menar hon alltså att hon tycker att det räcker gott och väl med att tycka synd om flickan? Vi ska inte fokusera så mycket på människan som gjort detta? Att det uppstår mycket hat känns i alla fall för mig rätt rimligt. Du som inte blir arg och frustrerad över detta för gärna berätta hur du tänker?
Citera
2022-07-13, 20:10
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Blir samhället bättre av att inte straffa brottslingar? Att man får göra vad fan man vill utan kännbara konsekvenser. Vad är det för signal vi ger barn, unga och brottsoffer?

Den signal vi ska ge, är att alla i Sverige har samma människovärde och samma rätt till stöd för att hantera ohälsa (psykisk och fysisk) samt kriminalitet. Och vi låser in människor idag, om de utgör ett hot mot sig själva och sin omgivning. Men syftet är inte att straffa - det kallas "kriminalvård" av ett skäl.

Straff är något som mer primitiva, medeltida samhällen gör, men ingen blir lyckligare av att se människor avrättas eller piskas. Det enda som händer är att alla blir traumatiserade.
Citera
2022-07-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Uppenbara gärningsmän är inte alltid uppenbara gärningsmän. Kanske pojken var i sällskap med fler pojkar? Kanske han var i sällskap med en eller flera vuxna? Vi vet om flera fall där gärningsmän som betraktats som totalt skyldiga sedan fått resning och skadestånd. Exempelvis Sture Bergwall.

Även om det mot alla odds skulle vara så att den utpekade negerungen inte är den som utfört dådet så borde det vara solklart för alla med tillstymmelse till intelligens att han är och kommer att förbli en belastning för samhället och en risk för sin omgivning så länge han lever.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan du utveckla resonemanget i det fetade?
Om han enligt den uppgivna åldern ska ha varit 6 år när han fick UT och registrerades ( kanske kom tidigare och hade LMA inära två år). En avvikelse på ca 4 år kanske kan passera för en som sägs vara i tonåren eller äldre men mer synligt fel om en 10 åring sägs vara 6 år?

Skojar du?

Spelar väl ingen roll vad du och jag tycker vore uppenbart.

Sedan när ifrågasätter Migrationsverket uppgiven ålder vid ankomst och asylansökan?

Den misstänkte kan mycket väl vara fyra år äldre än uppgivet, det finns all anledning att utgå från det då vi har sett åtskilliga exempel på barn som uppenbart är vuxna män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skydda gärningsmannen är polisens jobb när det uppstår dödshot.
Inte mitt.

I nuläget bryr jag mig mer om att offret ska vakna och inte vara allt för skadad som komplikationer.

Det framkom i inledningen vad jag ämnade förmedla.
Så fetglöm att jag omhuldar grabben, din sillhjärna.

Det är oavsett rent vedervärdigt att uppvigla och dödshota grabben.

Det är även utomordentligt lågbegåvat att försöka plocka politiska stilpoäng - när det likaväl finns yngre svenska sådana förövaren som begått brutala våldsdåd.

Där har du sensmoralen.

Jag har koll på fup ang Fagersta, aktiv i den tråden och de går runt och letar efter ett våldtäktsoffer. Vilket sker och sen mördar Johan henne.
Det var nog snarare så att den yngre tyckte det lät coolt men att det inte var lika roligt sen.

Så de är vidrigt att dödshota en grabb som verkar helt jävla slut i huvudet? Inte mer än rätt.
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nu är det visserligen sommarlov men negern bör väl börja skolan om några veckor.
Tror man han börjar på sin gamla skola i Skellefteå eller ny skola dit han flyttat?
Hittar man inte honom nu så bör man göra det när skolan börjar.

"Tror man han börjar på sin gamla skola i Skellefteå eller..."

Är du sinnessjuk!!

Han skulle bli klippt samma sekund som rätt personer känner igen honom!
Citera
2022-07-13, 20:12
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Menar hon alltså att hon tycker att det räcker gott och väl med att tycka synd om flickan? Vi ska inte fokusera så mycket på människan som gjort detta? Att det uppstår mycket hat känns i alla fall för mig rätt rimligt. Du som inte blir arg och frustrerad över detta för gärna berätta hur du tänker?

Ja, alltså jag är lika fundersam som dig faktiskt... Ingen aning hur batikhäxan tänker..
Citera
2022-07-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Sen tycker jag det är mer chockerande om det stämmer som rapport sa att skolan inte fått vetskap om överfallet i tunneln!
Helt normalt i dagens PK hets och splittrade samhälle. På nya skolan kanske de pratade om grabben.

- Varför frågar du vem han är? Det låter som, nazist och SD varning till dej. Titta till barnen nu, vi låser dörren!

Så var det även en flicka han överföll inne på en toa i en tidigare skola som han fick flytta från. Men det var väl inte så viktigt, han blev väl inte skadad som stora BLM symbolen som ströp sig till slut ofrivilligt.

DEN största manipulationen.
Det framkom väl att hon var under 15 och inte lovlig med 15 år? Om någon hade hört att hon är 10 år skulle de kunnat känna sig illamående och krängta av statens rasist TV.

Låter som ett normalt tal i valtider från de hjärt och hjärnlösalösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in