2022-07-13, 22:08
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Ingen vet hur gammal han är inte ens hans morsa ha koll på åldern

Jag har inte koll på årstider och sånt i etiopien men de kanske inte har en kalender på väggen i varenda bostad.

Är väl bra om man då äntligen tar reda på det, hoppas de kan mäta det riktigt exakt :-P så han kan få reda på när han har födelsedag och kan bjuda in familjen till LVU-hemmet eller psyket eller var han nu ska bo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Om den afrikanske våldtäktspojken har skyddad adress och dessutom är fri så skapar det en väldig osäkerhet i samhället. Är han i Täby, Gävle eller Strängnäs…….? Känns inte så där jättebra med tanke på vad han hunnit med hittills.
Han är under myndigheternas uppsikt så ta det lugnt..
Citera
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/202207...251.50.223.jpg
Citera
2022-07-13, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Klart att man spekulerar. Vad vet du som vi andra inte vet?

Källa på hans IQ tack.
men vad fan? träffat honom, studerat honom, pratat med honom och hans uppgivna lärare / fritidsledare
Citera
2022-07-13, 22:10
Medlem
Är det någon som vet någonting om flickans tillstånd i nuläget? Inte spekulationer! Är det någon här inne som har koll på riktigt om läget?
Älskade lilla barn 😢🙏🏻💔
Citera
Medlem
Citronfrommages avatar
Kan man utvisa folk som har fått uppehållstillstånd? Går han att utvisa om det nu skulle vara så? Mamman har ju inte uppehållstillstånd, men nåt/några barn är födda i Sverige.
Citera
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Bäst vore om hans landsmän visade lite heder och läxade upp han.
Eftersom majoriteten av hans landsmän är kristna så är det inte troligt att de kör med just den typen av uppläxande.
Det var inga av mina landsmän som läxade upp särlingen i vår by när jag var liten så där är väl vår kultur inte så överlägsen som vissa SD:are har fått för sig.
Citera
2022-07-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Hur kommer det sig att GMs ålder kan vara osäker?

För att mamman har ljugit, antagligen för att få bidrag fler år.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Vi har iofs inte sett det än, men du har troligen rätt i ditt antagande. Att åldersbestämma nån som 14 eller 16 (för att dra ut på det lite) är tekniskt omöjligt - det kan inte göras.

Så om polisen inte hittar information från ursprungslandet som motsäger vad MGM och mamman säger, så kommer det gälla.

I sådana fall kommer kan gå fri från straff, men det i tråden särdeles kritiserade socialverket kommer få en uppgift. Jag lägger mig inte i det, men det är självklart att en 14-åring som våldtar (eller mördar) inte drabbas ens såpass att skolgången hade påverkats. Om denne nu gått i skolan. Ute inom ett .. kanske två .. år.

Mamman som kom hit som vad jag förstår ensamstående med 3 barn har redan skaffat två till, och hur det gick till har inte framkommit i tråden. Kanske har en mamma med 5 barn inte tid att uppfostra, speciellt nån med våldstendenser. Det har pratats om handikapp hit och dit men jag ser inget av det definierat.

Poängen är att folk som kommer hit med massa barn aldrig får lära sig hur det ska funka i sverige. Eller svenska. Efter 5 år hade jag lärt mig isländska, thai eller kinesiska - hade jag flyttat till dessa länder.
Vem är fader till dom två sista snorungarna? Äckligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Är det någon som vet någonting om flickans tillstånd i nuläget? Inte spekulationer! Är det någon här inne som har koll på riktigt om läget?
Älskade lilla barn 😢🙏🏻💔

Står någon sida bakåt bara ❤️
Citera
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det vore en förfärlig signal. Ett samhälle, som tillmäter en grov vålds- och sexualbrottsling samma värde som dennes oskyldiga offer, kommer att gå under.

Straff syftar till att återställa balansen i ett virtuellt, moraliskt universum.

Men moral är inget som existerar i universum. Det är något det mänskliga samhället skapar. Och det är faktiskt år 2022 och vi har passerat den där ålderdomliga gammaltestamentliga synen på rättvisa, eftersom vi idag förstår att grov våldsbrottslighet beror på socialt utanförskap och psykisk ohälsa, och därför är det meningslöst att bestraffa eftersom det bara ytterligare traumatiserar förövaren och inte bidrar till att göra samhället bättre.

Det bästa utfallet blir ju att förövaren till den utsträckning det är möjligt rehabiliteras och kan bli förlåten av samhället och återgå till att bli en fungerande samhällsmedlem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Är väl bra om man då äntligen tar reda på det, hoppas de kan mäta det riktigt exakt :-P så han kan få reda på när han har födelsedag och kan bjuda in familjen till LVU-hemmet eller psyket eller var han nu ska bo.
Man kan inte använda kol-14 metoden på folk. Man kan inte exakt åldersbestämma folk. Du kan se intervall .. 8-10, 10-15, 15-20 .. men överlappen är stora.

Finns inget sätt att bestämma mer än att MGM är t.ex 15 plus minus 2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in