2022-07-13, 21:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jäklar vad du nördar, men ok. Bra fynd. Går såklart hitta undantag och alltid kul med nörderistatistik.
Just final climb är väl dock lite speciellt eftersom en del skiter i tempot och bara tar sig upp för att få en genomförd tour medan andra kör på max. Därför man inte riktigt kan jämföra år med år eller ibland herr med dam. Dessutom har damerna en liten fördel då de inte behöver släpa upp så mycket muskler, dvs "fördel" i förhållande till plattåkning.

Vad jag ville visa är att det alls inte är vanligt att elitdamer förlorar mot 15-åringar. I fotboll (och ishockey) blir de utklassade.
Citera
2022-07-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Försök förklara varför besökssiffrorna är låga på damfotbollsmatcher!

Kunde du läsa och förstå denna text där en feminist klagar?

”Damfotbollslag måste sluta möta pojkar”
https://www.olandsbladet.se/sport/anderberg-damfotbollslag-maste-sluta-mota-pojkar/

Försök förklara det låga intresset

Herregud hur tröga är männen på detta forum? Jag förstår att ni kanske inte ser kvinnor som "folk" eller som "allmänheten" men så är det. Kvinnor är 50% av befolkningen och därmed finns ett allmänintresse av att uppmärksamma kvinnor inom idrotten.
Citera
2022-07-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Herregud hur tröga är männen på detta forum? Jag förstår att ni kanske inte ser kvinnor som "folk" eller som "allmänheten" men så är det. Kvinnor är 50% av befolkningen och därmed finns ett allmänintresse av att uppmärksamma kvinnor inom idrotten.

"Allmänintresse avser ett legitimt intresse från samhället och allmänheten och avser medborgarnas rätt till information och uppgifter så att de kan ta ställning i samhällsviktiga frågor."

Det finns inget allmänintresse i damfotboll, och inte heller i herrfotboll.
Citera
2022-07-13, 21:27
Medlem
Finisterres avatar
Citat:

Försök besvara frågan varför publikens intresse är så lågt. Klarade du av att läsa feministens åsikt? Försök besvara honom.
Citera
2022-07-13, 21:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Bara å inse att du är en sinnessjuk individ. Du generaliserar utifrån kön och är helt besatt av vad folk har mellan benen, att kvinnor är sämre på fotboll är ett faktum men det vägrar du ta till dig. Jag ger upp denna debatt och önskar dig all lycka i framtiden. Jisses.
Citera
2022-07-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
"Allmänintresse avser ett legitimt intresse från samhället och allmänheten och avser medborgarnas rätt till information och uppgifter så att de kan ta ställning i samhällsviktiga frågor."

Det finns inget allmänintresse i damfotboll, och inte heller i herrfotboll.

Kvinnors representation ÄR en samhällsviktig fråga, vare sig det gäller ren politik, våld mot kvinnor eller kvinnliga idrottare. Det borde inte vara så i ett jämställt och jämlikt samhälle.
Citera
2022-07-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Bara å inse att du är en sinnessjuk individ. Du generaliserar utifrån kön och är helt besatt av vad folk har mellan benen, att kvinnor är sämre på fotboll är ett faktum men det vägrar du ta till dig. Jag ger upp denna debatt och önskar dig all lycka i framtiden. Jisses.

Wow! JAG generaliserar utifrån kön och är besatt av vad folk har mellan benen....???
Sen bevisar du dig själv när du påpekar att kvinnor är sämre på fotboll än män. För det är ju jätteviktigt för män - uppenbarligen - att påpeka att de tycker att män är mycket bättre på fotboll. Seriöst - vad är det för fel på er??
Senast redigerad av FiF 2022-07-13 kl. 21:35.
Citera
2022-07-13, 21:37
Medlem
Citat:
Kvinnors representation ÄR en samhällsviktig fråga

Nej, inte alls. Vare sig dam- eller herrfotboll är en samhällsviktig fråga.

Vill damfotbollen ha mer uppmärksamhet än vad den redan får, ja, då får man helt enkelt generera ett större intresse. Precis som curling får generera ett större intresse om man vill ha uppmärksamhet - men jag ser inte att du ylar om att curling inte får någon uppmärksamhet trots att det är en "samhällsviktig" fråga? Varför är det så? Kan det vara så att du är en hycklare?

Är det viktigt att curling får lika mycket uppmärksamhet som herrfotboll? Nej. Du har inget argument mot detta och det är därför du undviker att bemöta det i svar efter svar. Du har fått brallorna nerdragna av mig helt enkelt.

Vill du tvinga människor att titta på damfotboll och betala för biljetter till deras matcher? Eller hur har du tänkt att skapa detta intresse för sporten?
Citera
2022-07-13, 21:38
Medlem
Citat:
Wow! JAG generaliserar utifrån kön och är besatt av vad folk har mellan benen....???
Sen bevisar du dig själv när du påpekar att kvinnor är sämre på fotboll än män. För det är ju jätteviktigt för män - uppenbarligen - att påpeka att de tycker att män är mycket bättre på fotboll. Seriöst - vad är det för fel på er??

Ja låt oss införa genusfria fotbollslag. Män och kvinnor och de 51 andra genus som finns får alla tävla på lika villkor, utan kvotering.
Citera
2022-07-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det stämmer inte. När Tour de Skis avslutande etapp avgjordes åkte Ebba Andersson exempelvis snabbare än Even Northug. Kvinnliga tyngdlyftaren Hsu Shu-ching lyfte 120 kg vid OS i London 2012. Jämför med svensk juniorrekordet som Jimmy Källgren (väger 63 kg) har med 100 kg.

Hysch, hysch, deras penisar ruttnar och trillar av om de får veta att en kvinna kan lyfta tyngre än en man!!

För det är nog vad allt detta manliga hat bottnar i? Män som definierar sin "manlighet" i muskler, styrka och kondition - det som de tänker ska separera dem från allt kvinnligt som de avskyr. När kvinnor slår sig in på mäns domäner blir de rädda att deras "manlighet" skall tas ifrån dem. Kvinnor får ju inte bli för "lika" män för då försvinner ju könen all sin kos.

Då börjar de hata på kvinnliga fotbollsspelare, kvinnliga politiker, kvinnliga dataspelare, kvinnliga busschaufförer osv. Minns att män en gång i tiden vägrade att kliva på bussen när den första kvinnliga busschaffisen skulle transportera dem till jobben.
Citera
2022-07-13, 21:43
Medlem
Citat:

Jag har tidigare varit likgiltig inför damfotboll, men efter att ha läst dina inlägg så inser jag att vi måste stoppa denna fritidslek för kvinnor.
Citera
2022-07-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, inte alls. Vare sig dam- eller herrfotboll är en samhällsviktig fråga.

Vill damfotbollen ha mer uppmärksamhet än vad den redan får, ja, då får man helt enkelt generera ett större intresse. Precis som curling får generera ett större intresse om man vill ha uppmärksamhet - men jag ser inte att du ylar om att curling inte får någon uppmärksamhet trots att det är en "samhällsviktig" fråga? Varför är det så? Kan det vara så att du är en hycklare?

Är det viktigt att curling får lika mycket uppmärksamhet som herrfotboll? Nej. Du har inget argument mot detta och det är därför du undviker att bemöta det i svar efter svar. Du har fått brallorna nerdragna av mig helt enkelt.

Vill du tvinga människor att titta på damfotboll och betala för biljetter till deras matcher? Eller hur har du tänkt att skapa detta intresse för sporten?

Du har fel. Självklart är damidrott överlag en samhällsviktig fråga. Detta på grund av att vårt samhälle inte har varit och inte är, jämställt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in