2022-07-13, 20:36
  #457
Medlem
Finisterres avatar
Feministisk logik: Damerna är sämre än pojkarna de möter men bättre än herrarna (som de inte mött). Damerna måste få slippa möta herrarna för det vore troligen mycket orättvist men de måste få samma lön som herrarna, för lika arbete. De förtjänar en skyddad verkstad för att de är så dåliga men förtjänar mycket uppmärksamhet för att de är så bra.
Citera
2022-07-13, 20:40
  #458
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag menar att du jämför äpplen med päron. Vad fan - är du helt trög? En kvinnlig världsmästare i styrkelyft lyfter inte lika tungt som en manlig dito. Men hon förtjänar givetvis lika mycket uppmärksamhet för sin insats.

Inte alls.

Så du tittar lika mycket på paralympics som vanligt OS?

Har du sett damtennis? Du tycker det är likabra kvalitet? Varför ska sämre prestationer uppmärksammas likamycket som bättre bara pga av olika kön?????
Citera
2022-07-13, 20:50
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Inte alls.

Så du tittar lika mycket på paralympics som vanligt OS?

Har du sett damtennis? Du tycker det är likabra kvalitet? Varför ska sämre prestationer uppmärksammas likamycket som bättre bara pga av olika kön?????

"Prestation" är inte ett kvalitetsbetyg utan något man mäter i relation till förutsättningar. En snubbe utan armar på Paralympics som simmar 100 meter på en kanontid i relation till både sina förutsättningar och andra deltagare utan armar har gjort en bra prestation, trots att hans tid inte är i närheten av en simmare med armar. Sedan kan det väl vara lite för mycket freak show ibland, och jag tillhör dom som inte kollar så mycket. Men skulle aldrig kritisera utövarna för att dom finns samt kalla deras prestationer för kass.

Sedan kan faktiskt kvalitet bli för bra för sitt eget bästa, dvs underhållningsvärde. Jag ser mycket hellre damtennis än herrtennis på grund av att underhållningsvärdet är högre i damtennis, då det är många fler bolldueller och spelarna oftare måste hitta kreativa lösningar för att vinna bollar. Medan männen mer går på kraft och inte behöver vara lika taktiskt och tekniskt skickliga som damerna. För övrigt samma med handboll och volleyboll och även i viss mån basket. Bättre underhållning att se damer då det blir mer spel och inte bara en kraftsport.
Citera
2022-07-13, 20:52
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Inte alls.

Så du tittar lika mycket på paralympics som vanligt OS?

Har du sett damtennis? Du tycker det är likabra kvalitet? Varför ska sämre prestationer uppmärksammas likamycket som bättre bara pga av olika kön?????

Jodå. Jag har försökt förklara för dig att kvinnor är 50% av befolkningen. Givetvis ska en kvinnlig världsmästare få lika mycket uppmärksamhet som en manlig dito. Att du inte tycker att kvinnor presterar "kvalitet", trots att de är världsmästare, visar bara ditt kvinnoförakt.
Citera
2022-07-13, 20:56
  #461
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
En kvinnlig styrkelyftare lyfter inte lika tungt som en manlig. Innebär det att hennes kvalitet är "sämre" trots att hon är världsmästare i den klass (kön) som hon tävlar mot?

En brottarpojke tävlar mot andra pojkar i samma viktklass. Är kvaliteten på brottningen sämre för att han inte brottas som de i högre viktklass?
Det finns inga viktklasser i fotboll så redan där blir det en dålig jämförelse, men ja jag kan direkt säga att i och med att kvinnor inte har samma förmåga att lyfta lika tungt så är dom inte lika bra heller.

Vägrar du inse att män är så otroligt mycket bättre på fotboll? Är det vad detta handlar om?
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Men ni förstår väl att de lät pojkarna vinna?
Okej nu är det bara å konstatera att du inte lever i verkligheten och ser bara det du vill se, är du medveten om att förbundskaptenen Pia Sundhage t.o.m bad AIK:arna ta ut en gubbe för att det skulle bli jämnare? Ganska konstigt om man nu försöker va snäll och låta dom vinna.
Citera
2022-07-13, 20:56
  #462
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
"Prestation" är inte ett kvalitetsbetyg utan något man mäter i relation till förutsättningar. En snubbe utan armar på Paralympics som simmar 100 meter på en kanontid i relation till både sina förutsättningar och andra deltagare utan armar har gjort en bra prestation, trots att hans tid inte är i närheten av en simmare med armar.

Enligt tjejerna själva har de utfört ett "lika arbete" och de vill ha lika mycket pengar och beröm som de riktiga spelarna får. Enligt den feministiska ideologin skall de även ha rösträtt och få vara ute efter läggdags utan burqa, många tokiga idéer som inte går ihop riktigt.
Citera
2022-07-13, 21:03
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jodå. Jag har försökt förklara för dig att kvinnor är 50% av befolkningen. Givetvis ska en kvinnlig världsmästare få lika mycket uppmärksamhet som en manlig dito. Att du inte tycker att kvinnor presterar "kvalitet", trots att de är världsmästare, visar bara ditt kvinnoförakt.

Svaret är nej. Om intresset för hennes sport inte är lika stort kommer hon inte få lika mycket uppmärksamhet. Du har redan fått det förklarat för dig av mig och det lämnade dig helt svarslös.
Citera
2022-07-13, 21:05
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Svaret är nej. Om intresset för hennes sport inte är lika stort kommer hon inte få lika mycket uppmärksamhet. Du har redan fått det förklarat för dig av mig och det lämnade dig helt svarslös.

Har försökt förklara för dig och andra tröga penisar här, om och om igen, att det finns ett allmänintresse att uppmärksamma damidrotten eftersom kvinnor är 50% av allmänheten.
Citera
2022-07-13, 21:06
  #465
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Men inte denna trötta argumentation nu igen. Damidrott ÄR ALLTID ungefär som P15-P16, oavsett om det handlar om simning, skidor, handboll eller annan idrott. Sarah Sjöström borde enligt din "analys" alltså inte få positiv uppmärksamhet pga att hon vore chanslös mot svenska juniorer, Charlotte Kalla och de övriga i skidlandslaget borde inte få TV-tid då de får stryk av P15-åkare, osv osv.

Nej, det stämmer inte. När Tour de Skis avslutande etapp avgjordes åkte Ebba Andersson exempelvis snabbare än Even Northug. Kvinnliga tyngdlyftaren Hsu Shu-ching lyfte 120 kg vid OS i London 2012. Jämför med svensk juniorrekordet som Jimmy Källgren (väger 63 kg) har med 100 kg.
Citera
2022-07-13, 21:10
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Har försökt förklara för dig och andra tröga penisar här, om och om igen, att det finns ett allmänintresse att uppmärksamma damidrotten eftersom kvinnor är 50% av allmänheten.

Det finns inget allmänintresse - du förstår nog inte vad ordet allmänintresse betyder.

Damfotbollen uppmärksammas, inte sant? Om inte, varför sändes dagens match på TV och varför är det rubriker varenda dag?

Herrfotbollen har ett mycket större intresse och uppmärksammas därför ännu mer - det är inte svårare än så.

Curling t.ex., en sport som Sverige är extremt bra på, både på herr- och damsidan får i princip ingen uppmärksamhet alls, ändå hör jag inte dig yla om att svensk damcurling måste uppmärksammas ännu mer för att det finns ett "allmänintresse". Varför är det så?
Citera
2022-07-13, 21:12
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det stämmer inte. När Tour de Skis avslutande etapp avgjordes åkte Ebba Andersson exempelvis snabbare än Even Northug. Kvinnliga tyngdlyftaren Hsu Shu-ching lyfte 120 kg vid OS i London 2012. Jämför med svensk juniorrekordet som Jimmy Källgren (väger 63 kg) har med 100 kg.

Jäklar vad du nördar, men ok. Bra fynd. Går såklart hitta undantag och alltid kul med nörderistatistik.
Just final climb är väl dock lite speciellt eftersom en del skiter i tempot och bara tar sig upp för att få en genomförd tour medan andra kör på max. Därför man inte riktigt kan jämföra år med år eller ibland herr med dam. Dessutom har damerna en liten fördel då de inte behöver släpa upp så mycket muskler, dvs "fördel" i förhållande till plattåkning.
Citera
2022-07-13, 21:12
  #468
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Har försökt förklara för dig och andra tröga penisar här, om och om igen, att det finns ett allmänintresse att uppmärksamma damidrotten eftersom kvinnor är 50% av allmänheten.


Försök förklara varför besökssiffrorna är låga på damfotbollsmatcher!

Kunde du läsa och förstå denna text där en feminist klagar?

”Damfotbollslag måste sluta möta pojkar”
https://www.olandsbladet.se/sport/anderberg-damfotbollslag-maste-sluta-mota-pojkar/

Försök förklara det låga intresset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in