2022-07-21, 16:05
  #589
Medlem
HerrGickhans avatar
I en intervju fällde John McEnroe ett uttalande om Serena Williams att hon skulle vara på cirka 700:e plats bland männen. Det blev ramaskri och när han konfronteras med det försöker han bolla tillbaka frågan till programledaren som fegt väljer att glida undan:

https://youtu.be/hDPK8ds1D-o?t=161
Citera
2022-07-21, 18:19
  #590
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Brukar följa Engelsk medias rapportering och man ser samma mönster där som här. Konservativa Daily Mail översvämmas av kommentarer i artiklar kring damfotbollen likt de man ser här. Toppkommentaren oftast "Nobody cares" eller "Stop showing it down our throat". Båda kommentarerna lika lustiga. Ingen bryr sig. Men lockar ändå lika mycket kommentarer som artiklar/trådar om herrfotbollen. Både matchprat och tråden om EM har bra mycket mer kommentarer än många trådar om herrligorna.

Inte heller så att det är överdrivet mycket artiklar i ämnet. Inte mer än vad man kan förvänta sig från ett mästerskap liksom. Ingen tvingas läsa om eller se matcherna. Ser massa artiklar om ridsport. Skidor och annat skräp jag inte bryr mig om. Scrollar bara förbi. Ingen som tvingar mig att läsa om detta.

Sedan läser man typ The Guardian som är mer vänster och där diskuterar man matcherna i sig och håller en bra mycket högre nivå.
Citera
2022-07-21, 22:00
  #591
Medlem
Ganska kul tråd, på sätt och vis. I trådstarten frågar sig trådskaparen "Varför har då dessa misslyckade män utsett just damfotbollen till sitt största hatobjekt?" och sedan har tråden mer eller mindre övertagits av just dessa misslyckade män som spyr ut sig hat. Blir liksom humor att så många misslyckade män svarar på frågan genom att indirekt erkänna att de är just misslyckade män.
Citera
2022-07-21, 23:48
  #592
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Ganska kul tråd, på sätt och vis. I trådstarten frågar sig trådskaparen "Varför har då dessa misslyckade män utsett just damfotbollen till sitt största hatobjekt?" och sedan har tråden mer eller mindre övertagits av just dessa misslyckade män som spyr ut sig hat. Blir liksom humor att så många misslyckade män svarar på frågan genom att indirekt erkänna att de är just misslyckade män.
Det är din tolkning Burkgurka. Du klipper ut en mening där hen hugger till.
Jag personligen har enbart svarat på varför damfotbollen är hatad.
Inte du är en misslyckad man, varför hatar du damfotboll?
Detta är en fotbollstråd, inte mäns syn på kvinnor. I så fall är tråden felplacerad.

Jag hatar inte damlandslaget i Handboll eller andra kvinnliga idrottare, så att skulle röra sig om kvinnohat är en alldeles för enkel slutsats.
Du brukar ha mer substans i dina inlägg.
Citera
2022-07-22, 18:36
  #593
Medlem
Problemet är avundsjukan man har mot herrfotbollen. Man vill in och norpa cash som herrfotbollen genererar. Herrfotbollen har byggts up genom årtionden, och nu tror man att man har rätt till pengarna som genereras.
Citera
2022-07-22, 22:12
  #594
Avslutad
Instämmer om att Burkgurka brukar hålla högre nivå än så. Tråkigt att nämnda skribent uppenbarligen inte klarar av att hantera mer än en tanke samtidigt.
Citera
2022-07-22, 22:27
  #595
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Instämmer om att Burkgurka brukar hålla högre nivå än så. Tråkigt att nämnda skribent uppenbarligen inte klarar av att hantera mer än en tanke samtidigt.

Problemet med alla såna här trådar är att det alltid fokuseras på fel saker för motståndarnasidan alltid är efterblivna vänstermänniskor som aldrig sett en fotbollsmatch ska ha åsikter och tyckande. Jag ögade igenom tråden och märkte direkt att vi frekventa som skriver i fotbollsdelen inte skrivit utan bara okända.

Därför borde tråden låsas eller stängas. Oavsett om någon tycker damfotboll är skit eller håller låg kvalité så gör man inte de pga hat utan för att det är så. Man får faktiskt tycka annorlunda utan att hata.
Citera
2022-07-23, 00:12
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Det är din tolkning Burkgurka. Du klipper ut en mening där hen hugger till.
Jag personligen har enbart svarat på varför damfotbollen är hatad.
Inte du är en misslyckad man, varför hatar du damfotboll?
Detta är en fotbollstråd, inte mäns syn på kvinnor. I så fall är tråden felplacerad.

Jag hatar inte damlandslaget i Handboll eller andra kvinnliga idrottare, så att skulle röra sig om kvinnohat är en alldeles för enkel slutsats.
Du brukar ha mer substans i dina inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Instämmer om att Burkgurka brukar hålla högre nivå än så. Tråkigt att nämnda skribent uppenbarligen inte klarar av att hantera mer än en tanke samtidigt.

Hmm. Verkar som ni inte förstod poängen. Obs trådstarten och vad som skall (skulle) diskuteras. Dvs de som skriver inlägg om varför de hatar damfotboll antingen erkänner att de är misslyckade män eller så är de off topic.
Förresten borde tråden kanske ligga i psykologiforumet.
Citera
2022-07-23, 08:38
  #597
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hmm. Verkar som ni inte förstod poängen. Obs trådstarten och vad som skall (skulle) diskuteras. Dvs de som skriver inlägg om varför de hatar damfotboll antingen erkänner att de är misslyckade män eller så är de off topic.
Förresten borde tråden kanske ligga i psykologiforumet.
Nej. Bara för att TS skriver att alla som avskyr damfotboll är misslyckade män så blir inte detta en sanning. Svagt inlägg.
Citera
2022-07-23, 08:40
  #598
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Problemet med alla såna här trådar är att det alltid fokuseras på fel saker för motståndarnasidan alltid är efterblivna vänstermänniskor som aldrig sett en fotbollsmatch ska ha åsikter och tyckande. Jag ögade igenom tråden och märkte direkt att vi frekventa som skriver i fotbollsdelen inte skrivit utan bara okända.

Därför borde tråden låsas eller stängas. Oavsett om någon tycker damfotboll är skit eller håller låg kvalité så gör man inte de pga hat utan för att det är så. Man får faktiskt tycka annorlunda utan att hata.

Jag kommer aldrig förstå hur det kan vara hatiskt att beskriva verkligheten som den är? Damfotboll är skit.
Citera
2022-07-23, 08:47
  #599
Medlem
Kritiska yttranden mot Damfotboll borde vara förbjudet och kunna leda till böter (vissa grova fall fängelse). Hoppas innerligt att någon registrerar alla misogyna åsikter här på nätet.
Citera
2022-07-23, 08:50
  #600
Avslutad
Noterar att Sverige lyckades fylla sin lilla arena till mer än hälften igår!!? Det är ju fantastiskt med 7517 åskådare i en kvartsfinal i EM! Tänk om alla matcher spelats på stora arenor som svenskorna gnällde om, snacka om att det varit öde!

Damfotbollen går verkligen framåt…. 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in