Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-13, 20:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Skiter fullständigt i hur det fungerar i Afrika. I det här landet så har man koll på dagar och datum när ens barn är född.

Ja, men de är inte födda här. Yngre syskon som föds här eller i Italien blir registrerade till faktiskt datum, vilket föräldrarna inte brukar ha problem att komma ihåg.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-13 kl. 21:00.
Citera
2022-07-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det är mänskligt och fullständigt normalt att hata negern för den vidrigt mardröm han har utsatt den lilla tjejen för.

Det är också fullt normalt att vilja hämnas (och skada) förövaren.

Speciellt om man är i den innersta kretsen runt brottsoffret.
Kanske egentligen bara då. Men när de gäller sexualbrottslingar, brott mot barn, så delar jag åsikter om högre och grövre straff, om kastrering och uthängning. Det blir bara så mycket mer komplicerat när det är ett lågbegåvat barn som utfört skiten. Tro mig, om han gjort det, vilket jag tror då även polisen skriver "vissa medgivanden" så vill jag inte ha fanskapet ute på gatorna, men den här överdriva rasistiska fokusen på politik känns som den allra oftast känslolöst använder offret för sin egen agenda och confirmed bias-kåthet. Det känns som att ett barn kan göra så här mot ett annat barn räcker att diskutera liksom och det andra utifrån det, inte som huvudagenda.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hon är säkert redan dödshotad av pöbeln. Åtalshögen kommer växa i och med detta fallet det är jag övertygad om.
Med lite tur har hon inget jobb att återvända till i höst eftersom föräldrar till barn i den skolan förhoppningsvis gjort sitt plikt och talar allvar med rektorn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Har missat vem blatten är, men det är en negerjävel eller? Somalier?
https://samnytt.se/fick-permanent-uppehallstillstand-en-vecka-innan-brutala-mordforsoket-pa-flicka-i-skelleftea/

Här har du en hel del fakta.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att hat, uppvigling och dödshot anses vara helt sjukt?

När inte staten kan ge upprättelse för offren då brottslingen slipper straff så är det fullt normalt och en mänsklig reaktion att vilja använda våld mot en förövare. Du vet mycket väl att det här "barnet" kommer slippa konsekvenserna av sitt handlade och är i princip fri efter några år att fortsätta sin våldsturné.

Det är snarare sinnessjukt och likgiltigt att försvara ett rättsystem där det är fritt fram att begå brott.
Citera
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Får andra inte ha åsikter som du inte delar utan att tituleras störd? Det är ett problem måste jag säga då det är mer stört att detta grova hat frodas. Ungefär som SD inavlade marktrupper.

Här kommer du och försöker flytta fokus från händelsen i sann anda.
Nej, jag är trött på 68-vänstern. Trött på att etablissemanget bemöter såna här händelser med en axelryckning och vänder det till fackeltåg.

Och det min vän gäller även för störda svenska barn. Problemet är att dessa hör hemma här. Lättare att kasta ut en skit som nyss fått livstid försörjning.

Tillägg: och kalla mig inte SD. Jag röstar på AfS
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
För att ni inte ens hypotetiskt kan acceptera att ett sätt att minska kriminaliteten är att minska invandringen; iaf den kravlösa. Istället kommer alla okvädesord man kan komma på fram; fascist, nazist, rasist... tröttsamt. Det är liksom ingen naturlag att just Sverige ska ha så hög invandring.

Så... nu väntar jag bara på att du ska brunsmeta mig
Citera
2022-07-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon pratar också om hur andra människor reagerar på händelsen och har åsikter om människors ordval och börjar sitt inlägg med att förbjuda folk att fritt uttrycka sina känslor.

Hon borde kunna sörja BO utan att kasta pekpinnar på någon annan.

Skulle vilja höra henne uttala sig när en av hennes döttrar haft en date med en Dumpengädda.

Inte konstigt att många reagerar med avsky och hat, använder överord och kryddar sina åsikter för att markera sin frustration över att den misstänkte ens fått möjlighet att göra det han misstänks ha gjort.

Det är väl en tolkningsfråga? Att välja vad man vill ha i sin egen tråd på FB är ju bara bra. Hat och hot är inte en mänsklig rättighet att få ösa över i andras trådar.

När man måste skydda personer med polis så är det inte en krydda längre utan våldsamma dårar som är ute för att begå brott. Olaga hot, förtal, olaga integritetsintrång, osv. Jag tror dessutom att hon ansvarar för sin tråd.
Citera
2022-07-13, 20:59
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Nu vet vi ju faktiskt inte ens hur det kommer att sluta eftersom han åldersbestäms.
Jo det vet vi redan
Citera
2022-07-13, 21:00
Medlem
Citat:

Det är du som är sjuk. Att hata den här bestialiska våldtäksmannen är helt naturligt och sunt beteende. Däremot är det du sysslar med sjukt beteende, då du ständigt förminskar allvarligheten i brottet och försöker hitta anledningar till att tycka synd om gärningsmannen.
Citera
2022-07-13, 21:00
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Ibland är hat och ilska en naturlig och sund reaktion.
Citera
2022-07-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det är mänskligt och fullständigt normalt att hata negern för den vidrigt mardröm han har utsatt den lilla tjejen för.

Det är också fullt normalt att vilja hämnas (och skada) förövaren.

Speciellt om man är i den innersta kretsen runt brottsoffret.

Om man är i den inre kretsen kan jag absolut förstå att man hatar. Jag kan förstå känslan av att vilja hämnas. Och ja jag skulle nog säga att det är ganska normala känslor att ha i det läget. Det är inte DET hatet som är så hemskt. Det är det massiva hatet från helt främmande människor som riktas helt urskiljningslöst inte bara mot gärningsmannen utan först alla färgade, sen alla inom soc, sen alla inom skolan. Vi har ett rättssamhälle just för att det inte ska vara upp till var och en att hämnas som man vill.
Det är den groteska rasismen och groteska kvinnosynen man får läsa här som gör att man inte vill släppa ut sin tonårsdotter ur huset igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in