2022-07-13, 19:45
Medlem
Socialtjänsten hade ifjol fått kännedom om pojken från polisen. Ingen som frågar sig vad socialtjänsten Skellefteå gjort på ett år med den kännedomen?
Citera
2022-07-13, 19:46
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Hans foto kommer att vara limmat på varenda lyktstolpe i mitt samhälle! Han är ju för faaan livsfarlig! Ska vi inte få möjlighet att veta vart han är så vi kan skydda våra barn! Ska hela sverige vara rädda för att han kanske dyker upp bakom skolan på den ort ens barn går i.
DÄRFÖR SKA BILDER UPP PÅ HONOM För allas skull, även hans tills han är inlåst på ett eller annat sätt! Eller satt ur spel genom att ha ont i knäskålarna ett tag framöver!

Han dyker givetvis upp i en annan stad, kanske nära någon av er där ute, under nytt namn.

Så håll ögon och öron vidöppna. Så kanske vi kan stoppa den här jävla galningen innan det är försent. Han kommer fan inte att sluta självmant.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
De har hittat äcklets spermier i och runt barnet samt grova våldtäktsskador i underlivet och gumpen.

Stackars barn.

Hur vet du det? Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapenski
Fast det där måste ändras. På min dotters skola blev en tjej mobbad och hotad av en äldre kille som en dag tog med en luftpistol till skolan som han ville ”visa” henne. Skolans eller kommunens agerande: ”eftersom han saknade sina kompisar så mycket så får han komma tillbaka till skolan”. Så nu måste hennes föräldrar försöka få in henne på en annan skola. Skolan måste få både mer befogenhet och ansvar att ta tag i de sociala delar som inte funkar om det t ex är föräldrar som misshandlar sina barn eller barn som är på väg att bli kriminella. Var ska man annars se det här och agera i tid. Skolan är inte bara en läroplan och lärare är inte bara en kunskapsförmedlare - de är i första hand en social verksamhet! Vem minns ens vad man lärde sig i grundskolan. Men visst minns man sånt som lärarna ”inte såg”.

Om du visste hur mkt av skolans tid som går åt till annat än undervisning! Det är INTE skolan som ska ta tag i om ett barn blir misshandlat det ska göras OCH GÖRS en socanmälan då!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Enligt rapport så hade skolan inte fått information om tunnelhändelsen! Det är definitivt inte skolans uppgift vad han gör på sommarlovet utan Soc!!

Instämmer. Skolans översyn sträcker sig inte så långt utanför skolans byggnad men oftast sker handläggning i samråd med olika berörda samhällsaktörer, varav skolan är en sådan för en kille i denna ålder.
Faktumet att det är sommarlov, ställer egentligen skolan ansvarsfri vad gäller förebyggande/förhindrande av händelser.
Ansvarsdelen med att förutspå och förebygga ligger dock helt hos Soc om det är så att han attackerat en kvinna tidigare.
Likaså har föräldrar ett enormt ansvar för detsamma, och även här har det brustit rejält om killen agerat tidigare.
Citera
2022-07-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
elller varför har inte socialmyndigheter tagit tag i detta ?

Ja självklart det i första hand!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Säg inte det, ett oerhört stort antal människor är fruktansvärt upprörda och intresset är stort. Den här tråden är t.ex. uppe i över 5 miljoner visningar, och jag har sett minst fyra av forumets mods aktivt posta i den - är det FBs hetaste någonsin? Det krävs bara en person som får syn på honom vid rätt tillfälle på rätt plats i framtiden.
Du menar som de tusen andra våldtäktsmän från Afrika och Mellanöstern?
Har du någonsin hört om en våldtäktsman som fått smaka ordentligt?
Nu pratar jag inte hagamannen misshandeln, nu pratar jag ett skott i pannan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Han dyker givetvis upp i en annan stad, kanske nära någon av er där ute, under nytt namn.

Så håll ögon och öron vidöppna. Så kanske vi kan stoppa den här jävla galningen innan det är försent. Han kommer fan inte att sluta självmant.

Det känns som att han är som Anders Eklund
Citera
2022-07-13, 19:48
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, om det är hennes barn.

Undrar samma..

Inte säkert det är hennes avkomma ens?
Är väl inget som måste ”bevisas” när dom väller in i Sverige?

Kan vara vem som helst hon tagit hit bara för att få ut mer bidrag att skicka hem till resterande klanen i lerhyddan?
Citera
2022-07-13, 19:50
Medlem
Hur var flickan klädd vid attacken?
Citera
2022-07-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Finns bild i tråden?
https://mobile.twitter.com/Freddeeee...10893567119362
https://twitter.com/Dykaren21/status...72215951728641
Senast redigerad av fiesp 2022-07-13 kl. 19:54.
Citera
2022-07-13, 19:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Han kan vara normalbegåvad för sin region där han kommer ifrån.

Men det där med varningar från skola och annat. De har ju av allt att döma haft någorlunda koll på fanskapet. De saker han gjort har ju givit dem anledning att vara vaksamma. MEN de sakerna torde inte varit tillräckligt allvarliga för att slå omedelbart larm. Då hade det nog gjorts. Han flyttades från morsan när den där tunnelhändelsen ägde rum, om jag förstått rätt? Platsen han kom till sedan kan mycket väl ha eskalerat tokens brist på omdöme. Utan att veta, så tror jag ändå att man inte ska beskylla soc och skola och annat för mycket än så länge åtminstone. Det kan vara så enkelt att det helt enkelt bara knäppte till i skallen på honom på ett sätt som ingen var beredd på. Det finns otaliga ungar i samma sits som inte händer något med. Jag tror det är väldigt, väldigt svårt att sålla ut de som det slår slint för innan det gör det.
Ja, jag inser att det endast är spekulation från min sida.

Beredd på?

Hur många gånger ska det få knäppa till i skallen på honom innan den som har det yttersta ansvaret för att skydda honom och allmänheten vidtar åtgärder som förhindrar honom att begå grova brott?

Det har slagit slint i huvudet på killen minst ett par gånger innan han grovt våldtog och försökte mörda tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in