2022-07-13, 18:46
Medlem
För 6 tim sedan i aftonbladets kommentarsfält "Biggan" försvarar den misstänkte
-Mobben här är förskräcklig.
Citera
2022-07-13, 18:47
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Stackars lilla flicka! Att ha en knarklangare till pappa. En pappa som förstört livet för så många "barn" och deras föräldrar. Är mamman fortfarande tillsammans med honom?
Han har sadlat om och blivit caddy åt Tiger Woods när han är i Sverige.

Näe, nu skojsar jag till det.. Han har bytt namn, jobbar och verkar ha styrt om skutan.
Citera
2022-07-13, 18:48
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Om pojken skulle vara 15 eller 16 års gör det någon skillnad på det rent följdmässigt?

Det finns väl någon praxistrappa där man får mer för varje år, 15-åringar får fortfarande aldrig mer än fyra år, det intressanta i detta fallet är om det visar sig så grovt att utvisning blir aktuellt när PUT-regeln ändras.
Citera
2022-07-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det tror jag också, i sitt hemland hade hon haft stöd från släkt och lokalsamhälle och hennes son hade haft manliga förebilder och vänner.

Istället befinner hon sig vilse i ett land hon inte känner och en befolkning hon inte förstår.
Ett liv med visserligen god materiell standard men utan sammanhang och kontext.

Allt detta för att våra politiker har storhetsvansinne och väljarna oreflekterat blint litar på dem.
Hmmm finns hur många Etiopiee som helst här som kan ge stöd.

Kvinnan avlar ju ut barn till höger och vänster istället för att ta hand om de missfoster hon redan har.
Citera
2022-07-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babblarna97
Fast behöver absolut inte va osannolikt bara för att det har gått en vecka. Hennes ålder kan vara av stor fördel för att de ska gå bra. Kolla på mamman som låg nedsövd efter barnamordet i Arboga? Hon har trots allt klarat sig. Har själv jobbat på neurologi avd o sätt MÅNGA klara sig utan vidare men efter att ha varit nedsövd. Det tar tid för kroppen att återhämta sig. Skärp dig.
Det beror på vad undersökningarna SEP, NSE, neurologiska reflexer, DT och MR ger. Det finns ingen garanti, men som du påpekat är hennes ålder till fördel och beroende på svaren från ovanstående undersökningar kan vård fortgå, men inte för evigt. Är svaren dåliga så är prognosen mörk och stängs livsuppehållande utrustning av så vet vi vad som händer. Är svaren bra så finns det mening att fortsätta sett till den kliniska bilden.
Citera
2022-07-13, 18:52
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Jag tolkar det som att politiskt nyttja en tragisk händelse som involverar barn. Möjligen har ett grovt brott begåtts, men utredningen är inte betjänt av att en lynchmobb formas och driver på hat mot en funktionsnedsatt pojke och dennes familj.

Samhället blir på inget sätt bättre av det narrativ som formas kring händelsen.

Dessutom skedde det i Norrland, vilket alla vet om är en region som har problem med främlingsfientlighet, rasism, hög arbetslöshet och hög kriminalitet.

Blir samhället bättre av att inte straffa brottslingar? Att man får göra vad fan man vill utan kännbara konsekvenser. Vad är det för signal vi ger barn, unga och brottsoffer?
Citera
2022-07-13, 18:52
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Är pappan involverad i ljusskygga kretsar på ett eller annat sätt så är negerungen körd. Oavsett vilket så kommer hämnd att utkrävas!

Vilket väl knappast är orimligt med åtanke att gärningsmannen kommer gå ostraffad från det här oavsett. Och nej, ett år på SiS- hem med stängsel utan taggtråd är inte ett straff.

Han kommer inte ens få en prick i belastningsregister, han kommer gå fri efter att ha sadistiskt gett sig på en nioårig flickvän så hon får skador för livet, om hon överlever. Dödsstraff är det enda rättvisa, spelar ingen roll vem som verkställer som jag ser det.
Citera
2022-07-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Ni från Skellefteå med info om GM, ge oss namn, adress och bild! Varför skyddar ni honom? Det är fan er plikt mot resten av Sverige, ni fattar väl att han kommer hamna i någon annan komnun? En jävla handgranat detta psykfall.

Jag skiter i att han är ung, han förtjänar ingen respekt. En kula i huvudet är det enda. Alternativ utvisning av hela familjen. Punkt slut.

Han lär redan vara flyttad av polisen, namn och bild har förekommit i tråden typ 100 ggr.
Ska du stå för dina ord så klarar du nog av att leta upp hans namn och bild vilket tar typ en minut på flashback eller Google.
Du leker ju bara tuff på nätet.
Citera
2022-07-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det blir väldigt svårt att jämföra olika brott och säja vilket som är värst.
Engla är död men vi hoppas innerligt att denna flicka kommer att överleva.
Dalaröpappan som låste in sina 3 barn i en stuga, låste dörren och tände eld på stugan är också ett ovanligt vidrigt brott.

För mig är detta det absolut värsta brottet eftersom det här påverkar min vardag. Var jag än är, på affären, i stan eller kör bil tänker jag på den lilla flickan och allt jag läst hittills om detta.

Jag tror många svenskar är lika påverkade känslomässigt som jag, så ensam är jag nog inte tack och lov.
Citera
2022-07-13, 18:57
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Pojken drömmer väl om att bli fotbollsproff seller läkare eller advokat. Har han inget i belastningsregistret ska det väl gå vägen.
Citera
2022-07-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
För mig är detta det absolut värsta brottet eftersom det här påverkar min vardag. Var jag än är, på affären, i stan eller kör bil tänker jag på den lilla flickan och allt jag läst hittills om detta.

Jag tror många svenskar är lika påverkade känslomässigt som jag, så ensam är jag nog inte tack och lov.

Självklart är det så att det som ligger närmast i tid och avstånd påverkar en mest.
Citera
2022-07-13, 18:58
Medlem
Den människan kommer aldrig gå säker på den stadens gator, förståndshandikappad eller ej.

Han får inte vara fri, en tidigare händelse och nu detta. Bara för man har ett handikap blir man ju inte ett monster som gör något sånt här.

Jag hoppas innerligt att denna stackars flicka kommer kunna återhämta sig fysiskt och förhoppningsvis psykiskt. Men med det land vi lever i kommer nog inte rättvisa skipas på långa vägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in