Citat:
Ursprungligen postat av
Aloyshepherd
Begår män 98% av alla våldsbrott för att kvinnor som jobbar på socialen är inkompetenta - hur menar du?
Ditt sätt att argumentera håller inte idag. För 20 år sedan hade folk gått på det, men idag lever vi dagligen med en oroande stor mängd våldsbrott.
Jag antar att du trollar, för du kan inte vara seriös som idag ställer frågan "varför begår män dessa brott"? Då har du inte varit ute i samhället på väldigt lång tid som missat denna fruktansvärda utveckling.
Det är skillnad på män och män. Den våg av meningslöst och överdrivet våld som nu sköljer över Sverige har i ett väldigt fåtal fall med
svenska män att göra. Orsaken till att svenskar reagerar som de gör är för att det inte är så svenskar beter sig. Att svenskar också begår våldsbrott vet vi alla, men för de som noga följt utvecklingen av invandringen och den problematik den fört med sig, har knappast missat den explosion av våldsbrott som nu plötsligt skakar landet. Det är något vi svenskar inte är vana vid och det är därför nyheterna flera gånger dagligen tvingas rapportera om det.
Jag får en känsla av att du på allvar undrar vad det är som plötsligt hänt med oss
svenska män som skapat denna otrygga tillvaro. Tror du att det är svenska män som står för majoriteten av alla våldsbrott vi idag har?
Du kan inte få det tydligare än den bild media dagligen ger dig, det är olika kulturer som nu plötsligt ska leva bland oss svenskar. De behandlar inte varann på det sätt vi svenskar är vana vid. Att du idag inte har förstått det är väldigt konstigt. Det är därför jag ser dig som ett troll.
Sen vad det gäller fallet som tråden tar upp, har det nog absolut inget att göra med att pojken är afrikan. Det verkar vara annat som ligger bakom.