2022-07-13, 15:22
Medlem
Profaxs avatar
Om personen är "15" vid brottet och kommit till Sverige för 7 år sedan så innebär det att han var 8 vid inresa till Sverige.

Det finns ju då inga skäl att ljuga om åldern. Låt säga att han var 12 vid inresa så gör det ju ingen skillnad.

Att han skulle varit mellan 16-18 för sju år sedan och sedan gått i grundskola (1 klass) låter ju helt osannolikt att någon skulle gått på.

Det jag menar är att han är så pass ung och kommit till Sverige redan för 7 år sedan talar för att lögn om ålder sannolikt inte är så avgörande.
Citera
2022-07-13, 15:22
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag tror det är väldigt få här som tycker ”synd” om honom. Det är ingen som tycker att han ska går fri! Det handlar om att man inte lynchar en sjuk ung människa oavsett hon han är 13 eller 16 år. Han ska definitivt inte gå fri på gatorna utan vara på låst avdelning och medicineras och behandlas utifrån sina diagnoser. Tror jag att man på något sätt kan bota honom- absolut inte. Han kommer att göra mer om han ges tillfälle!

Negern bör avlivas då han utgör ett hot mot precis alla, då han förr eller senare kommer betraktas som återanpassad (kanslisvenska för vi orkar inte med honom längre)
Vissa människor bör helt enkelt avlivas så snabbt som möjligt för att minimera vidare skador som dessa individer kommer åsamka oskyldiga individer.
Citera
2022-07-13, 15:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Det är idag inget konstigt att föräldrar postar bilder på sina barn på sociala medier. Hur lämpligt det är alla gånger kan man diskutera. Men även om denna tragiska händelse inträffat 1987 hade flickans bild antagligen blivit offentlig via lokaltidningen eller i riksditon. Som anhörig i en sådan här situation kan det vara en lättnad att få dela sin börda med andra.

Bilden i sig är inte kränkande mot flickan. Den ger henne snarare upprättelse. Vi får ett ansikte på ett oskyldigt offer, ett barn som kunde varit ditt eller mitt.

Vi måste fråga oss om vi är beredda att offra våra egna för att hjälpa främlingar. Det är mig inte likgiltigt om en del får bo i flyktingläger i åratal, men jag sätter ändå mitt eget folks väl och ve först så om så är fallet är jag ok med att främlingar blir lidande.
Ser det inte alls som kränkande om en förtvivlad mor lägger upp en bild på sin dotter som skadats så svårt.

Problemet är om denna bild sen sprids i syfte att uppvigla till brott och/eller används för en viss politisk agenda där flickan förvandlas då till rekvisita, som ett politiskt slagträ.
Citera
Medlem
Gromyko-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog

Etiopien är säkert ett skitland som får folk att vilja flytta bort därifrån men de som bor kvar där har inte skapat det här problemet.

Varför tar vi emot människor från Etiopien, är det krig där eller varför får de asyl hör i Sverige? Eller räcker det man har diverse diagnoser som ADHD, empatibrist osv, för att få stanna här?
Citera
Medlem
Det verkar inte vara speciellt många som ska försvara gärningsmannen just nu uppe i norr.
Om det hänt i Stockholm så är det alltid socialtjänst eller kyrkan som drar en lans för dårarna. Dom vågar nog inte dra fram det tunga kavalleriet i sin iver att godhetsknarka. Nu vore en bra tid att trycka ner batikkärringarna i filttofflorna👊👊👊
Citera
2022-07-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Sitter sandnegern på något ungdomshem nu då tro?

Nej, han anses fortfarande vara under 15 år. Enligt svensk lag får en sådan pojke inget straff. Socialen kopplas dock in för utredning att ge pojken stöd. Han ska finnas på skyddad boende med sin anhöriga stod det igår.
Citera
2022-07-13, 15:24
Medlem
Jag hoppas att offret från ifjol får stöd nu också, hon lär ju inte må så bra när hon får höra vad som kunde ha hänt...

Samma sak med flickorna som varit utsatta för honom på skolan.
Citera
2022-07-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Det är idag inget konstigt att föräldrar postar bilder på sina barn på sociala medier. Hur lämpligt det är alla gånger kan man diskutera. Men även om denna tragiska händelse inträffat 1987 hade flickans bild antagligen blivit offentlig via lokaltidningen eller i riksditon. Som anhörig i en sådan här situation kan det vara en lättnad att få dela sin börda med andra.

Bilden i sig är inte kränkande mot flickan. Den ger henne snarare upprättelse. Vi får ett ansikte på ett oskyldigt offer, ett barn som kunde varit ditt eller mitt.

Vi måste fråga oss om vi är beredda att offra våra egna för att hjälpa främlingar. Det är mig inte likgiltigt om en del får bo i flyktingläger i åratal, men jag sätter ändå mitt eget folks väl och ve först så om så är fallet är jag ok med att främlingar blir lidande.

Håller helt med dig, tror inte tanken med bilden va att den skulle börja delas.
Som mamma kanske man inte tänker på att folk letar upp en i sociala medier, därav låstes nog 𝙸𝙶 när hon blev uppmärksam på att bilden delades.
De som gjort fel här är nog snarare de som delar bilden från hennes sida.
Må tösen klara sig ❤️
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, det är märkligt att de bara ropar efter fritidsgårdar när det är barnpsyket som behöver mer resurser.

Håller med dig och att det går och är viktigt att identifiera de barn som senare i livet förmodligen blir kriminella av olika anledningar. Man märker ganska snabbt vilka barn som behöver jobbas med för att undvika en olycklig utveckling.

Precis, det borde finnas en personal på varje dagis och skola med den kompetensen!

Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Expressen citerar polisen.
Samtidigt har antalet anmälda brott där den misstänkta är under 15 år ökat markant de senaste åren i Sverige. Förra året anmäldes 9 367 sådana brott, skriver polisen i ett pressmeddelande.
https://www.expressen.se/nyheter/poj...takt-mot-barn/

En mycket dålig utveckling för Sverige.....sorgligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Vilka möjligheter hade Socialnämnden att vidta åtgärder efter försöket till överfall på den vuxna kvinnan?

Borde inte den händelsen ha genererat en resolut åtgärd från kommunens sida?

Jo, det borde det.

https://skelleftea.tromanpublik.se/v...3-b852418cf7d1

Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Fast spelar det nån roll om han är 14 eller 15? Ja, straffmyndig, men blir det någon egentlig skillnad på straffet? Det lär inte göra någon glad ändå.

Det går att åtala en 15-åring, inte en 14-åring i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
Hur i all världen kan man ge någon permanent uppehållstillstånd när det är allmänt känt han attackerat barn och kvinnor tidigare? Vore ju väldigt intressant att få veta hans verkliga ålder.

Ja, och varför bara denna pojke har fått det i familjen.

En gissning är att Migrationsverket snabbat på så de slipper kostnaden för ev framtida skitdyr behandling.......

Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Man undrar verkligen över hans rätta ålder. Förra året, i juni, överföll han en kvinna bakifrån i en gångtunnel ( kvinnan lyckades slå sig fri), då skulle han alltså bara varit 12 år. Om man antar att det var ett sexuellt motiv så är frågan om en 12 åring verkligen har så stark sexualdrift?

Diagnosbarn kan vara väldigt ojämn i sin utveckling, jag har en liten kille själv (mitt barnbarn) som jag har vårdnad över, och jag bävar inför tiden när han blir äldre, han är 7 år nu.

Han har "tafsat" olämpligt på både oss här hemma, och på okända människor i affärer, parken etc. sedan han började att gå, i ca 1-årsåldern. Det är väl inte sexuella tankar hos honom (ännu), men har ser liksom de områdena på kroppen.....och tycker att det är roligt, eventuellt är det personens "reaktion" som är "rolig" för honom. För oss är det mycket, mycket jobbigt.

Vissa områden av hans mentala utveckling verkar ligga lååångt före, han har liksom tonårsutbrott ibland, tonårsintressen ibland, men vissa områden är mycket svagt utvecklade som att ex kommunicera, samtala. Det går mycket sällan att fråga honom hur det var i skolan idag, han har liksom inget intresse av att berätta. Ibland bubblar det ut jättemånga och långa meningar med ord och innebörd han egentligen inte borde kunna eller använda för hans ålder.

Det är liksom kaos i hans mentala utvecklingssystem.......
Citera
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag förstår de som vill slå i hjäl honom.
Men rationellt leder det ingen vart.
Flickan blir inte bättre för det
Det kan rädda framtida offer utan någon större kostnad, och skänker flickan rättvisa. Så det är i allra högsta grad rationellt. Dock är jag principiellt emot dödsstraff, så jag nöjer mig med oskadliggörande (permanent inlåsning el. utvisning).
Citera
2022-07-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag hoppas att offret från ifjol får stöd nu också, hon lär ju inte må så bra när hon får höra vad som kunde ha hänt...

Samma sak med flickorna som varit utsatta för honom på skolan.

Skolan anmälde denna pojke för ett halvår sedan till någon myndighet för hans aggressiva beteende men inget hände.
Citera
2022-07-13, 15:26
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Om personen är "15" vid brottet och kommit till Sverige för 7 år sedan så innebär det att han var 8 vid inresa till Sverige.

Det finns ju då inga skäl att ljuga om åldern. Låt säga att han var 12 vid inresa så gör det ju ingen skillnad.

Att han skulle varit mellan 16-18 för sju år sedan och sedan gått i grundskola (1 klass) låter ju helt osannolikt att någon skulle gått på.

Det jag menar är att han är så pass ung och kommit till Sverige redan för 7 år sedan talar för att lögn om ålder sannolikt inte är så avgörande.

Klart det gör stor skillnad om man aldrig gått i skola tidigare? Vad pratar du om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in