2022-07-13, 14:36
Samhället måste kraftfullt säga nej till sånt här utan att polariseras pga utseende.

Lyft ur dessa personer ur samhället från roten. Lär dom sen empati och förståelse, vilka dom är osv. Det kan ta 5 år eller 50 år, världen är konstig, drabbar alla olika.

Jag förstår frustrationen, många fokuserar på vart man är ifrån. Vilket såklart påverkar, levnadssätt, uppväxt osv.

Världen är formad så, att alltid attackera varandra. Vi är spelade mot varandra, när något sånt här dyker upp blir man arg, första man tänker är ”vad gör den här i Sverige” hatet fylls på, ökar pga av olikheter. Vissa är sådana som denna förövaren.

Alla har växt upp olika, och jag försvarar inte beteendet. Däremot är det lätt att falla in i kabalens vilja och polarisera. Vi är människor och vi alla har växt upp olika, enda som hjälper här är att visa förövaren vad han är, vad vi är, empati och förståelse. Tills dess lyft ur honom ur samhället.
Citera
2022-07-13, 14:37
Medlem
Tuors avatar
Kulturmarxisterna verkar nu har aktiverat sin trollfabrik. Det betyder att de är rädda för vad detta kan få för konsekvenser. Är det kod röd och full panik som råder just nu? Titta bara på inlägget ovan

OnT:

Finns det några uppgifter om hur långt in i skogen negern släpade flickan? Allting tyder ju på att hon har blivit attackerad vid vägen och sedan bortsläpad in i skogen.

En användare postade en karta kring området och vart flickan hittades ganska tidigt i tråden. Enligt den kartan så såg det ut som att hon låg ganska långt in?

Skulle en extra utvecklingsstörd neger verkligen få för sig att släpa iväg sitt offer in i skogen för att få våldta henne i fred? Det låter inte alls logiskt. Det finns ju uppgifter om att negern faktiskt inte är så utvecklingsstörd som man tidigare har påpekat. Han gick ju trots allt på en vanlig skola i 4 år. Om han verkligen hade varit utvecklingsstörd så hade han väl blivit förflyttad betydligt tidigare?

Enligt en användare i tråden så kan man inte tro att han är utvecklingsstörd när man pratar med honom.
Citera
2022-07-13, 14:37
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
En bit ner i den texten du länkade till kan man läsa följande:
"Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän i 20 till 25-årsåldern."
Barn mognar i så väldigt olika takt. Och en del barn som verkar väldigt mogna, förståndiga och vältaliga kan ha en del kvar inom andra områden att mogna klart. Dock vet praktiskt taget alla över 15 år att man inte får göra så som GM gjort i det här fallet och då bör samhället ge personen i fråga ett straff.

Praktiskt taget alla över typ 7 års ålder vet att man inte får plåga, våldta och slå ihjäl gråtande barn. De vet rent av att djurplågeri i sak är fel och lär sig tidigt att det är "synd om" någon som blir utsatt. Barn i den åldern skvallrar när andra är dumma.

Problemet är när de har empatistörningar och har våldstendenser, då spelar det ingen roll för dem.

Givetvis vet gärningsmannen att det är fel alldeles oavsett om han är 13 eller 15 år.
Citera
2022-07-13, 14:38
Medlem
Polisen känner trycket från den upprörda allmänheten och lovar att utreda den verkliga åldern på flera olika sätt inkl medicinsk undersökning.

Tror inte att pojkens chans att undkomma straff med en lögn på åldern är speciellt stor. Alltför uppenbart att man har ljugit om hans ålder helt enkelt.

Grundanledningen till att man utreder åldern är väl mest att om han är under 15 år så får han fortsätta att gå fri precis som idag.

Men ärligt talat så tror jag vi får se ganska många brott av personer under 15 år, så i längden behöver man ändra på lagarna så att de tar hänsyn till offren snarare än till gärningsmännen.
Citera
2022-07-13, 14:38
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Det har väl funnits särlingar i alla tider, när jag var liten var vi alltid rädda för byns särling och helst hade vi nog velat att han hade blivit utvisad till etiopien om det gick (han var etnisk svensk).
Samhället har begränsade resurser och oftast händer det ju inget "allvarligare" än misshandel, det är som i naturen, de andra barnen blir bättre på att springa och systemet självreglerar.
Man kan väl inte anpassa allting efter undantagen?
Det räcker att utvisa honom
Då hade alla blivit nöjda, säkert även GM.
Den etiopiska mentaliteten passar nog hans livsstil bättre
Citera
2022-07-13, 14:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur vet du det? Jag vet det inte, men jag skulle vilja fråga hans lillasyster om hon får gå på toaletten eller duscha ifred när han är hemma, eller om hon känner sig trygg när det bara är de två i lägenheten...

Han attackerade en 19-åring tidigare, då verkar det ju inte som att han har en specifik dragning till minderåriga barn, utan tjejer/kvinnor. Där dragningen kanske inte är egentlig lust utan aggression som har ett sexuellt uttryck?
Citera
2022-07-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Batikhäxorna är i full gång att skydda den stackars lilla pojken.
https://www.facebook.com/blomqvist/p...58455932862038
Anmäl inlägget på Facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Det hade såklart varit det bästa, för alla. Jag är i vanliga fall för ett rättssamhälle men här kommer inte lagen göra att rättvisa kommer ske. Den här individen, om han någonsin får vistas fritt igen (vilket är sannolikt), kommer begå liknande brott igen. Om jag får välja om någon oskyldig ska utsättas för den här typen av brott av denna individen, eller om han själv ska tas av daga, då är valet enkelt. Vissa människor kan helt enkelt inte leva i ett civiliserat samhälle.

Jag hade skänkt pengar till en gärningsman som hade avlägsnat den här individen.

Nu när vi ändå pratar om det så bör en insamling startas för att stötta familjen ekonomiskt. Det skulle inte ta bort deras sorg såklart, men att få slippa tänka på ekonomin, kan underlätta det praktiska i vardagen. För att inte tala om flickans skadestånd som kommer vara ett hån, om hon nu ens överlever.

Vilket mörker. Vilket bäcksvart mörker det här är.
Kan tyvärr verka som en uppmaning till mord att starta en sådan insamling nu!
Citera
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Samhället måste kraftfullt säga nej till sånt här utan att polariseras pga utseende.

Lyft ur dessa personer ur samhället från roten. Lär dom sen empati och förståelse, vilka dom är osv. Det kan ta 5 år eller 50 år, världen är konstig, drabbar alla olika.

Jag förstår frustrationen, många fokuserar på vart man är ifrån. Vilket såklart påverkar, levnadssätt, uppväxt osv.

Världen är formad så, att alltid attackera varandra. Vi är spelade mot varandra, när något sånt här dyker upp blir man arg, första man tänker är ”vad gör den här i Sverige” hatet fylls på, ökar pga av olikheter. Vissa är sådana som denna förövaren.

Alla har växt upp olika, och jag försvarar inte beteendet. Däremot är det lätt att falla in i kabalens vilja och polarisera. Vi är människor och vi alla har växt upp olika, enda som hjälper här är att visa förövaren vad han är, vad vi är, empati och förståelse. Tills dess lyft ur honom ur samhället.
Det är knappast polariserande att utvisa någon från landet, snarare spär man på hatet genom att låta GM vara kvar i landet.
Citera
2022-07-13, 14:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han attackerade en 19-åring tidigare, då verkar det ju inte som att han har en specifik dragning till minderåriga barn, utan tjejer/kvinnor. Där dragningen kanske inte är egentlig lust utan aggression som har ett sexuellt uttryck?
Det är nog så, han tar det som kommer i hans väg...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Begår män 98% av alla våldsbrott för att kvinnor som jobbar på socialen är inkompetenta - hur menar du?

Jag något av det mest hjärndöda jag läst. Det stora problemet är ju att vissa av det manliga könet inte sköta sig.
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
En bit ner i den texten du länkade till kan man läsa följande:
"Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän i 20 till 25-årsåldern."
Barn mognar i så väldigt olika takt. Och en del barn som verkar väldigt mogna, förståndiga och vältaliga kan ha en del kvar inom andra områden att mogna klart. Dock vet praktiskt taget alla över 15 år att man inte får göra så som GM gjort i det här fallet och då bör samhället ge personen i fråga ett straff.

Hur fungerar hjärnans utveckling om man är utvecklingsstörd som GM då? Någon skrev i tråden, att intellektet är på en treårings nivå medan man får hormonsvallningar som vilken tonåring som helst, i puberteten. Fattar verkligen inte hur man kan göra något sånt här. Att man är sjuk säger sig själv. Straff lär väl inte påverka honom nämnvärt.
Senast redigerad av Xedome 2022-07-13 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in