2022-07-13, 12:39
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag tror det är väldigt få här som tycker ”synd” om honom. Det är ingen som tycker att han ska går fri! Det handlar om att man inte lynchar en sjuk ung människa oavsett hon han är 13 eller 16 år. Han ska definitivt inte gå fri på gatorna utan vara på låst avdelning och medicineras och behandlas utifrån sina diagnoser. Tror jag att man på något sätt kan bota honom- absolut inte. Han kommer att göra mer om han ges tillfälle!

Man lynchar möjligen inte en minderårig i en frisk demokrati, även om han har försökt brutalt mörda en oskyldig liten flicka. Men att människor fylls av en enorm vrede av dåd likt dessa är fullt normalt och förståeligt. Jag blir mer fundersam över personer som tar gärningsmannens parti, som börjar vrida och vända, kommer med ursäkter och förklaringar. Dessa människor är nog de som på riktigt saknar empati, även om de gärna vill framstå som de med mest empati.

Nej, han ska förmodligen inte råka ut för en mobb, även om han själv saknar mänsklighet. Men om det landar i stängd ungdomsvård i fem år som straff förstår jag människors frustration.
Citera
2022-07-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ja, vad skall man säga?

"Hur kommer det sig att en yngling som har uppenbara våldstendenser inte har en assistent eller en vuxen övervakare?
– När de gäller särskilda individärenden så gäller sekretess, säger Anna Lundström (S), vice ordförande i socialnämnden i Skellefteå till Bulletin."

https://bulletin.nu/9-ariga-flickan-...r-mordforsoket

Låt mig justera Annas uttalande: "-När det gäller unga invandrarindivider som mördat/våldtagit så är det locket på för att det inte ska se illa ut för de ledande Regeringspartierna."
Citera
2022-07-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vilka mediciner använder man mot en utvecklingsstörning?

Man använder självklart inte mediciner mot utvecklingsstörning det tror jag till och med du fattar! Men på ett slutet boende kan man såklart medicinera så att han blir mindre våldsbenägen på boendet!
Citera
2022-07-13, 12:41
Medlem
Jag tror inte ungjäveln fått lära sig vad som är rätt eller fel. Om han har 70 i IQ så räcker det liksom inte att säga "så får man inte göra". Det sätter sig liksom inte.
Citera
2022-07-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Givetvis har detta inget med religion att göra, att tro att detta särbarn ens kan memorera ett enda stycke i koranen eller att han gjort detta för att han är religiös är såklart absurt.

Du hade försvarat honom mer om han var kristen, det förstår vi eftersom du tror att allt handlar om religion och du är helt okej med att halva Afrika kommer så länge de endast tror på Jesus, skrock eller häxkonst.
Det handlar om hans uppfostran i ett muslimskt hem.
Muslimska familjer lär sina pojkar att tjejer som klär sig fel förtjänar att våldtas.
Se dokumentären från Afrika på SVTplay, där säger de helt öppet att de våldtar tjejer som klär sig "utmanade".. Att de gruppvåldtar och annat.. Det är så asen fungerar! De har inte i Sverige, eller ens Europa att göra.
Citera
2022-07-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Man lynchar möjligen inte en minderårig i en frisk demokrati, även om han har försökt brutalt mörda en oskyldig liten flicka. Men att människor fylls av en enorm vrede av dåd likt dessa är fullt normalt och förståeligt. Jag blir mer fundersam över personer som tar gärningsmannens parti, som börjar vrida och vända, kommer med ursäkter och förklaringar. Dessa människor är nog de som på riktigt saknar empati, även om de gärna vill framstå som de med mest empati.

Nej, han ska förmodligen inte råka ut för en mobb, även om han själv saknar mänsklighet. Men om det landar i stängd ungdomsvård i fem år som straff förstår jag människors frustration.

Det kan jag hålla med om! Jag förstår frustrationen och ilskan
Citera
2022-07-13, 12:43
Moderator
OYs avatar
Partipolitik diskuteras i Politik inrikes, i ABoK diskuterar vi brott och kriminalfall.

/Mod
Citera
Medlem
Enda viktiga nu är att personen - oavsett ålder - outas så fort denne sticker ut sitt äckliga nylle utanför det ställe denne göms så pöbeln kan göra sitt. Nu är det nog. Rättvisa ska skapas.
Citera
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Tidigare använde man lobotomering mot denna typ av människa vilket var väldigt effektivt.
På så sätt plockade man bort hela deras utåtagerande drift på några minuter.
Sedan kan de gott sitta och kolla på TV 12 timmar per dag för att sedan slussas till sängen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du har fel. Titta bara på USA.

Nu släpper vi det här.
Skiter väl i USA, jag tittar på Sverige och fakta.
Fakta är att muslimska negrer våldtar betydligt oftare än kristna negrer.

Det handlar om deras uppfostran, hur de ser på "icke-muslimska" tjejer/kvinnor.
Citera
2022-07-13, 12:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Han kom hit 2017. I juni 2021 begick han ett överfall på en kvinna i en gångtunnel. Han har upprepade gånger tafsat på flickor och dragit in en flicka på skoltoaletten. Efter det fick han byta skola.,
Trots detta fick han PUT i juni 2022, dvs strax före detta överfall.
Hur tänker myndigheterna? Vad har de vidtagit för åtgärder efter 2021 när de måste begripit att denna kille förr eller senare skulle göra något ännu allvarligare? Man blir både förbannad och less. Vad gör politikerna i detta fall? Ingenting - inte ens ett uttalande.

Ja det är ofattbart att han kan få ett PUT efter överfall mot kvinnor. Politiker och tjänstemän gör ingenting, de får sina väl tilltagna löner ändå och folk röstar på dem hur dåliga de än må vara. Den stackars lilla flickan är bara ett bondeoffer för dem.

Tänk dig om det varit det omvända, en svensk yngling som våldtagit, grovt misshandlat en utländsk flicka. DÅ hade halva regeringen varit på plats och uttryckt sin vrede.
Citera
2022-07-13, 12:46
Medlem
Citat:

Kemisk kastrering, sänker testosteronet och sexueĺl lust samt våldsamhet begränsas. Hälften av sexförbrytare som prövat, tyckte det fungerade bra. Så om du är utvecklingsstörd eller inte lär kvitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in