2022-07-13, 19:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Hur kommer det sig att GMs ålder kan vara osäker?

Den kanske inte är så osäker men man gör bedömningen för att det påstås av några någonstans. Så har man gjort den
Citera
2022-07-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Hans mor visste inte hur gammal han var när de kom till Sverige....
Herregud riktiga raketforskare
Citera
2022-07-13, 19:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Som förtydligande så är det avdelningschef för grundskolan i Skellefteå kommun och inte rektor som intervjuas vilket innebär att han inte har någon personlig kunskap om pojken sen tidigare. Uppgiften att han agerat mot någon tidigare kommer bla från polisen

Inte personlig om han är chef, men inblick och aktuell lägesbild i vilket fall.
Hittade lite uppgifter om tidigare händelser, och dessa uppgifter går i ordalag emot vad avdelningschefen uttalar, även om jag upplever avdelningschefen förtälja lite mellan raderna:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-tidigare-fall

Hur pålitlig AB´s källa är får vara osagt, men jag håller det hittills troligt att tidigare händelser förevarit som också över tid bygger fram mot det som hände i Torsdags.
Det finns ingen rimlig chans att en såpass ung individ flyger under radarn, liksom det ej heller finns chans att denne samma individ helt plötsligt och för första gången gör något i denna kategorin.
Citera
2022-07-13, 19:19
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Lite svårtolkat uttal av en rektor som trampar försiktigt, men jag vill ändå extrahera något mellan raderna kring vad rektorn säger:
https://sverigesradio.se/artikel/eft...de-slagit-larm

Vi får fundera lite på att denna rektor är en person som just läst in sig på grabben, och att han nu skall stå i radio och svara men ändå inte förtälja något riktigt ännu.
I mina öron säger han i själva verket att det finns grejer kring den här grabben, men att det är lösa/svaga förevaranden som tex upplevts avklarat/utagerat eller som ej bedöms ha relevans mot det som i Torsdag utspelat sig.

Varifrån kommer uppgiften om att grabben ska ha agerat mot någon tidigare?

Dom sa på rapport att han var misstänkt för en misshandel, jag tror det är det folk kallar ”tunnelhändelsen”.
Citera
2022-07-13, 19:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Finns även (FB) Borttappad 4-åring, Ljungby. Hittad bragt om livet, 2011
Har aldrig hört att folk är rädda för den gärningspojken.
Nej precis! Dock har hela (väst)världen förändrats under detta decennium, den polarisering vi nu upplever, inom i stort sett varje ämne, är ju extrem.
Citera
2022-07-13, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu tvår alla sina händer..
” Nu undersöker skolan om de har missat något kring den pojke som misstänks för mordförsök och våldtäkt på en flicka i Skellefteå förra torsdagen.
Henrik Bolin är avdelningschef för grundskolan i Skellefteå och enligt honom finns ännu inget som tyder på att de borde ha larmat”
https://sverigesradio.se/artikel/eft...de-slagit-larm

Finns ju inlägg från tidigare idag från en som jobbat på skolan som säger att de visst varnade för pojken.
Vilka jäkla löss som blundat för varningarna.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Hur fan kan man inte ha koll på hur gammal ens egen unge är?? Redan där borde soc ha höjt på ögonbrynen.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Jadu ta dig en funderare på det...
Citera
Medlem
Citat:
Vet hon själv åldern på sig själv?
Citera
2022-07-13, 19:23
Medlem
om folk hade lärt sig att rösta så hade detta inte ens hänt. negerpojken hade aldrig varit i sverige. och ännu mindre i det väldigt röda skelääffte. nu hoppas jag att någon sorts pollett trillat ner även för er i norrland. tänk till lite nu. vi från övriga sverige skulle vara jävligt tacksamma om ni skulle ställa er i solidaritet med oss andra.
Citera
2022-07-13, 19:24
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Det är ganska låg nivå
Citera
2022-07-13, 19:24
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Enkelt
När de sökte asyl, utan papper såklart, så kunde inte mamman säga när han var född, ofta säger de att han föddes en sommar, kanske det året eller andra året...
Jag skojar inte.
Så de har nog höftat till det.
Blir inte förvånad om han födelsetid 20090101, det åsätts alltid 0101 när någon inte vet sin födelsetid.
Hur som är det självklart att mamman ljög om åldern, dels för att sonen skulle kunna gå i skola och att hon ska få bidrag länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in