2022-06-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Du flummar på med din Lucas lobby och bemöter inte fakta i hans dealar och snack om PXX och SNM. En god samarit kan du vara där det passar och inte här med torr business.

Vad Lucas förtjänar kan han avgöra själv, jag delger bara mina erfarenheter och synpunkter på sättet han skött sin kommunikation och att bolaget fortsätter med det mot oss mindre investerare är anmärkningsvärt och inte en källa till sympati. Jag känner honom bara vid sina ord och fantasier.

Dina "hopp om bättring" hjälper ingen men Sanningen befriar om stunden är svår att bära.

Så vad är det som händer med dealen med Total som skulle legat på bordet för länge sedan sa Lucas innan han tiggde nya pengar? Förra dealen med Marathon var oxå klar vilket inte var sant visade det sig.

Jag tycker ordet psykopat passar bra in och ordet innebär inte enbart lögner utan även en enastående fantasi och vilja. Kom igen nu Lucas och berätta var vi ligger i dealen, tack! Dock tror jag han bara varit en reklampelare känd genom sin pappa så han kanske inte vet utan bara snackar brett som vanligt för sina småsparprojekt.

Adel chaouch

AC: So in terms of context, I think the conversation we had earlier around the great financial/operation performance of 2021 should be for investors or prospective investors, a good indication of the path forward this year. Look, the focus also on closing the transaction with Total that will further grow the revenue base and strengthen all the metrics is also an indication of the great transformation that we are engineering for ShaMaran. When you look at the stock, of course, we're very pleased with the bump. We still think the stock is very undervalued based on what has been happening, based on the news of the company, and the significant strengthening of the company. So I think without putting more dots to those who want to buy at low price, this makes a lot of sense. We believe in the growth of company.
Citera
2022-06-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Adel chaouch

AC: So in terms of context, I think the conversation we had earlier around the great financial/operation performance of 2021 should be for investors or prospective investors, a good indication of the path forward this year. Look, the focus also on closing the transaction with Total that will further grow the revenue base and strengthen all the metrics is also an indication of the great transformation that we are engineering for ShaMaran. When you look at the stock, of course, we're very pleased with the bump. We still think the stock is very undervalued based on what has been happening, based on the news of the company, and the significant strengthening of the company. So I think without putting more dots to those who want to buy at low price, this makes a lot of sense. We believe in the growth of company.
Yeah, this is a very low key statement and if you change a few words we have heard the same message for the last 10 years at least!

At 3 sek it was already undervalued as 1 CAD should soon be seen and then blablabla happen as if Shamaran drilled somewhere else then in K with all its happenings.

Already 6 years ago I was told firmly to stay out by english people analyzing business life in K for bigger oil companies, but I was married to Lundin Family business and have paid the price for that with all-in almost in a very strong market. Lucas have been talking so much bs for sure to pump up his buy into K and get small investors with him.

If you are a new investor I guess you are happy at .72 today but we who joined at much higher price long time ago and hear the same blabla today may not think like that. Good luck for you and I survived and learnt no more Lundins, enough is enough!
Citera
2022-06-08, 10:33
Medlem
Hur går det för det fantastiska bolaget SNM som bara levererar och levererar enligt VD Adel Chaouch och Lucas Lundin?
I en stark oljeuppgång noterar jag idag att SNM STIGER 1/10 AV EN ETTÖRING!

Hur är det möjligt i detta fantastiska Lundin bolag när oljan stiger så gott och oljepriset spås att öka?

Lundins andra bolag IPC hänger med oljepriset till nya fina nivåer och SNM fortsätter sin kräftgång i dyn.

SNM -86,5% sedan start enligt Avanza!

Lucas har sagt att Lundin vill minska på antal bolag de har så jag ser en sammanslagning med IPC som trolig. Samma scenario här som innan framgångssagan BlackPearl, PXX slukades av IPC till en "nästan gratis" peng. IPC hade tryckts upp och PXX hade tryckts ned därav "nästan gratis".

Det är vad som nu sker, tror jag. Ser inget annat skäl till denna usla kurs då läget i Kurdistan har blivit bättre och bolaget nu ger vinst. IPC har storägare som vill bli belönade och SNM småägare som får ta smulorna som blir över. En direkt motsats till hur pappa Den Gode Adolf skötte sina småbolag. Tragiskt!
Citera
2022-06-22, 16:00
Medlem
Ian Lundin uppvisades i DI I veckan som en av 3 lyckade Vd och nu i Shamaran. Bolaget ligger på minus 87% sedan intro och PXX som köptes upp av Lundin likaså usel, liknande utveckling sista 12 åren. Är det vad som menas med framgång i Nya Sverige? Deras pappa Adolf byggde upp koncernen och barnen spenderar ser jag. Ser du något annat så skriv, tack!
Citera
2022-06-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ian Lundin uppvisades i DI I veckan som en av 3 lyckade Vd och nu i Shamaran. Bolaget ligger på minus 87% sedan intro och PXX som köptes upp av Lundin likaså usel, liknande utveckling sista 12 åren. Är det vad som menas med framgång i Nya Sverige? Deras pappa Adolf byggde upp koncernen och barnen spenderar ser jag. Ser du något annat så skriv, tack!
Jag har svårt att se att någon annan VD skulle ha lyckats speciellt mycket bättre med SNM.

De har nästan bara haft motvind sedan start. Oljekris / ISIS & ständigt bråk mellan Kurdistan och Badgad + att exportledningen ut ur Kurdistan har ju sprängts ett antal ggr..

Att investera i Kurdistan är långt ifrån riskfritt.
Citera
2022-06-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Jag har svårt att se att någon annan VD skulle ha lyckats speciellt mycket bättre med SNM.

De har nästan bara haft motvind sedan start. Oljekris / ISIS & ständigt bråk mellan Kurdistan och Badgad + att exportledningen ut ur Kurdistan har ju sprängts ett antal ggr..

Att investera i Kurdistan är långt ifrån riskfritt.
Fast läser du vad Lucas sagt senast i år innan han tiggde pengar så var alla normala hinder borta och en storaffär skulle meddelas som försäljning eller samgående inom ett par veckor och det var i början på året.

Roligt med alla bortförklaringar som i politiken.
"har aldrig sett så bra ut som nu", haha och tidigare "vi såg det inte komma", hehe
Citera
2022-06-27, 18:28
Medlem
Skammens bolag ShaMaran fortsätter att sjunka till 0.61 från Intro på 6.50 sek för ca 12 år sedan i en nu stigande oljebörs.

Lundinarna verkar inte bry sig om vad som händer utan tiggde nya pengar nyligen utan skam med nya affärer runt hörnet som de sagt under 12 år.

Börjar det inte bli kriminellt att aldrig leverera vad de förespeglar? Idel beröm från svensk press över Lundin, ofattbart. En stor skam och inget annat vad gäller ShaMaran och spec sista tiggeriet som skulle öppna dörrar.

Tacka vet jag när pappa Adolf satt vid rodret och respekterade småspararna som de pga det stora antalet lever flott på men ger inget tillbaks under 12 år. Bara snack, sämsta oljebolaget i Sverige som kommer undan utan att kollas av media?
Citera
2022-07-07, 19:11
Medlem
Citat:
Hur går det för det fantastiska bolaget SNM som bara levererar och levererar enligt VD Adel Chaouch och Lucas Lundin?
I en stark oljeuppgång noterar jag idag att SNM STIGER 1/10 AV EN ETTÖRING!
Hoppsan, SNM STIGER IDAG MED 2/10 AV EN ETTÖRING dvs 2 promille när oljan återhämtar sig fint. Lucas måste vara den största småspare bs-man sedan 2010+ på börsen och snackade igen om big business soon under en intervju nyligen.

Är det deras hemskheter i Afrika de försöker fly från med hjälp av sina advokater och mer mutor?
Läget var som vanligt ljust medan kursen dalat från 6,50 till dagens 0,635 och inga mer problem i sikte. Den mannen hade verkligen dålig sikt eller är det något annat vi inte får veta när han skryter om SNM vid varje tillfälle? Mutor i Afrika var nog lättare än att muta de tuffa kurderna som dessutom tillhör Irak.

Att han orkar med att lova och lova och inget leverera mer än blabla i nya löften.

Nästa ursäkt blir naturligtvis kriget i Ukraina och att de inte har olja till sina pumpar som lyfter oljan till nya nivåer i bokföringen, hehe. Jag vill se att SNM-kursen rör sig norr ut om deras intjäning är så god som han säger.

Konstigt att ingen ekonomiskribent pratar om deras fd kelgris och Lundins framtida kassako SNM. Jag vet vad jag tror om skribenterna.
Citera
2022-07-13, 11:00
Medlem
Tar det aldrig slut med Lucas manipulerande av småspararna i SNM. Kommer hans son följa i hans fotspår och ljuga som Lucas gjort för oss så läge, 12 år minst. https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/07/13/shamaran-petroleum-shamaran-forlanger-stoppdatum-for-forvarv-av-sarsang.html
Citera
2022-07-13, 11:31
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Tar det aldrig slut med Lucas manipulerande av småspararna i SNM. Kommer hans son följa i hans fotspår och ljuga som Lucas gjort för oss så läge, 12 år minst. https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/07/13/shamaran-petroleum-shamaran-forlanger-stoppdatum-for-forvarv-av-sarsang.html

Det känns som att det saknas en del intressant information i detta PM
Citera
2022-07-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Det känns som att det saknas en del intressant information i detta PM
Hoppas du känner rätt men det har vi känt under 12 år och därför legat kvar. Jan 2023 kommer nästa lallande och därefter ett nytt tiggeri om att den ljusnande framtiden är vår?

Min SNM post med nästan 1 m ligger nu fast i mitt lotteri konto. Så visst tror jag på vinst, haha. Gammal kärlek till Lundin och TYKS, du vet och IPC räddar portföljen fint. Bjuds det 140 på IPC så tackar jag för allt med Lundin och det kan hända innan året är slut då det finns riktkurser över det idag.

Lucas 6,50 på SNM för 10 år sedan och han lever än?
Citera
2022-09-15, 01:42
Medlem
DDRTVs avatar
Affären med Total om Sarsangfältet klart. Blir trevligt att se kursen imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in