2022-05-19, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Att kasta bra pengar efter dåliga pengar är kanske inte så jätte bra idé.
Varför tror du att det skulle vara en dålig investering? Visserligen finns det betydande geopolitisk risk men det är ju en anledning till att bolaget också är lågt värderat. Tänker du på något annat?
Annars verkar ju tajmingen perfekt. Ett hatat bolag som inte levererat men råkar befinna sig i rätt sektor vid rätt tillfälle och även kommer öka produktionen inom närmsta framtiden. De kommer ha ett enormt kassaflöde och även vid en relativt låg multipel kan vi få några x inom ett år eller så.
Citera
2022-05-19, 08:37
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Varför tror du att det skulle vara en dålig investering? Visserligen finns det betydande geopolitisk risk men det är ju en anledning till att bolaget också är lågt värderat. Tänker du på något annat?
Annars verkar ju tajmingen perfekt. Ett hatat bolag som inte levererat men råkar befinna sig i rätt sektor vid rätt tillfälle och även kommer öka produktionen inom närmsta framtiden. De kommer ha ett enormt kassaflöde och även vid en relativt låg multipel kan vi få några x inom ett år eller så.

Har inte L sjungit den där sången i 15 år snart? Börjar kännas jävligt naivt att tro på det varje gång!
Citera
2022-05-19, 08:44
Medlem
Citat:
Har inte L sjungit den där sången i 15 år snart? Börjar kännas jävligt naivt att tro på det varje gång!
Det i sig betyder ju inte att det inte kommer gå bra från och med nu. Saker ändras och vissa saker tar längre tid än planerat. Det är dåligt för den som ägt aktier länge men inget problem för den som köper idag. Det är framtiden som spelar roll.
Visst är ledningen viktig men min erfarenhet med Lundinbolag har varit väldigt positiv. De är ju dessutom stora ägare vilket är en fördel.
Citera
2022-05-19, 15:20
Medlem
Citat:
Att kasta bra pengar efter dåliga pengar är kanske inte så jätte bra idé.

Jag förstår att ni är besvikna och har följt detta under en lång period, jag gick in när den låg på 0,50 så jag är lugn.
Citera
2022-05-19, 15:49
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Jag förstår att ni är besvikna och har följt detta under en lång period, jag gick in när den låg på 0,50 så jag är lugn.

Skickade mina på 0.85 för några månader sedan. Dubblade nästan. Vettefan om jag är sugen på att gå tillbaka... oavsett pris!
Citera
2022-05-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Det i sig betyder ju inte att det inte kommer gå bra från och med nu. Saker ändras och vissa saker tar längre tid än planerat. Det är dåligt för den som ägt aktier länge men inget problem för den som köper idag. Det är framtiden som spelar roll.
Visst är ledningen viktig men min erfarenhet med Lundinbolag har varit väldigt positiv. De är ju dessutom stora ägare vilket är en fördel.
Ja, du har rätt att vissa saker tar längre tid, host, host. För 10 år sedan sa Lucas att bolaget är värt 1 CAD och där bör vi snart vara, sen har vi kvar att borra blablabla.

Du kan inte jmf Lundin Norge med det som händer i super korrupta klanlandet Kurdistan som måste varit en otrolig felsatsning. Ett stort bolags analytiker sa till min vän i släkten 2012 "Tell your uncle to get out as soon as possible". Jag postade det på det maniskt positiva Avanza forumet och blev avstäng direkt. Bara heja, heja accepterades för att slutligen läggas ned.

Vi är helt i händerna på Irak och vet att USA vill invadera Iran så vad som händer i MÖ vet ingen. Därför går stora bolag ur och inga insiders köper. Sorgligt att tala mot min egen investering sedan 12 år men ärlighet varar längst. Ger inget för Lucas ord längre eller någon annan positiv pajas som kör ett online möte som en banan.

Ja, om några dagar kommer något ompackat i vadå? Vi får se men kursen talar tyvärr sitt tydliga språk att det behövs mer tid eller att dealen är avblåst. Kanske fick TAQA merparten istället som vid förra sockringen som även den var klar enligt mardrömmen Lucas.

Den riktiga bilhandlaren som häcklats av förvirrade SNM tomtar var inte Africa Oil VD K. Hill utan Lucas Lundin som vi trodde gick i sin pappa Adolfs fotspår.

Så mycket är nu klart med SNM till kurs 0.09 CAD och inte 1 CAD som Lucas drev med redan för 10 år sedan och helt utan synlig skam annonserade om en ny "Diverse" NE när bolaget presteraR så starkt och naturligtvis fanns ingen risk då de själva redan garanterat den, men Karma is a bitch!

Att svensken är godtrogen vet de och intresset för SNM i Canada lågt för de kan olja och SNM som pratar som spågummor helt olikt Pappa Lundin som vårdade sina udda bolag och inte lyxkryssare i medelhavet som sina pojkar gör. Helt normalt idag hos vissa och en stor blunder av mej att inte följa min intuition och råd från andra.

Jag gifte mej med SNM tyvärr men vi har inte sett slutet, säger Hoppet igen, haha. Inga lån, god ekonomi så bara skönt att skriva av mej lite Lundin frustration då åren varit som att boxas med en leende skugga på väg till Banken PARETO som nu verkat dumpat dom.
Citera
2022-05-21, 11:36
Medlem
Kan väl tillägga att jag satsade nya 93k i den udda emissionen efter Lucas "några veckor får ni veta" snack i DI just innan emission kom ut. Har tid idag då det regnar och ingen fotboll så jag läste de sista ca 100 sidor om SNM här i tråden och många skratt blev det.

Vi var hundratals som krigade på Avanza med den värste profeten lala med ca 5000 inlägg, alla positiva och elaka mot de tveksamma som kunde räkna så de lämnade skutan. No7eggs räknar jag bort som sinnesrubbad och försvann efter några år i eget hemligt forum. Inga kända namn här??

Under förra Nyemissionen på 67 sek 2014 skrevs detta roliga inlägg i dussintals olika former.

2015-02-05, 20:44 #2665
StatsrattSU
Medlem
Reg: Sep 2014
Citat:

Ursprungligen postat av KURDISHEN
"Som alla andra investerare in Shamaran är jag en av de förlorarna på bluffföretaget. Idag eller igår så drogs pengarna, vet dock inte termerna på aktier men efter avdrag och skit så har jag lite pengar över, nu vill jag sälja det lilla jag har kvar och aldrig mer blanda mig med Shamaran eller oljan i sin helhet i Kurdistan"...

Svar: "Varför ska du sälja? Swedbank har lagt riktkurs på 1.8 kr och Lundin på 6 kr och jag har enligt mina beräkningar en riktkurs på 30 kr, för att vara realistisk så talar vi kanske om en kurs mellan 10-15 kronor inom kort. Detta är ett öppet mål, det fattar alla, vilket syns bl.a. för det massiva köpintresset".

Ja, det var ett SNM på väg till månen enligt Avanza, DI experter, Bank proffs och självaste Lukas Lundin då i högform och innan Marathon fiaskot där TAQA plötsligt ville vara med efter månader av forumsnack som snart skulle skjuta SNM till månen och istället tog TAQA över kontrollen inför det gapande, stumma, plus-forumet på avanza. Allt som inte var positivt blev avstängt!

Nu räcker det för min del då det inte finns någon rättvisa eller moral och har aldrig funnits. Dock gäller att Karma är en bitch och ingen kommer undan vilken familj de än tillhör. Alltid något att se upp med och sprida sina ägg i fler korgar, så se upp med vem du litar på, bäst ingen som i ett lotteri och index inte fel.

Bara Kaffe håller alltid vad det lovar om du köper det själv! Skön helg och lycka till på måndag.
Citera
2022-06-06, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Kan väl tillägga att jag satsade nya 93k i den udda emissionen efter Lucas "några veckor får ni veta" snack i DI just innan emission kom ut. Har tid idag då det regnar och ingen fotboll så jag läste de sista ca 100 sidor om SNM här i tråden och många skratt blev det.

Vi var hundratals som krigade på Avanza med den värste profeten lala med ca 5000 inlägg, alla positiva och elaka mot de tveksamma som kunde räkna så de lämnade skutan. No7eggs räknar jag bort som sinnesrubbad och försvann efter några år i eget hemligt forum. Inga kända namn här??

Under förra Nyemissionen på 67 sek 2014 skrevs detta roliga inlägg i dussintals olika former.

Punkten som försvann. NE var på .67 sek och inte 67 sek.

Siffrorna i Q1 kom in enligt förväntningarna men vad som hänt i nya dealen med Total är det tyst om. Lucas lovar och lovar med Shamaran och så blir det tyst som i träsket. Veckor blir till månader och månader till år utan att rapportera något om dealen...

Att han stått ut med sig själv så länge är starkt gjort eller kännetecknande för psykopater. Läste i en affärstidning att psykopaterna är en viktig ingrediens i en företagsstruktur. Hänsynslösa ego-maskiner som bara vill ha mer beröm av det större kapitalet och det håller tills det försvinner i nya drömmar.
Citera
2022-06-06, 08:27
Medlem
Citat:
Punkten som försvann. NE var på .67 sek och inte 67 sek.

Siffrorna i Q1 kom in enligt förväntningarna men vad som hänt i nya dealen med Total är det tyst om. Lucas lovar och lovar med Shamaran och så blir det tyst som i träsket. Veckor blir till månader och månader till år utan att rapportera något om dealen...

Att han stått ut med sig själv så länge är starkt gjort eller kännetecknande för psykopater. Läste i en affärstidning att psykopaterna är en viktig ingrediens i en företagsstruktur. Hänsynslösa ego-maskiner som bara vill ha mer beröm av det större kapitalet och det håller tills det försvinner i nya drömmar.
Lukas är inte med i styrelsen eller ledningen för ShaMaran längre däremot är familjen Lundin storägare i ShaMaran och hans son sitter i styrelsen. Jag ser honom som en sympatisk och bra affärsman som tyvärr drabbats av en svår sjukdom. Är det några som kan göra bra affärer så är det väl familjen Lundin?
Senast redigerad av Truefighter 2022-06-06 kl. 08:45.
Citera
2022-06-06, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Lukas är inte med i styrelsen eller ledningen för ShaMaran längre däremot är familjen Lundin storägare i ShaMaran och hans son sitter i styrelsen. Jag ser honom som en sympatisk och bra affärsman som tyvärr drabbats av en svår sjukdom. Är det några som kan göra bra affärer så är det väl familjen Lundin?
Ok, du lobbar för Lucas! Jag blev rik på Lundin och Adolf glömmer jag aldrig för sitt citat "om inte mina småsparare tjänar pengar på mina bolag vill inte heller jag göra det". Pålitliga Pappa Adolf satte färg på Familjen och vi var glada investerare.

Fakta idag är att Lucas introducerade PXX till 36 sek och såldes till IPC för lägre än 10 sek 10 år senare. Vi fick 0.22 IPC för 1 SNM vilket var ett skambud for oss PXX ägare. IPC hade tryckts upp och PXX ned därav skambudet.

SNM hans nya Pärla var värd 1 CAD för 10 år sedan enligt Lucas och nu harvar på .7 sek! Intro sägs vara ca 6,50 sek.

Du verkar vara en korrekt PK Lundin individ som gillar Lucas och bortser från fakta att tråden handlar inte om familjen Lundin utan om SNM och hur Lucas skött det bolaget och hur han snackat om kursen och tider. Och du tycker det tyder på bra affärer?

Självklart finns det andra som sköter bolaget och Lucas borde hålla tyst när han inte kan leverera mer än tiggeri om nya pengar. Sjukdom ingen ursäkt, tid till att begrunda och vara tyst!
Senast redigerad av shivashambo 2022-06-06 kl. 10:49.
Citera
2022-06-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ok, du lobbar för Lucas! Jag blev rik på Lundin och Adolf glömmer jag aldrig för sitt citat "om inte mina småsparare tjänar pengar på mina bolag vill inte heller jag göra det". Pålitliga Pappa Adolf satte färg på Familjen och vi var glada investerare.

Fakta idag är att Lucas introducerade PXX till 36 sek och såldes till IPC för lägre än 10 sek 10 år senare. Vi fick 0.22 IPC för 1 SNM vilket var ett skambud for oss PXX ägare. IPC hade tryckts upp och PXX ned därav skambudet.

SNM hans nya Pärla var värd 1 CAD för 10 år sedan enligt Lucas och nu harvar på .7 sek! Intro sägs vara ca 6,50 sek.

Du verkar vara en korrekt PK Lundin individ som gillar Lucas och bortser från fakta att tråden handlar inte om familjen Lundin utan om SNM och hur Lucas skött det bolaget och hur han snackat om kursen och tider. Och du tycker det tyder på bra affärer?

Självklart finns det andra som sköter bolaget och Lucas borde hålla tyst när han inte kan leverera mer än tiggeri om nya pengar. Sjukdom ingen ursäkt, tid till att begrunda och vara tyst!
Han förtjänar inte att bli utmålad på det vis du gjorde i ditt tidigare inlägg anser jag. Självklart talar jag om familjen Lundin då de är storägare i ShaMaran. Jag talar inte om hans sjukdom som en förmildrande utan en beklagan och ett hopp om bättring. Att tala om någon i termer av psykopat med en massa utsvävningar och flum är ju helt upp till dig så klart.
Citera
2022-06-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Han förtjänar inte att bli utmålad på det vis du gjorde i ditt tidigare inlägg anser jag. Självklart talar jag om familjen Lundin då de är storägare i ShaMaran. Jag talar inte om hans sjukdom som en förmildrande utan en beklagan och ett hopp om bättring. Att tala om någon i termer av psykopat med en massa utsvävningar och flum är ju helt upp till dig så klart.
Du flummar på med din Lucas lobby och bemöter inte fakta i hans dealar och snack om PXX och SNM. En god samarit kan du vara där det passar och inte här med torr business.

Vad Lucas förtjänar kan han avgöra själv, jag delger bara mina erfarenheter och synpunkter på sättet han skött sin kommunikation och att bolaget fortsätter med det mot oss mindre investerare är anmärkningsvärt och inte en källa till sympati. Jag känner honom bara vid sina ord och fantasier.

Dina "hopp om bättring" hjälper ingen men Sanningen befriar om stunden är svår att bära.

Så vad är det som händer med dealen med Total som skulle legat på bordet för länge sedan sa Lucas innan han tiggde nya pengar? Förra dealen med Marathon var oxå klar vilket inte var sant visade det sig.

Jag tycker ordet psykopat passar bra in och ordet innebär inte enbart lögner utan även en enastående fantasi och vilja. Kom igen nu Lucas och berätta var vi ligger i dealen, tack! Dock tror jag han bara varit en reklampelare känd genom sin pappa så han kanske inte vet utan bara snackar brett som vanligt för sina småsparprojekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in