2022-07-13, 10:31
Medlem
L.Kollbergs avatar
Sverige är en rättsstat. I Sverige kan man bara bli straffad för brott om man har fyllt 15 år. Men om ett barn begår brott, får det ändå följder för barnet och familjen. Misstänkte gärningsbarnet kan dock inte ens dömas till ungdomsvård då svensk lag anser att han är ett barn. Därför kommer ha att förbli på fri fot oavsett vad han har gjort. Det är visst hårresande, men så är lagen i Sverige.
Av allt jag vet från mina studier i kriminologi tyder mycket på att gärningsbarnet har antigen gjort detta för första gången eller han har redan gjort lite mindre häftiga saker innan dess. Tydligen drivs han av kvinnohat och samtidigt sexuellt begär.
Det är väldigt sannolikt att han kommer att göra det igen och nästa gången kan barnet han våldtar och misshandlar mycket väl vara död. Troligtvis är detta hans ultimata fantasi som han inte riktigt kunde genomföra nu. I USA finns exempel på flera seriemördare som har inlett sina "karriärer" på precis liknande sett. Mycket grova våldshandlingar redan i nedre tonåren, relativt lindriga reaktioner av samhället och fullskalig utbrott av våld och mord efter pojkarna blivit män. Gärningsbarnet är en tickande bomb.
I Sverige tror man dessvärre att man kan prata och behandla svårt störda individer som gärningsbarnet genom att säga "Vi gör inte så i Sverige. Ta en bulle och ett glas saft."
Tråkigt att gärningsbarnet verkar vara mörkhyad. Det är förstås midsommar- och julafton för alla rasister som har alltid varnat och som förespråkar ett fascistiskt Sverige där endast blonda och blåögda får vistas.
Samtidigt kan gärningsbarnet ha haft hemska upplevelser i hemlandet som har lett till utvecklingen. Men för att stoppa hans personliga utveckling har det nästan redan gått för långt och jag har mina tvivel att hans mamma är kapabel att "rädda" honom och gör honom till en skattebetalande mönstersvensk som har villa, vovve och Volvo när han fyller 30. Det är nog två unga liv som är förstrda här, men jag har inga känslor för pojken. Han är en samhällsfara. Så tråkigt det är att säga det om ett barn. Mina tankar går endast till flickan och hennes familj. Så hemskt fruktansvärt.
Citera
2022-07-13, 10:32
Medlem
Yoweris avatar
Ängla Eklund, advokat som media funnit för att skrämma människor att inte dela info om farsoten gillar sidor som ”Vi gillar olika” och ”Inte rasist men…”

https://www.svd.se/a/JxjgmR/mordfors...sociala-medier

https://www.facebook.com/angla.eklund.7
Citera
2022-07-13, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Håller med. Det här måste vara det värsta som hänt på väldigt länge. Alla tankar till flickan och hennes familj ❤️ Alla vurmande vänster och MP kan bara dra åt helvete. Nu måste gränserna stängas och landet dammsugas på kriminella och missanpassade invandrare. Om MP verkligen tänkte på klimatet så kanske dom skulle börja med att SLUTA flyga hit lyxmigranter från MENA.
Läste något om manifatsation av vänstern mot rasism.. vet inte om det stämmer?? men OM så är det verkligen inte Läge stå predrika om rasism nu..Känns som om man läser här att det kokar i Skellefteå
Citera
2022-07-13, 10:33
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Givetvis vet han det, han hade ju klurat ut ursäkter. Han vet mycket väl att det han gör är fel, men han är ett empatilöst och lågbevågat rovdjur så han förstår möjligtvis inte den stora uppståndelsen.

Om han vill våldta och mörda barn ska han få göra det, vilket även myndigheterna indirekt håller med honom om. Men han vet såklart att det är fel att våldta och halvt slå ihjäl barn som gråter och ber för sitt liv, det är bara det att hans planktonhjärna skiter i det.
Nu håller vi tummarna att någon hittar äcklet och sätter punkt för gott.
Citera
2022-07-13, 10:34
Medlem
Kolla kommentarerna i den här tråden :

https://twitter.com/Kenan_Habul/stat...32488681766916
Citera
2022-07-13, 10:37
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Grov våldtäkt också.
Vad har denna lilla pojke varit med om?
Vilka rasistiska samhällsstrukturer har fått honom att stoppa in penisen i flickan?
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Helt ok frågeställning, tar gärna diskussionen i PM eller i en annan tråd som inte handlar om en politiskt neutral 9-åring som kanske inte kommer överleva.

Jag tror att du igen inte ser sambandet mellan vad politikerna tillåter komma in vårt land och vad barnen råkar ut för.

Naturligtvis påverkar politiska beslut vår omgivning. När jag växte upp på 50- och 60-talet fanns det knappt någon invandring. En del italienare och greker som jobbade på industrier och många finnar, men de flesta av dem kan svenska.

Jag kommer ihåg den första neger jag såg IRL. Det var folksamling, negrer såg man annars bara på bio.

Som barn cyklade vi överallt i staden, inga var rädda för några andra.

Att en 9-årig flicka och dessförinnan andra flickor blivit antastad utan att myndigheterna vidtar åtgärder mot gärningsmannen är upprörande.

Hur tror du reaktionen hade blivit om någon vit nazist gjort samma sak med en negerflicka?

Jag gussar att vi haft kravaller resten av sommaren, bilar hade bränts och affärerna plundrats av kränkta invandrare. Kvinnliga blonda hästsvanspoliser hade stått på knä framför sina polisbilar och gråtit och bett om ursäkt för de är vita.

Som sagt, jag tycker du har fel om du inte tror att invandrarpolitiken påverkar hur våra barn växer upp. Nioåriga småflickor skall ha en trygg vardag, de skall inte behöva skyddas av sina föräldrar som om de levde bland rovdjur på en savann i Afrika.

Frågan är hur vi vill ha det i vårt land, vill du leva i ett samhälle med dessa problem?

Jag vill inte det.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Vadan detta tugg om muslimer hela tiden, vansinnesnegerns hemland Etiopien är till övervägande del ett kristet land. Islam är förvisso en farsot som borde utrotas, men i just detta fall är dårens religiösa tillhörighet troligtvis irrelevant.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Läste något om manifatsation av vänstern mot rasism.. vet inte om det stämmer?? men OM så är det verkligen inte Läge stå predrika om rasism nu..Känns som om man läser här att det kokar i Skellefteå
Varför ska dom ha en manifestation mot rasism? Det borde vara en folkfest att det faktiskt är möjligt att skicka ut han från landet.

Ingen hade tyckt att det här hade varit mindre vidrigt om det hade varit en vit GM.
Men visst. Hade han varit det så hade han inte blivit kallad neger eller snack om utvisning.
Citera
2022-07-13, 10:39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekaren
Finns det inga riktiga medmänniskor i Skellefteå med omnejd som kan bespara samhället x antal miljoner i framtiden och skipa rättvisa åt denna flickan? Svenska rättssystemet är korrupt. Folket är det inte. Hade detta hänt i min hemstad hade jag tagit lagen i egna händer. Måste finnas likasinnade i norr! För Sverige, i tiden!

Han finns nog inte kvar i Skellefteå.
Citera
2022-07-13, 10:40
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Blir intressant att se vilket straff man finner rimligt? Antar att man från systemets sida är medveten om att straffet även måste visa ett betydande hänsyn till folks rättskänsla?
Går ju inte att bara ge ett par år och följa upp med omfattande socialt stöd (man vill nog försöka rehabilitera pojken) och sen hoppas han har lärt sig....men det är kanske vad man har möjlighet för m t p pojkens ålder?
Tror iofs fortfarande inte på att en 14-åring har (och inte minst väljer att handla på) så starka drifter....men blir kanske ingen större skillnad juridisk om man döms som 14- eller 16-åring?
Citera
2022-07-13, 10:40
Medlem
JustZlatans avatar
SR nämner nu att flickan är 9 år.

https://sverigesradio.se/artikel/poj...dtakt-mot-barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem