2022-07-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric

Men du kanske kan berätta från vilka länder som Ryssland nu köper in bilar, jordbruksmaskiner, maskiner till industrin, reservdelar till alla prylarna etc..
Främst länder i Asien såklart…
Citera
2022-07-12, 22:36
Medlem
JamesWebbs avatar
En karta över ryskt artilleri den 8:e juli vs den 12:e juli.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1546953941593821185?s=20&t=Nc1nLpx_kE7TeeBjwXjL5w

Vad konstigt, efter att Ukraina skjutit sönder de ryska lagren med konstgödsel och saltpetersyra som vaktades av oskyldigt handikappade barn under nätterna så verkar ryssarna ha fått brist på ammunition..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Värdelös fiat menar du? Och snälla du lär dig skriva ordentligt medans Ryssland m.fl gräver guld och handlar med annan valuta och resurser.
Ja du , ” Ryssland gräver guld”,,,och ändå får inte soldaterna lön efter 1/7,,,och nätsoldaterna får betalt i värdelösa rubel efter 1/7.
Många nätsoldater vill inte ha betalt i rubel , men de har inget val !!,sorgligt ( eller?)
Inga ryssar i Thailand eller rivieran nu , där det brukade krylla av dem , de har inga pengar , fattiglappar.
Så inte grävs det guld inte !!!det blev till sand !!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Putin och andra ledare har kontakt via telefon också, glöm inte det.
Nyss diskuterade han med Erdogan om en "korridor för spannmål" hette det.
Undrar vad det betyder egentligen. Turkiet är mer eller mindre självförsörjande.

Turkiet importerar vete.

https://www.indexmundi.com/agriculture/?country=tr&commodity=wheat&graph=imports

Korridoren är Ukrainsk vete-export så fler länder i världen inte behöver svälta. Det finns flera problem att lösa

1 Minor - Här skulle Turkiet kunna hjälpa till då Ukraina sakna minsvepare.

2 Att Ukraina ska tro på ryssarna. De har ljugit lite för mycket - Här skulle Turkiet kunna hjälpa till genom att det är turkiska konvojer som hämtar vetet och turkiska krigsskepp skyddar Odessa.
Citera
2022-07-12, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
En karta över ryskt artilleri den 8:e juli vs den 12:e juli.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1546953941593821185?s=20&t=Nc1nLpx_kE7TeeBjwXjL5w

Vad konstigt, efter att Ukraina skjutit sönder de ryska lagren med konstgödsel och saltpetersyra som vaktades av oskyldigt handikappade barn under nätterna så verkar ryssarna ha fått brist på ammunition..

Ryssarna håller igen!

Av ren humanism!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är en plan att Ukraina skall få exportera från Odessa utan att Ryssland anfaller de fartygen. Inte specifikt till Turkiet utan var som helst.

Ja jag vet inte, vet du? Erdogan är inte heller ett större fan av västs hyckleri.

Det är ju Ukraina som har installerat minor i havet och ärligt talat tror jag inte ryssen skulle attackera dessa fartyg. Annars finns det ju lite omvägar man kan ta om det är så viktigt. Nej förlåt mig det är ju "Putin-priser" på bränsle nu, attans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Vad har för bevis på det? Jag har inte ens sagt att man INTE kan klara sig från fängelse. Det jag säger är att det ÄR olagligt och att fälls du så är 15 år i fängelse straffet.

Skicka gärna källa på den s.k tidningen du hänvisar till.
Till 100% att du inte kommer kunna länka det, för det är i din fantasi
Suck!
https://www.expressen.se/nyheter/ukrainsk-tidning-anklagas-for-forraderi-efter-avslojande-om-valdtakter/
Du får gärna be mig om ursäkt! Ni Ukratroll är så himla oinsatta….

Sen vad gäller ditt tidigare påstående så nej! De som fälls får inte 15 års fängelse de flesta får böter några får fängelse och då ofta på grund av andra förseelser, men ingen har väl hittills fått 15 år?
Citera
2022-07-12, 22:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Intervjun från 2019 med Oleksiy Arestovich (på Youtube) är mycket tydlig med dessa anspråk, han hymlar inte en sekund med sin uppfattning att Ukraina ska och måste krossa Ryssland (givetvis med hjälp av NATO) och sedan ta för sig av ryskt område. This town ain't big enough for both of us, anser han uppenbarligen. Arestovich hör till Zelenskys inre krets, så det är verkligen från hästens mun, och han räknar då, 2019, med "troligen minst tre krig med Ryssland" under de närmaste 10-15 åren. Naturligtvis ingår det i hans plan att Ukraina också ska ha NATO-kärnvapen.

För mig påminner det här en hel del om det florerande föraktet för Ryssland/Sovjet i Finland på 1920-30-talen, där man drömde om ett Storfinland djupt in i Ryssland, inklusive ett finskt Petersburg förstås. De här idéerna visade sig under andra världskriget livsfarliga för Finland självt.

Och Zelensky är ju verkligen ingen Mannerheim...
Yes! Där var den. Det var faktiskt främst den jag tänkte på, men jag tror jag såg referenser till intervjun på Twitter. Ständigt detta alltid lika pålitliga Twitter.

Storfinland, ja. Ett spännande kapitel. Aunus-expeditionen — skicket festligt namn:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aunus-expeditionen
Aunus-expeditionen till Olonets-Karelen (finska: Aunus) i Östkarelen våren och försommaren 1919 var ett av de så kallade Frändefolkskrigen (finska heimosodat) som involverade det nyligen självständiga Finland och de närliggande regioner där Östersjöfinska språk talades. Expeditionen företogs av en frivillig kår på ca 3.000 man under befäl av jägareofficerare som Aarne Sihvo och Jussi Sihvo, Gunnar von Hertzen, Paavo Talvela m.fl. för att undsätta befolkningen i området, som sades ha gjort uppror mot bolsjevikerna.
Det fetade: påminner mig om Donbass.

Expeditionen ingick alltså i de s.k. Frändefolkskrigen:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A4ndefolkskrigen
Konflikterna utspelade sig ofta i Ryssland eller i områden som gränsar till Ryssland. Omkring 10 000 finska frivilliga deltog i aktioner vars mål var att stöda eller ta kontrollen över områden befolkade av till finnarna besläktade folk, så kallande frändefolk. Aktionerna syftade till att antingen ta kontrollen över dessa områden eller att hjälpa dem att uppnå självständighet.
Det är ju så de flesta folk med en diaspora i grannländerna rullar, liksom. Ukraina vill också.
Citera
2022-07-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck!
https://www.expressen.se/nyheter/ukrainsk-tidning-anklagas-for-forraderi-efter-avslojande-om-valdtakter/
Du får gärna be mig om ursäkt! Ni Ukratroll är så himla oinsatta….

Sen vad gäller ditt tidigare påstående så nej! De som fälls får inte 15 års fängelse de flesta får böter några får fängelse och då ofta på grund av andra förseelser, men ingen har väl hittills fått 15 år?
Jävlar vad pantad du är. Du kan få livstid i fängelse av mord i Sverige. Betyder det att alla som mördar någon får livstid?😂
Källan du hänvisar till läs detta citat: Nu anklagar ukrainska politiker tidningen för att gå Rysslands ärenden.

Så ukrainska politiker anklagar tidningen för att arbeta för Ryssland. Detta är vad du menar att Ukrainska officiella källor sagt att det INTE sker våldtäkter och att INGA civila mördas 😂
Citera
2022-07-12, 22:43
Medlem
Citat:
Intervjun från 2019 med Oleksiy Arestovich (på Youtube) är mycket tydlig med dessa anspråk, han hymlar inte en sekund med sin uppfattning att Ukraina ska och måste krossa Ryssland (givetvis med hjälp av NATO) och sedan ta för sig av ryskt område. This town ain't big enough for both of us, anser han uppenbarligen. Arestovich hör till Zelenskys inre krets, så det är verkligen från hästens mun, och han räknar då, 2019, med "troligen minst tre krig med Ryssland" under de närmaste 10-15 åren. Naturligtvis ingår det i hans plan att Ukraina också ska ha NATO-kärnvapen.
Den ondskefulle Arestovych är verkligen en karaktär som verkar gå under ukratrollens radar! Troligtvis mer ansvarig för denna konflkt än Putin…
Citera
2022-07-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Detta är vad du menar att Ukrainska officiella källor sagt att det INTE sker våldtäkter och att INGA civila mördas 😂
Det har jag aldrig sagt!
Citera
2022-07-12, 22:45
Medlem
Citat:
Infrastruktur kostar inte bara att bygga upp, utan också att underhålla. Järnvägsnätet är t ex eftersatt och nerslitet både i Sverige och i USA. Och i den skånska stad där jag bor gräver de i gatorna hela tiden till omfattande kostnader, för att fixa till dålig asfalt, fixa till gamla kloakrör, lägga nya elkablar osv.

Vilken stad som helst som har tunnelbana skulle kunna tala om för dig att det kostar en hel del att underhålla denna. Väst har bra infrastruktur på många sätt, visst, men också väldiga löpande kostnader för drift och underhåll av allt möjligt. "Smarta system" i betydelsen finförgrenad elektronik kopplad till nätet, har ofta väldiga dolda kostnader på det sättet. Självklart kommer detta i kläm om man skulle vräka ut flera hundra miljarder dollar på att bygga en ny modern armé åt Ukraina, eller bygga upp landet igen efter en fred.

Ett obegripligt svar som gör mig svarslös.
Jag vet inte vad jag ska svara på?

På din lista av personer som du inte vill att ha ha göra med.
Var snäll och inkludera mitt namn med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in