2022-07-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
I nästa vecka ska Putte till Iran. Han ska nog diskutera Syrien och drönarköp - Ryssarna förnekar det senare. Erdogan ska även vara där. Han ska väl först och främst diskutera Syrien.
Putin och andra ledare har kontakt via telefon också, glöm inte det.
Nyss diskuterade han med Erdogan om en "korridor för spannmål" hette det.
Undrar vad det betyder egentligen. Turkiet är mer eller mindre självförsörjande.
Citera
2022-07-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Sluta ljug!
Jag håller med dig , Rysslands underhåll av allt är obefintligt

Även jag har hört att Putin skiter i en väska , menar du att han gör det för att väst inte ska komma över hans skit , och kunna ställa diagnos ?,intressant tanke !
Citera
2022-07-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är nog du som ska skärpa dig. Inte alla länder är USAs knähundar och har sanktioner mor Ryssland…

Nej, alla länder har inte sanktioner mot Ryssland. Men det Ryssland behöver importera är inte råvaror i första hand, utan olika utvecklade produkter till industrin t ex.

Men du kanske kan berätta från vilka länder som Ryssland nu köper in bilar, jordbruksmaskiner, maskiner till industrin, reservdelar till alla prylarna etc. Vad hette nu det där bilmärket de gör i Nordkorea? Sedan har jag glömt namnet på det där företaget Nicaragua som tillverkar kylskåp....
Citera
2022-07-12, 22:22
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Trots det så attackerade NATO serbien samt mer eller mindre avsatte Ghaddafi, men de var skickliga nog att låta folket mörda honom.
Man kan nog anta att delar av NATO var engagerade i dessa insatser men det hela var faktiskt en FN-kampanj, även Sverige deltog i dessa företag.
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-07-12 kl. 22:36.
Citera
2022-07-12, 22:24
Medlem
Citat:
Det har jag ju som du mycket väl vet aldrig påstått men du fortsätter ljuga…

Citat:
Sen kanske du har hört talas om 3D printers och 3D fräsar? Inte? Finns hur mycket färdiga reservdelsfiler att ladda ned som helst..

Precis, hur mycket som helst.
Kan de även fixa reservdelar till den stulna flygplansflottan, eller den inhemska för den delen?
Nya däck till flygindustrin?
Eller reservdelar till bearbetningsmaskiner som uteslutande kommer från väst?
Bromsklossar till Blingblingfolkets BMW?
Eller alla delar som slaktats och sålts svart från militärindustrin. Eller…
Citera
Medlem
Citat:
Suck du sitter och hittar på! De flesta som kritiserat kriget i Ryssland eller kallat det krig har inte fått fängelse….
Vad gäller våldtäkter så gick en ukrainsk tidning ut med att de hade bevis för att s.k. många väldtäkter hade hittats på och överdrivits! (Gällde såklart inte alla påstådda våldtäkter!) Tidningen fick jättemycket kritik av ukrainare….
Vad har för bevis på det? Jag har inte ens sagt att man INTE kan klara sig från fängelse. Det jag säger är att det ÄR olagligt och att fälls du så är 15 år i fängelse straffet.

Skicka gärna källa på den s.k tidningen du hänvisar till.
Till 100% att du inte kommer kunna länka det, för det är i din fantasi 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Nä , inte alla
MEN DOM MED PENGAR !!!
Värdelös fiat menar du? Och snälla du lär dig skriva ordentligt medans Ryssland m.fl gräver guld och handlar med annan valuta och resurser.
Citera
2022-07-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tackar! Javisst — Ukraina hela vägen från Karpaterna till norra Kaukasus. Kuban har t.ex. haft en stor ukrainsk befolkning sedan slutet på 1700-talet, eller i alla fall många som tidigare identifierade sig som ukrainare. I dag vet jag inte hur läget är. Detsamma gäller fö. delar av södra nuvarande Polen samt större delen av det som nu är Transnistrien.

Det grämer mig att jag inte sparat på källor som styrker att det florerar stormaktsidéer grundade i ukrainsk nationell chauvinism, som en direkt motsvarighet till de ryska. Jag vet att jag sett citat med högst ett par år på nacken. De här personerna ser inte Ukraina som ett offer för rysk aggression. Ryssen slog första slaget; resten är historia. Andemeningen: "Först besegrar vi ryssen och bevisar inför hela världen att Ukraina är en stormakt". Är det något sådant man eftersträvar är det självklart att det inte blir några fredsförhandlingar i första taget.
Intervjun från 2019 med Oleksiy Arestovich (på Youtube) är mycket tydlig med dessa anspråk, han hymlar inte en sekund med sin uppfattning att Ukraina ska och måste krossa Ryssland (givetvis med hjälp av NATO) och sedan ta för sig av ryskt område. This town ain't big enough for both of us, anser han uppenbarligen. Arestovich hör till Zelenskys inre krets, så det är verkligen från hästens mun, och han räknar då, 2019, med "troligen minst tre krig med Ryssland" under de närmaste 10-15 åren. Naturligtvis ingår det i hans plan att Ukraina också ska ha NATO-kärnvapen.

För mig påminner det här en hel del om det florerande föraktet för Ryssland/Sovjet i Finland på 1920-30-talen, där man drömde om ett Storfinland djupt in i Ryssland, inklusive ett finskt Petersburg förstås. De här idéerna visade sig under andra världskriget livsfarliga för Finland självt.

Och Zelensky är ju verkligen ingen Mannerheim...
Citera
2022-07-12, 22:28
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja Ryssland är ju tvungna att suga av Iran för att få de.

Era 3d skrivare kunde ju fixa allt!?

Vänta bara tills de får loss pallen med filament, då jävlar ska här printas drönare...
Citera
2022-07-12, 22:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryska militären lurar sina soldater till Ukraina, men några hoppade av lastbilarna och sprang tillbaka! (Andra telefonsamtalet), de verkar kunna klaga hos domstolarna också.
https://www.youtube.com/watch?v=RioBuy8YIUw
Citera
2022-07-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Precis, hur mycket som helst.
Återigen jag har aldrig påstått att alla reservdelsproblem kan lösas med 3D skrivare eller fräsar…
Det är bara i din skalle du inbillar dig det…
Citera
2022-07-12, 22:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Putin och andra ledare har kontakt via telefon också, glöm inte det.
Nyss diskuterade han med Erdogan om en "korridor för spannmål" hette det.
Undrar vad det betyder egentligen. Turkiet är mer eller mindre självförsörjande.

Det är en plan att Ukraina skall få exportera från Odessa utan att Ryssland anfaller de fartygen. Inte specifikt till Turkiet utan var som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in