2022-07-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Han sa att han "hittade flickan när han skulle kissa".
Hon var just och pass vid medvetande. Ek kontaktbar. Andades ytligt.

En 10-årig flicka. Ett riktigt barn, till skillnad från monstret.
Nu stänger jag av för i kväll.

Ni som vill kalla mig rasist och annat som ni tycker är fult - skicka gärna PM! Jag tar gärna emot era försök till förolämpningar

Och kram till lilla tjejen! Bli frisk! Bli stark igen!
Citera
2022-07-12, 21:10
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Han sa att han "hittade flickan när han skulle kissa".
Hon var just och pass vid medvetande. Ek kontaktbar. Andades ytligt.
Så sorgligt! Man hoppas verkligen att hon kommer överleva detta med alla vitala funktioner i behåll.

Då var han lite klurig som hade tänkt ut ett ärende han hade i skogen att använda som förklaring varför han hittade henne. Helt korkad är han ju inte som tänkt ut en typ av alibi
Citera
2022-07-12, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Så sorgligt! Man hoppas verkligen att hon kommer överleva detta med alla vitala funktioner i behåll.

Då var han lite klurig som hade tänkt ut ett ärende han hade i skogen att använda som förklaring varför han hittade henne. Helt korkad är han ju inte som tänkt ut en typ av alibi
Korrekt
Citera
2022-07-12, 21:15
Medlem
Citat:
Absolut!! Jag har själv ett barn med en utvecklingstörning men denne vet vad som är rätt och fel!
Bara för att man har en utvecklingstörning så är inte många som denna gm.
Det måste finnas andra diagnoser....

Att ha en utvecklingsstörning betyder inte att denna är oskyldig till dess handling.. Hade denna pojken haft en svår utvecklingsstörning så hade han inte fått vara ute själv.. Och att gå ut från skogen när man hör röster.. flytta på en cykel.. njaee han visste vad han gjort och att det var fel..
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Vad kommer det sig att man inte berättar vad brottsoffret har för skador? Skadorna borde väl inte göra nån skillnad publicitetsmässigt om hon är nio eller 38 år. Eller är det för att man inte vill skriva ut vad ett barn under 15 kan göra för skada? I England skrevs ju tydligt ut vad som gjordes med tvåårige James Bulger, samma sak med Engla.

Vad jag har hört så handlar det troligtvis om att detaljerna är alldeles för grova med tanke på att det är en 9-årig flicka det handlar om.

Polisen har sagt otaliga gånger nu att fallet är "mycket" eller "extremt" känsligt.
Senast redigerad av Tuor 2022-07-12 kl. 21:22.
Citera
Medlem
Citat:
Absolut!! Jag har själv ett barn med en utvecklingstörning men denne vet vad som är rätt och fel!
Bara för att man har en utvecklingstörning så är inte många som denna gm.
Det måste finnas andra diagnoser....

Precis! Att man är utvecklingsstörd i sig innebär varesig att man är empatilös, saknar förmåga att skilj rätt från fel eller viss förmåga att dra slutsatser och planera. Det är absolut fler diagnoser här än bara en utvecklingsstörning. Framförallt måste det ju finnas en ohämmad aggression och empatistörning för att kunna göra ett sådant brott. Jag skulle säga att det är andra saker än utvecklingsstörningen som gör honom till våldsman men utvecklingsstörningen som gör att han åker fast direkt.
Citera
2022-07-12, 21:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
funktionsnedsatta barn…. .. jämför inte han med alla andra med funktionsnedsättning tack! Han misshandlade (och kanske mer) en 9årig flicka som nu inte kunde väckas i förrgår.. Han är ett monster… med en funktionsnedsättning… och jag har läst alla dina kommentarer.. antingen centern eller sosse.. lika illa båda 2.. ni gillar ju att gosa lite extra med de som begår brott.. det är ju faktiskt liiite synd om han eller hur?
Spyr på han .. 🤮🤮
Men mitt ”jävla barn” kommer före han i vilket fall… rör mitt barn och du är borta för gott…

Han har väl antagligt ett knippe funktionsnedsättningar som har väldigt starkt orsakssamband med hans defekta beteende.
Citera
2022-07-12, 21:19
Medlem
Är det för mycket begärt av oss: skattebetalare som står för denna individs uppehälle - nu och för all framtid troligtvis, att kräva att en ålderstest görs?

NEJ det är inte för mycket begärt! Det borde vara kutym i samband med alla utländska brottslingar, då mixtrande med åldern är mer regel än undantag. Denna "13-åring" kan vara 20. Men varför gissa, då vi kan åldersbestämma fanskapet med vetenskapliga hjälpmedel.
Citera
2022-07-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han har väl antagligt ett knippe funktionsnedsättningar som har väldigt starkt orsakssamband med hans defekta beteende.

Om han hade så många funktionsnedsättningar och försökt gå på så många människor som han gjort så skulle han inte fått gå ut utan någon som höll uppsikt över han.. Han är en fara.. Finns hem för människor som behöver extra uppsikt.. han är ute och får härja fritt.. och nu är han i någon annan stad kanske… skyddad från människor i skellefteå .. men är andra barn skyddade från honom..?
Citera
2022-07-12, 21:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Att ha en utvecklingsstörning betyder inte att denna är oskyldig till dess handling.. Hade denna pojken haft en svår utvecklingsstörning så hade han inte fått vara ute själv .. Och att gå ut från skogen när man hör röster.. flytta på en cykel.. njaee han visste vad han gjort och att det var fel..

Det kanske han egentligen inte ska/bör men är i alla fall. Särskilt om han är våldsam mot syskon också. Skulle man kunna tvångssterilisera folk som föder funkisar som de inte kan ha tillsyn över när de får en ny bebis så hade problemet antagligt vart mer hanterbart.
Citera
2022-07-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tycker att det är för jävla tyst om det här. Riks har gjort ett inslag, och dom sa något om åldersprövning. Kommer inte ihåg exakt så jag vill inte citera.
Inte EN av alla vänstervridna träskpaddor som kallar sig feminist har beklagat händelsen på några sociala medier. Det är så äckligt att jag spyr. UT med problemet så att dom andra eleverna på skolan kan få känna att dom möter höstterminen i harmoni. Vem vill ha han som klasspolare liksom?
Jorå, en flicka under 15 år dyker upp ibland i MSM. Hon är aldrig 10 år! Alma fick all uppmärksamhet för att mannen var deras fiende mot S+V. Jag väntar mej inget från MSM och SVT som äger info Sverige.

Vårt hopp är att flickan blir bättre. Folk lever med en ny religion och lika bra att tala till havet som till dessa torra blomkrukor. H-O-P-P-L-Ö-S-T och vi gör så gott vi kan för dom är överallt som myggorna i Norrland under sommaren. Först ska flickan bli frisk, sen jävlar ...
Citera
2022-07-12, 21:23
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
negrer saknar både impulskontroll, konsekvänstänk och intellekt.
Källa, tack.

vattenskotern's påstående följer direkt från den bestialiska handlingens natur samt den lexikaliska betydelsen av vattenskotern's påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in