2022-07-12, 18:05
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Mycket av "hatet" mot damfotbollen handlar om samma "hat" som mot PRIDE.

De flesta bryr sig inte men vill inte ha det upptryckt i nyllet hela jävla tiden.

Om damerna bara slutade tjata om löner och förmåner så kanske någon skulle ta dem seriöst. Fan ingen som bryr sig om damfotboll mellan mästerskapen och det kan knappast generera några pengar om ingen tittar. Leverera en bra produkt så kommer publiken men tyvärr håller de bästa damerna div 5 klass.
Citera
2022-07-12, 18:53
Medlem
Vi som har spelat fotboll och förstår oss på fotboll inser hur tråkig den är att kolla på. Inkast efter inkast, felpass efter felpass, självmål efter självmål.

När lag dessutom vinner med 12-0 i världs- och europamästerskap går det inte att ta damfotbollen seriöst. Det är även fjantigt att de tjatar om samma lön när damernas VM 2019 genererade 131 miljoner dollar, samtidigt som herrarnas VM 2018 genererade 6 MILJARDER dollar.
Citera
2022-07-12, 19:50
Medlem
-GGs avatar
Alla lag håller extremt dålig nivå. Felpass, fula mål, spelare som snubblar stup i kvarten och skjuter tama skott.
Ingen fysik värd namnet som kan elda upp en match eller skapa ett flytande spel.

Det är helt enkelt en tråkig sport, och att damerna ständigt gnäller om herrarna gör det outhärdligt. De tror att man ska ha samma förmåner och löner baserat enbart på att man utövar sporten, inte vad publik föredrar och vill betala för.
I grunden för herrarna ligger det ju ett enormt intresse från människor. Det kan man inte skapa eller tvinga fram. Sedan har marknadskrafter hakat på det intresset allt eftersom.
Senast redigerad av -GG 2022-07-12 kl. 19:53.
Citera
2022-07-12, 19:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Idag gjordes en sån grej jag skrev om i mitt senaste inlägg här.

Jag är ju Djurgårdare. Så DIF lägger upp en klocka på Twitter. Det är en slags tradition som betyder att "snart presenterar vi en spelare" Här är ett problem, varför delar herr och damlaget på alla sociala medier? Följer man DIF på twitter, instagram och facebook så är det både herr och dam... Om jag vill följa damlaget så kan de ha en separat sida. Men nej de ska trycka ner damfotboll i halsen på en och det blir jag så jävla trött på vilket får mig att få mer avsky mot damfotbollen istället. Förut brukade jag se några dammatcher per år faktiskt, nu orkar jag inte med när de tvingar en att följa båda för man följer DIF på sociala medier.

Klockan fick folk hajpade för Danielson men så var det såklart en damspelare. Gäsp. Och min avsky mot damfotbollen bara växte.
Citera
2022-07-12, 20:11
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Idag gjordes en sån grej jag skrev om i mitt senaste inlägg här.

Jag är ju Djurgårdare. Så DIF lägger upp en klocka på Twitter. Det är en slags tradition som betyder att "snart presenterar vi en spelare" Här är ett problem, varför delar herr och damlaget på alla sociala medier? Följer man DIF på twitter, instagram och facebook så är det både herr och dam... Om jag vill följa damlaget så kan de ha en separat sida. Men nej de ska trycka ner damfotboll i halsen på en och det blir jag så jävla trött på vilket får mig att få mer avsky mot damfotbollen istället. Förut brukade jag se några dammatcher per år faktiskt, nu orkar jag inte med när de tvingar en att följa båda för man följer DIF på sociala medier.

Klockan fick folk hajpade för Danielson men så var det såklart en damspelare. Gäsp. Och min avsky mot damfotbollen bara växte.

Hade DIF separerat social media hade dam sidan haft typ 200 följare ju.
Citera
2022-07-12, 20:26
Medlem
-GGs avatar
Att den också kommer med en märklig sexuell aspekt som att nästan alla är lesbiska, gör att damfotboll mer kommer att handla om en studie än om en vanlig sport man ska känna passion kring.

De fittslickar-intriger som hittas och hos rätt så osympatiska människor är inte vad en så dålig sport behöver.
Citera
2022-07-12, 20:39
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Här är ett problem, varför delar herr och damlaget på alla sociala medier? Följer man DIF på twitter, instagram och facebook så är det både herr och dam... Om jag vill följa damlaget så kan de ha en separat sida. Men nej de ska trycka ner damfotboll i halsen på en och det blir jag så jävla trött på vilket får mig att få mer avsky mot damfotbollen istället.
Varför inte glädjas istället åt DIFS damlag vinner matcher med, varför se det som ett problem?

Sedan i övrigt så kommer hatet att sluta bara för att dom mer eller mindre inbillade politiska manifestationerna försvinner. Troligtvis kommer dom inte att göra det. Dom som inte vill se kvinnor sparkar boll kommer att leta med ljus och lykta efter något annat dom kan peka ut som något negativt. Damer som sparkar boll ses som ett hot hos många. Många av dom åsikter som luftats i tråden beror i stort på vad enskilda spelare gjort vid olika tillfällen. Deras uttalanden ska ses som deras enskilda åsikter som kan vara mer eller mindre politiska. Knäböjandet som många pekade ut kunde lätt avfärdas eftersom ett flertal manliga lag både på landslagsnivå och klubbnivå knäböjt inför match. Men har man börjat avsky dom i samma utsträckning som damfotbollen, SVARET ÄR NEJ!!

Media har sin agenda visst men är all media över hela Europa lika woke och indentitetspolitiskt som den svenska? Många har gett uttryck för att politiska åsikter slängs i ansiktet på dom genom damfotbollen, det är något jag själv inte upplevt.
Skadeglatt pekar andra ut ahaha titta även dom små arenorna är bara halvfulla. Dom glömmer då att det finns stora krafter inom världsfotbollen och övriga samhället som vill ta död på idrotten. Se bara var korruptionstomten Blatter sa om hur damer borde vara klädda i en fotbollsmatch, och det är bara toppen på det berömda isberget. såklart det kan vara svårt att fylla arenorna om man inte marknadsför matcherna så folk känner till vad som är på gång. Det finns krafter som jag nämnde i texten ovan. Hur många skulle till exempel gå och se allsvenska herrmatcher om folk inte visste var och när matcherna spelas?
En debattör puttrade från Italien och konstaterade skadeglatt att Gazettan minsann inte skriver om damfotbolls EM. Kunde riktigt se hur han myste i sin hängmatta eller var han nu satt eller låg i medan han skrev det. Som sagt det finns krafter jag behöver inte upprepa det, jag tror nog ni förstår.

Nå när argumenten tryter så börjar personangreppen och någon kunde peka ut mig som ointresserad av fotboll, enbart på anledningen att jag inte visste namnet på en fotbollskommentator. Fullkomligt löjeväckande försök till att angripa och förminska. Det gör mig knappast till en mindre fotbollsälskare än andra.

Edit: Glömde nämna att många ser vissa enskilda spelares sexuella preferenser som en anledning till att förlöjliga och förminska idrotten.
Citera
2022-07-12, 20:53
Medlem
Problemet med fotboll med damer är ju som många redan nämnt, det är politiskt laddat. Dom flesta känner nog att media luras och försöker få det till en helt annan nivå än vad det egentligen är.
Som nån nämnde, oftast hakar damerna på herrarnas sociala medier för att synas. Ingen i media ställer ju heller några frågor om publiksiffor eller intäkterna allmänt. Samtidigt som spelarna skriker om att dom ska ha exakt samma förutsättningar som herrarna. Det var väl 34 000 pers på Sverige - Brasilien, men hur många betalade? Vad var den totala intäkten för matchen? Det låter bra, men troligtvis hade det getts ut tusentals gratisbiljetter till alla klubbar i Stockholm eller kanske dom kostade 50 kr styck.
Det är ju därför dom får så mycket skit i slutändan, jämfört med alla andra idrotter med damer, där ingen kritiserar.
Citera
2022-07-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Varför inte glädjas istället åt DIFS damlag vinner matcher med, varför se det som ett problem?

Sedan i övrigt så kommer hatet att sluta bara för att dom mer eller mindre inbillade politiska manifestationerna försvinner. Troligtvis kommer dom inte att göra det. Dom som inte vill se kvinnor sparkar boll kommer att leta med ljus och lykta efter något annat dom kan peka ut som något negativt. Damer som sparkar boll ses som ett hot hos många. Många av dom åsikter som luftats i tråden beror i stort på vad enskilda spelare gjort vid olika tillfällen. Deras uttalanden ska ses som deras enskilda åsikter som kan vara mer eller mindre politiska. Knäböjandet som många pekade ut kunde lätt avfärdas eftersom ett flertal manliga lag både på landslagsnivå och klubbnivå knäböjt inför match. Men har man börjat avsky dom i samma utsträckning som damfotbollen, SVARET ÄR NEJ!!

Media har sin agenda visst men är all media över hela Europa lika woke och indentitetspolitiskt som den svenska? Många har gett uttryck för att politiska åsikter slängs i ansiktet på dom genom damfotbollen, det är något jag själv inte upplevt.
Skadeglatt pekar andra ut ahaha titta även dom små arenorna är bara halvfulla. Dom glömmer då att det finns stora krafter inom världsfotbollen och övriga samhället som vill ta död på idrotten. Se bara var korruptionstomten Blatter sa om hur damer borde vara klädda i en fotbollsmatch, och det är bara toppen på det berömda isberget. såklart det kan vara svårt att fylla arenorna om man inte marknadsför matcherna så folk känner till vad som är på gång. Det finns krafter som jag nämnde i texten ovan. Hur många skulle till exempel gå och se allsvenska herrmatcher om folk inte visste var och när matcherna spelas?
En debattör puttrade från Italien och konstaterade skadeglatt att Gazettan minsann inte skriver om damfotbolls EM. Kunde riktigt se hur han myste i sin hängmatta eller var han nu satt eller låg i medan han skrev det. Som sagt det finns krafter jag behöver inte upprepa det, jag tror nog ni förstår.

Nå när argumenten tryter så börjar personangreppen och någon kunde peka ut mig som ointresserad av fotboll, enbart på anledningen att jag inte visste namnet på en fotbollskommentator. Fullkomligt löjeväckande försök till att angripa och förminska. Det gör mig knappast till en mindre fotbollsälskare än andra.

Edit: Glömde nämna att många ser vissa enskilda spelares sexuella preferenser som en anledning till att förlöjliga och förminska idrotten.

Den som tycker att alla utom en själv är misslyckade, rasister, homofober, inbillade och hatiska och som blundar för den verklighet som andra upplever och beskriver blir så klart lätt övertygad om sin egen förträfflighet.
Citera
2022-07-12, 21:01
Medlem
Necriss avatar
När media kämpar lika hårt för herrarnas pojklag från 14 år och uppåt som man kämpar för damlandslaget då kommer alla sluta hata (medias hantering av) damfotbollen.
Citera
2022-07-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Din sista mening gäller ju i hög grad Allsvenskan (för män) i Sverige. Det är ju klubbmärket, inte prestationen, som lockar folk i mängder. Att stödja laget och att få vara med när laget segrar, oavsett hur det ser ut, är själva lockelsen. Hellre ett snubbelmål än ett enastående anfall i ribban.

Ju bättre ett lag blir eller är, framgång brukar ge större skara supportrar finns några undantag såklart Bajen är ett sånt.
Citera
2022-07-12, 21:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Ju bättre ett lag blir eller är, framgång brukar ge större skara supportrar finns några undantag såklart Bajen är ett sånt.

Du ska se det jag skrev i ett större sammanhang, nämligen att lag i Allsvenskan är bra mycket sämre än lag i större internationella ligor. När det gäller supportrar så beror mycket på hur stort samhälle som klubben har sin bas i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in