Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Här är ett problem, varför delar herr och damlaget på alla sociala medier? Följer man DIF på twitter, instagram och facebook så är det både herr och dam... Om jag vill följa damlaget så kan de ha en separat sida. Men nej de ska trycka ner damfotboll i halsen på en och det blir jag så jävla trött på vilket får mig att få mer avsky mot damfotbollen istället.
Varför inte glädjas istället åt DIFS damlag vinner matcher med, varför se det som ett problem?
Sedan i övrigt så kommer hatet att sluta bara för att dom mer eller mindre inbillade politiska manifestationerna försvinner. Troligtvis kommer dom inte att göra det. Dom som inte vill se kvinnor sparkar boll kommer att leta med ljus och lykta efter något annat dom kan peka ut som något negativt. Damer som sparkar boll ses som ett hot hos många. Många av dom åsikter som luftats i tråden beror i stort på vad enskilda spelare gjort vid olika tillfällen. Deras uttalanden ska ses som deras enskilda åsikter som kan vara mer eller mindre politiska. Knäböjandet som många pekade ut kunde lätt avfärdas eftersom ett flertal manliga lag både på landslagsnivå och klubbnivå knäböjt inför match. Men har man börjat avsky dom i samma utsträckning som damfotbollen, SVARET ÄR NEJ!!
Media har sin agenda visst men är all media över hela Europa lika woke och indentitetspolitiskt som den svenska? Många har gett uttryck för att politiska åsikter slängs i ansiktet på dom genom damfotbollen, det är något jag själv inte upplevt.
Skadeglatt pekar andra ut ahaha titta även dom små arenorna är bara halvfulla. Dom glömmer då att det finns stora krafter inom världsfotbollen och övriga samhället som vill ta död på idrotten. Se bara var korruptionstomten Blatter sa om hur damer borde vara klädda i en fotbollsmatch, och det är bara toppen på det berömda isberget. såklart det kan vara svårt att fylla arenorna om man inte marknadsför matcherna så folk känner till vad som är på gång. Det finns krafter som jag nämnde i texten ovan. Hur många skulle till exempel gå och se allsvenska herrmatcher om folk inte visste var och när matcherna spelas?
En debattör puttrade från Italien och konstaterade skadeglatt att Gazettan minsann inte skriver om damfotbolls EM. Kunde riktigt se hur han myste i sin hängmatta eller var han nu satt eller låg i medan han skrev det. Som sagt det finns krafter jag behöver inte upprepa det, jag tror nog ni förstår.
Nå när argumenten tryter så börjar personangreppen och någon kunde peka ut mig som ointresserad av fotboll, enbart på anledningen att jag inte visste namnet på en fotbollskommentator. Fullkomligt löjeväckande försök till att angripa och förminska. Det gör mig knappast till en mindre fotbollsälskare än andra.
Edit: Glömde nämna att många ser vissa enskilda spelares sexuella preferenser som en anledning till att förlöjliga och förminska idrotten.