Citat:
Ursprungligen postat av
IamreallyLars
Det håller jag med om. Men det du skriver är lite oklart. Jag antar att du med det fetade menar att fler tjejer måste köpa biljetter och gå på matcherna och alltså börja intressera sig för fotboll? Eller menar du kanske att det är killars ansvar att stå för damfotbollsintresset och därmed biljettköpen? De ambitionerna är ju minst sagt lite olika.
För övrigt kan man så klart tycka illa om gnällare, men de bryr sig ju iaf om sporten. Det gör inte de riktigt damfotbollsillojala, de som deltar i trådar av det här slaget av politiska och liknande skäl men som är ointresserade av fotboll. De skulle aldrig gå på en match och knappast titta på en på TV. En sån verkar TS vara. Han skrev igår att han inte visste vem Daniel Nannskog är ("vem är den mörkhyade i studion?"). Det är en fråga som avslöjar mycket och det fattar alla fotbollsintresserade.
Jag antar att han menar att de måste skapa ett intresse för matcherna, som gör att fler, män som kvinnor, vill betala för att se dem.
Du har nog rätt om en del av gnällarna, men långt ifrån alla. Känner man inte till Daniel Nannskog så kan man helt enkelt inte fotboll. De som bara hatar damidrott har jag ingen förståelse för.
Men vill du kolla vilket intresse folk har för damfotboll, så gör som jag har gjort. Jag har vänner, som säger sig gilla damfotboll lika mycket som herrfotboll och som alltid gillar mästerskap. Läs på litet, även om du inte är intresserad och ställ sedan frågor till personerna en bit in i mästerskapet. Ofta kan de absolut ingenting, vare sig om spelarnamn i truppen, resultat eller ens avancemanget. Blandar ihop kvartsfinal med semi etc. Faktum är att de är helt ointresserade, men följer PK-trenden, där man
skall älska damfotboll. Hade du ställt dem samma frågor under ett herrmästerskap, så hade de rabblat fakta! Det är alltid lika roligt att avslöja dem.