Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
DNA tester görs väl frekvent inom Migrationsverkets ärenden?
Nej, det tvivlar jag på, det kostar väl för mycket. och det är nog mer Socialtjänstens bord, de gör ju faderskapsutredningar.
Jag har ett svagt minne av något fall i sydvästra Sverige för några år sedan, jag tror att barnet blev tvångsomhändertaget av soc pga misär i hemmet, och flickan insisterade ett flertal gånger på att "mamma" inte var hennes mamma eller ens släkt, så soc gjorde faktiskt DNA-test, och flickan hade rätt. Jag tror även de var från Afrika.
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Ja eftersom jag inte är överdrivet förtjust i barn och har en vanlig svenneinkomst som inte skulle tillåta internatskola. Men före 1977 har väl åtskilliga välartade människor växt upp utan att ha något större trauma av enstaka lavetter. Nu blir en ensamstående uska uthängd om hon rycker undan sin unge när hen fått för sig att trycka sönder köttfärspaketen på ica för att hon vare sig kan lämna femåringen hemma eller betala 15 kilo köttfärs. Hon saknar ju liksom ett verktyg.
Helt rätt! Men tyvärr har ju väldigt många svenskar vaggats in att alla barn är snälla, helt oskrivna blad, allt går att fixa med lite saft, bullar och "kvalitetstid".