2022-07-12, 19:41
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
De svenska myndigheterna är nu på krigsstigen och tänker attackera alla som försöker sprida sympati med det utsatta barnet. Juristen Ängla Eklund menar att enligt lag så är det viktigare att sopa det under mattan och åtala alla och envar som offentliggör bilden för olaga integritetsintrång, trots att det är BO:s mor som har lagt upp bilden.

https://www.svd.se/a/JxjgmR/mordfors...sociala-medier

Det är mycket viktigare att ingen sympatiserar med BO eftersom GM är viktigare hälsar Ruben och Hilda från advokatsamfundet.
Har mamman laddat upp en bild på sin dotter? Hur vet du det? Har inte sett något om detta, bara atts det sprids en bild på henne.
Citera
2022-07-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför skulle jag försvara honom, det var inte det saken gällde. Blev det för svårt att fatta?
Märks att du bara är inne och härjar i den här tråden för att skapa förvirring genom viktiga hårklyverier. Du tar å det grövsta avstånd från barnaga, men du struntar i om folk förespråkar dödsmisshandel av utvecklingsstörda barn. Heja.

Ickediskussionen om den semantiska tolkningen av "människovärde" är ytterligare bevis på att du bara är här för att gaslighta och trötta ut de som inte har åsikter som passar dig. Dum i huvudet.
MÄNNISKOVÄRDE: "människans värde i hennes egenskap av att vara människa; värde som är konstitutivt för l. som tillkommer människan."
Citera
2022-07-12, 19:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
DNA tester görs väl frekvent inom Migrationsverkets ärenden?

Nej, det tvivlar jag på, det kostar väl för mycket. och det är nog mer Socialtjänstens bord, de gör ju faderskapsutredningar.
Jag har ett svagt minne av något fall i sydvästra Sverige för några år sedan, jag tror att barnet blev tvångsomhändertaget av soc pga misär i hemmet, och flickan insisterade ett flertal gånger på att "mamma" inte var hennes mamma eller ens släkt, så soc gjorde faktiskt DNA-test, och flickan hade rätt. Jag tror även de var från Afrika.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja eftersom jag inte är överdrivet förtjust i barn och har en vanlig svenneinkomst som inte skulle tillåta internatskola. Men före 1977 har väl åtskilliga välartade människor växt upp utan att ha något större trauma av enstaka lavetter. Nu blir en ensamstående uska uthängd om hon rycker undan sin unge när hen fått för sig att trycka sönder köttfärspaketen på ica för att hon vare sig kan lämna femåringen hemma eller betala 15 kilo köttfärs. Hon saknar ju liksom ett verktyg.

Helt rätt! Men tyvärr har ju väldigt många svenskar vaggats in att alla barn är snälla, helt oskrivna blad, allt går att fixa med lite saft, bullar och "kvalitetstid".
Citera
2022-07-12, 19:43
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Blev han dessutom avbruten så finns det en chans att han aldrig hann med något grövre sexuellt övergrepp.

Så tänker jag också. Han sliter in henne i skogen, sliter av henne kläderna men hon skriker, slåss och gör motstånd.

Han blir då en skogsApa (med diagnos) som går full bärsärk.

Och blir avbruten av passerande på gångvägen... och resten vet vi nu. Han berättar att han hittat en tjej i skogen osv.....
Citera
2022-07-12, 19:44
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Är det bekräftat att hon blev knivhuggen eller är det bara en trådsanning?
Hon har inte blivit knivhuggen!!
Citera
2022-07-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
De svenska myndigheterna är nu på krigsstigen och tänker attackera alla som försöker sprida sympati med det utsatta barnet. Juristen Ängla Eklund menar att enligt lag så är det viktigare att sopa det under mattan och åtala alla och envar som offentliggör bilden för olaga integritetsintrång, trots att det är BO:s mor som har lagt upp bilden.

https://www.svd.se/a/JxjgmR/mordfors...sociala-medier

Det är mycket viktigare att ingen sympatiserar med BO eftersom GM är viktigare hälsar Ruben och Hilda från advokatsamfundet.

Jag struntar i ditt dravel men just när det gäller bilden så har vi ingen aning ifall mamman vill att bilden ska användas på det sätt den görs nu. Jag tror inte att hon hade en tanke på den spridning den fått när hon la ut den på sin Story (och notera inte lagt ut igen). Bara för att hon lagt ut en bild på sin skadade flicka betyder inte det att det är fritt fram för alla att använda hur de vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Skribenterna HazzardAlard och rymdis12 har bägge två i flera inlägg skrivit att GM fanns kvar på platsen.

Jag vet, men ingen har svarat på om den GM som var kvar på platsen är samma person som cirkulerat på bild här i tråden. Borde ju gå för de som var på plats att kolla på bilden och bekräfta att det är samma person som var på platsen vid upphittandet.
Citera
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Håller tummarna att ni hittar svinet.

Jag kom till att tänka på - med din beskrivning - på Katie Price ( avdankad nakenmodell ). Hon har en son som passar in i din beskrivning.

Ja, det låter som ett väldigt bra tips på vem det kan vara! Supertroligt ju. 🤯
Citera
2022-07-12, 19:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
I motsats till många andra skribenter tycker jag inte att flickans ansikte ser överdrivet sargat ut. Kraftigt trubbigt trauma mot ansiktet skulle ofrånkomligen leda till omedelbara och rejäla hematom. Spetsigt våld öppna sår. Jämför med en ordentligt påpucklad kampsportare. Ansiktet blir igenmurat, som det kallas.

Det föranleder mig att tro att det är i de nedre regionerna som skadorna är mest markanta, hemska tanke. Särskilt då med tanke på MGM:s rapporterade sexuellt utåtagerande och gränslösa beteende.

Herregud vilken skev bild du ger.

Ser du inte alla slangar som går ner till flickans bröstkorg och där är inkopplade i hennes kropp och organ, någon säkert till hjärtat. Mycket troligt att han stampat och försökt bända upp bröstkorgen. Fy faaan vad hon lidit. Torrtyr.
Citera
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Ja, det låter som ett väldigt bra tips på vem det kan vara! Supertroligt ju. 🤯

Det var en liknelse utseendemässigt - idiot.
Fattar du inte bättre?
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Håller tummarna att ni hittar svinet.

Jag kom till att tänka på - med din beskrivning - på Katie Price ( avdankad nakenmodell ). Hon har en son som passar in i din beskrivning.

Länkade bild på honom i början av tråden då han också var den första jag tänkte på gällande utseendet.
Blev inte besviken. Kopior.
Citera
2022-07-12, 19:47
Medlem
Tack för uppdateringen. Det förekom ju en hel del dårar på sajten som påstod det. Skönt att hon slapp det åtminstone
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in