Citat:
Ursprungligen postat av
Generalknase
De tittar ju så att de är bytta, och skulle jag tro gör ett bromstest för att verifiera effekten.
Ja, om de ser en uppenbar brist kan du få underkänt på en efterkontroll, men det är bara det som var underkänt som aktivt kontrolleras. Att bilprovningen inte hittar en brist betyder ju inte att den är laglig att köra med för den delen.
Nej men så är det ju. Det var mer en generell fråga, mig veterligen har jag inga allvarliga brister som uppstått efter senaste besiktningen för lite mindre än en månad sedan. Har knappt rört bilen sedan dess, mer än att jag åtgärdat de fel som skulle åtgärdas. Han rullar på bra min lille Frasse.
Min förra bil hade en motorlampa som nu och då började lysa för att sedan slockna igen. Hur hade man sett på det på en omkontroll? Säg att den inte lös på första besiktningen men sedan började lysa när det var dags för omkontroll, hur hade man ställt sig till det? Jag var inne på verkstad med den hur många gånger som helst för felsökning men de hittade inget fel. Den kunde som sagt även slockna av sig själv. Jag förstår ju såklart att om motorlampan lyser vid besiktningen blir den underkänd, men om jag kommer på omkontroll för något och lampan lyser? Hade den blivit underkänd igen?