Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Du månar alltså om förövaren (som ev. är ca 20 år gammal)? Stackars negermonster, han kan ju bli skadad när han skadar andra.
Jag kan lugna dig, en så störd person ger sig bara på svaga offer som han tror att han kan "ta". Vilket han kunde, i fallet med den lilla flickan. Och det gäller för de flesta förövare, så du behöver inte ligga sömnlös i natt och grubbla på om Niklas Hagamannen eller Akilov har det bra eller inte.
Att man ska behöva vara så inihelvete övertydlig bland folk som månar sig om att varasvenskar.... om du rycker din skalle ur ditt rövhål och djupandas ett par andetag så kanske din tankeverksamhet fungerar lite bättre.
Jag citerade rekvisitet för omhändertagande i LVUs regler och gav en omständighet till varför en unge som attackerar andra därmed också riskerar att råka illa ut själv. Men du är väl lika dum som den förståndshandikappade ungen då, han verkar ju inte reflektera över att någon kan slå tillbaka jävligt ordentligt.
Hagamannen och Akilov sitter väl inne (eller Hagamannen gjorde) det är inget oklart över på vilka grunder man kan låsa in vuxna men nu handlar tråden om en som inte anses straffmyndig.
FYI, personligen anser jag att Italien och Frankrike har bättre regler än Sverige beträffande möjligheten för föräldrar att disciplinera sina barn när de inte än har förstånd nog att kunna resoneras med. Ha det, Karen Kevin.