Citat:
Ursprungligen postat av
UppAndDown
Du har Missat hur psykvården funkar i Sverige. Har försökt lägga in mig 2 gånger, båda gångerna blev ja hänvisad till vårdcentralen. Fast jag var tydlig att jag skulle ta livet av mig så sket de i en. 41 år är jag. Och när man dum förklaras så, ja då är inte steget långt bort att man flippar yr. Håller mig levande fortfarande fast det är svårt.
Ja, psykvården fungerar inte öht!
Inte förens golk är döda, för då behövs dom inre!
Har jobbat med barn med denna typ av problematik, i ett fall av alla få vi behövde komma in på BUP- akuten med handräckning på en under 10år, gick vi köra bil själva och höll på att dö på kuppen.
Personen fick sitta och prata med en psykolog i 15 min och lovade att inte vara arg mer om h#n fick äta max på vägen hem!!! Bakjouren tyckte det var lovande, vi såg med fasa på att vi ev inte skulle överleva dagen...
Såhär pågick det ofta, ingen tog liksom ansvar, varken soc/ bup/ vårdgivare mm
Sen vid hemkomst, så skulle han hugga min kollega med kniv men jag hann stoppa det och fick själv motta en knytnäve så okbenet och tänderna gick...
Ett par dgr senare så högg han en annan personal och dom gick sitta i en fastlåsning tills polisen kom (dom kom flera ggr/ dag ibl), barnet blev omedelbart satt på flyget med flera personal och körd till ett låst SiS.
Ett barn som från början inte fått hjälp, från kriget där dom hittade h#n bland sina döda familjemedlemmar...
Hur det slutade sen vet jag inte!
Fler boendebarn har det gått mycket dåligt för, flera är avslutade i suicid efter många försök, innan dom fyllt 14...
Sjukt!