2022-07-12, 12:30
Medlem
NamnlosBarns avatar
Ush fy hade de vart min son som gjort detta hade jag plockat ögonen ur honom, fy all styrka till flickan och mamman , och pojken som gjorde detta önskar honom allt ont i världen.
Citera
2022-07-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Ush fy hade de vart min son som gjort detta hade jag plockat ögonen ur honom, fy all styrka till flickan och mamman , och pojken som gjorde detta önskar honom allt ont i världen.
vill inte veta vad jag hade gjort om det vart min dotter
Citera
2022-07-12, 12:33
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Hittar inte något om dådet varken på Aftonbladet eller Expressen.

Du har artiklar för förstasidan på webbvarianterna på åtminstone Aftonbladet och DN idag.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...vid-moro-backe
https://www.dn.se/sverige/skelleftea...soket-pa-barn/

Testa också att söka på Skellefteå på Google News så ser du att det skrivits spaltmeter om detta i de flesta tidningar och TV-stationer.
Citera
2022-07-12, 12:34
Medlem
Pojken är släppt, jag skulle vilja veta var exakt han är idag, om socialen tagit sitt ansvar och placerat honom där man har 100% koll på honom.. jag vet att man inte får veta exakt var han är, men jag vill inte helt plötsligt träffa på honom ute på stan med min 9åring.. 😢 Har han gjort skit innan flera ggr och fortfarande kunnat göra så här mot den stackars flickan så undrar jag om de tagit hårdare tag nu.. Han borde förlåt mig blivit inlåst när han började ge sig på barn och kvinnan .. Detta borde myndigheterna kunnat förutspå att det skulle kunna hända, har de inte 100% koll på han nu så är det bara att invänta ett nytt fansansfullt dåd från honom..
Citera
2022-07-12, 12:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
... högst troligt är att Socialtjänsten/Socialnämnden i Skellefteå inte vill betala den enorma kostnaden för en placering av pojken! Förstärkt familjehem/HVB-Hem kostar skjortan per dygn......

Ja, givetvis väljer Socialtjänsten/Socialnämnden i Skellefteå att göra så litet som möjligt; naturligtvis väljs en inte en handläggning, som kostar skjortan.

Ty ingen politiker eller tjänsteman riskerar ju att personligen vare sig att hängas ut eller klandras - eftersom media lägger locket på.
Citera
2022-07-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
En sak saknas i denna sammanfattning, och det kan bero på att det inte är känt. Det är uppgiften om att flickan påträffats naken; är det även frågan om en våldtäkt utöver misshandeln?

Precis, det borde läggas till i sammanfattningen då TS som känner paret som var på plats när flickan hittades har bekräftat att hon påträffades naken (det har även nämnts i tidiga nyhetsartiklar).
Citera
2022-07-12, 12:41
Medlem
Men nu vill jag ta lagen (som inte finns) i egna händer.
Den negerungen ska ha ett straff han aldrig glömmer! han ska plågas! Den lilla flickan ska veta att vi inte accepterar detta i vårt land! För i helvete, vad har vi för jävla rättssystem, där negerungen får skyddat boende för att ingen ska skada honom 🤮🤬🤬🤬🤬
Jag tänker inte sitta overksam nu!
Citera
2022-07-12, 12:42
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Media har inte rapporterat tillräckligt.
Det gör dom aldrig när det är en vit som är offret. Hade det varit en svart flicka och en vit GM så hade det varit ett jävla liv på varenda vänstervriden kärring. Dom hade stått på Sergels torg och gapat om BLM, rasism. Inte en jävel som påstår sig vara för mänskliga rättigheter och anti rasism har gjort ett inlägg på Instagram. Vidriga människor som inte kan visa empati för en liten 9-årig flicka.
Citera
2022-07-12, 12:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Deras motiv till att vara i Sverige är ju p.g.a. Sveriges offentliga ekonomi och bidragssystem. Fadern ville ju också hit, men eftersom de hade tagit emot honom i Italien och givit PUT, blev det således stopp för honom att få PUT någon annanstans. Det väcker ju naturligtvis frågan hur modern och barnet kom hit utan att fastna i "nätet" hos migrationsmyndigheterna i södra Europa.

För att de inte gav sig iväg med en båt till närmsta EU land på vinst och förlust. De är måhända kvotflyktingar, eller i vart fall sökte och inledde processen innan de kom till Europa? Maken iddes väl inte vara i ett kontrollerat och trist flyktingläger och skulle fixa saker själv. Har sett exempel på hur en familj där mannen med italienskt UT som inte ens är av långtidsvariant och frun med rykande färskt italienskt medborgarskap har ryckt ungarna från skola i Italien, bett frun sluta butiksjobbet i Italien och tro att de kan flytta till Sverige med uppehållsrätt och sedan blir förbannade, kallar den som förklarar reglerna om varför de har rätt till bostad och personnummer för rasist för att "barnen berövas rätt att gå i skola" (fast det var föräldrarna som drog dem ur skolan i Italien på mannens initiativ fastän mannen inte ens hade rätt att arbeta i Sverige med sitt färska italienska UT).
Citera
2022-07-12, 12:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Men nu vill jag ta lagen (som inte finns) i egna händer.
Den negerungen ska ha ett straff han aldrig glömmer! han ska plågas! Den lilla flickan ska veta att vi inte accepterar detta i vårt land! För i helvete, vad har vi för jävla rättssystem, där negerungen får skyddat boende för att ingen ska skada honom 🤮🤬🤬🤬🤬
Jag tänker inte sitta overksam nu!
Familjen sitter väl i någon grannkommun och trycker nu.
Citera
2022-07-12, 12:47
Medlem
SnilleFixs avatar
Finns det nån bild på hur inavlade åsnan(GM) ser ut i nutid? Alla i Sverige måste få se hur han ser ut - han är ute i det fria just nu!
Citera
2022-07-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Nånstans är det något som inte stämmer. Kvinnan som är skriven där och tidigare namngavs i tråden driver sedan många år centrumkiosken i Skellefteå. Stämmer dåligt med den bild som målats upp av pojkens mamma och stämmer heller inte med att de ska ha kommit 2015 som det stått.

Jag tycker detta är något vi borde fokusera tråden på ett tag istället för kringliggande debatter om invandringspolitik och rasbiologi.

Det känns bekvämt vedertaget att Ab*shi är rätt MGM. Men det kvarstår några viktiga frågor:

1. Det har cirkulerats i tråden att MGM fanns på plats när BO hittades. TS och andra som känner personerna som var på plats när flickan hittades, kan ni bekräfta att bilden som cirkulerat här på ab*shi är samma person som var på plats när BO hittades?

2. Namnet som cirkulerat på MGMs mamma, Le*la, vart kommer det ifrån? Verkar ju inte stämma tidsmässigt med när MGM ska ha anlänt till Sverige eller personlighetsmässigt (le*la driver butik och MGMs mamma har beskrivit som även hon med någon förstånds-diagnos)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in