Citat:
Ursprungligen postat av
Bastarder
Asså? Hur kan man enkelt filtrera ut de föreningar som inte tillåter uthyrning av lägenheter?
Tackar alltid för råd
Det kan man inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bastarder
Jag ska klargöra situationen. Jag kommer ej hyra ut i andrahandskontrakt. Jag kommer få det och se ut som att jag bor där och hyr ut 2-3 rum till inneboende. På så sätt undviker jag allt strul med föreningen så länge mina inneboende sköter sig, och det löser Jag. Så min fråga är, går det att göra så?
Det blir rätt transparent när du inte är skriven på lägenheten. Du kan bara vara folkbokförd på en adress.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bastarder
Absolut , det förstår jag. Min poäng är att det Ej ska behöva vara så. Betalar man två miljoner så ska man få göra vad man vill med lägenheten tycker jag.
Fast du betalar inte två miljoner för lägenheten, du betalar två miljoner för rätten att nyttja lägenheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bastarder
Hur märker man av det? Föreningen har ju ingen rätt att kontrollera på det viset.
Igen, du är inte folkbokförd på adressen, så det är skitenkelt att kontrollera.
Citat:
Ursprungligen postat av
remedy4sanity
Filtrera ut? Rara du, gnäller bostadsrättsföreningen (och det har jag då aldrig varit med om att den har gjort varesig i någon av de två bostadsrätter jag hyrt ut eller i de åtskilliga jag hyrt lgh i) söker du tillstånd i hyresnämnden där de snällt kommer godkänna din prydliga ansökan du skickat i god tid. Folk som neggar i den här tråden bor i en sliten hyrestvåa i Farsta och kan för sitt liv inte föreställa sig att någon kan tjäna pengar som räcker till mer än hyra och Netflixkonto. Lycka till!
Nej, det gör hyresnämnden inte. Vad ska du ange som skäl till uthyrning när du _precis_ köpt bostadsrätten och inte skrivit dig på den? "Jag ska provbo med min sambo i min gamla bostad!". Knappast.