2022-07-06, 06:40
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Rögles svaghet kommer nog att vara backsidan denna säsong också om det inte kommer in något riktigt sinnes, men backsidan är typ fullt med Både förlängt med Mozik och Lesund tillbaka. Michael Kapla har jag inget stort förtroende för då Skellefteå fans sa att han va medelmåtta när det va klart att han skulle lämna för Rögle.

Men Rögle kommer klara topp 6 nästa säsong också absolut inga problem. Fast denna säsong vill jag fan ha mindre fokus på CHL, Serieseger framför allt CHL och ''spara'' sig till slutspel. Nu är fan bara ett guld som saknas sedan är jag fan nöjd

Tycker också backsidan ser lite tunn ut och förstår därför inte det ointresse för Kodie Curran som klubben uppvisar, han hade ju satt en offensiv spets på dagens på pappert iallafall stabbiga backsida.

Kostade en del att lösa Zaar från kontraktet I khl men det är ju inte precis oväntat att det skulle lösa sig.

Väntar mig att klubben snart presenterar en eller två "håll käften " värvningar.

Kanske lossnar det efter draften och när NHL lösgör lite folk nu?
Citera
2022-07-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Tycker också backsidan ser lite tunn ut och förstår därför inte det ointresse för Kodie Curran som klubben uppvisar, han hade ju satt en offensiv spets på dagens på pappert iallafall stabbiga backsida.

Kostade en del att lösa Zaar från kontraktet I khl men det är ju inte precis oväntat att det skulle lösa sig.

Väntar mig att klubben snart presenterar en eller två "håll käften " värvningar.

Kanske lossnar det efter draften och när NHL lösgör lite folk nu?
Backsidan ser tunn ut till antalet, kommer så klart att fyllas på med fler backar. Hittar lesund tillbaka till gammal god form så skulle jag nog säga att dom för närvarande har sex riktigt bra och stabila backar. Ingen av dessa sex kommer att göra bort sig. Sen är det inte spelare som fintar bort ett helt lag. Tror att Codie kan hamna där till sist men till lägre lön än vad han troligen krävde innan. Nu är han klubblös sedan fbk valde lennström istället, finns väl rykten om Frölunda men det tror jag inte blir verklighet
Citera
2022-07-07, 15:01
Medlem
Detta var lite intressant, det är odds gällande kommande SM-guld.

Ska bli kul att se om oddsen ändras vartefter de sista värvningarna trillar in inför seriestarten.
Hur många spelare tror Ni värvas av lagen före seriestart och fram till trading deadline i februari?

https://www.wikibet.se/vilka-vinner-shl/

SHL 2022/2023 Odds
Lag i SHL Vinner slutspelet
Färjestad 5.50 »
Luleå Hockey 6.50 »
Rögle BK 7.00 »
Skellefteå AIK 8.50 »
Frölunda HC 9.00 »
Leksands IF 10.0 »
Växjö Lakers 11.0 »
HV71 17.0 »
Örebro HK 24.0 »
Linköpings HC 25.0 »
Brynäs IF 35.0 »
IK Oskarshamn 70.0 »
Malmö 75.0 »
Timrå IK 126 »
Citera
2022-07-07, 15:15
Medlem
RedXs avatar
126 gånger pengarna på Timrå lockar nästan, givet de nyförvärv de har rott hem.
Citera
2022-07-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Detta var lite intressant, det är odds gällande kommande SM-guld.

Ska bli kul att se om oddsen ändras vartefter de sista värvningarna trillar in inför seriestarten.
Hur många spelare tror Ni värvas av lagen före seriestart och fram till trading deadline i februari?

https://www.wikibet.se/vilka-vinner-shl/

SHL 2022/2023 Odds
Lag i SHL Vinner slutspelet
Färjestad 5.50 »
Luleå Hockey 6.50 »
Rögle BK 7.00 »
Skellefteå AIK 8.50 »
Frölunda HC 9.00 »
Leksands IF 10.0 »
Växjö Lakers 11.0 »
HV71 17.0 »
Örebro HK 24.0 »
Linköpings HC 25.0 »
Brynäs IF 35.0 »
IK Oskarshamn 70.0 »
Malmö 75.0 »
Timrå IK 126 »
Nästan som jag tippade topp åtta några inlägg längre upp. Tycker dock att Timrå är betydligt bättre än att ha högst odds
Citera
2022-07-07, 16:57
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nästan som jag tippade topp åtta några inlägg längre upp. Tycker dock att Timrå är betydligt bättre än att ha högst odds

Tycker nog att hela listan känns korrekt förutom Timrå som kommer över Brynäs OSKARS o Malmö. Tror ATT Malmö kommer på plats 13 eller 14
Citera
2022-07-07, 18:21
Medlem
Märkliga odds tycker jag. Inför förra säsongen ifrågasatte jag Timrå och deras uteblivna satsning. Det var tydligt från start att de skulle kämpa i botten.

Men nu när de lyckades rädda sig kvar genom play-out, så har de ju tvärtom agerat och gjort just den där satsningen man inte vågade senast. Har folk missat det?
Citera
2022-07-07, 18:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Märkliga odds tycker jag. Inför förra säsongen ifrågasatte jag Timrå och deras uteblivna satsning. Det var tydligt från start att de skulle kämpa i botten.

Men nu när de lyckades rädda sig kvar genom play-out, så har de ju tvärtom agerat och gjort just den där satsningen man inte vågade senast. Har folk missat det?

Folk har inte missat det. Däremot sover oddssättarna uppenbarligen vilket är en spelares dröm. Gäller att utnyttja varje tillfälle där det sätts överodds. Skulle nog inte spela på att Timrå tar guld, men det går säkert att hitta bra odds på att dom ska nå play-in också. Vilket är klart rimligt.

Om Färjestad ska försvara guldet behöver vi nog få hem Mojo tror jag. Wallin verkar positiv. Tror chanserna minskade när man inte förlängde med Martin dock.
Citera
2022-07-07, 19:27
Medlem
MitchRapps avatar
De som pressar upp spelarlönerna ligger i topp precis som väntat ändå vinner de nästan aldrig. Oddsen känns rimligt med tanke på Växjös guldtrend. Nästa säsong efter den här kommer Växjö ha 0 i odds på att de vinner!
Sedan om det beror på att Växjös mäktiga guldtrend eller att laget åker ur den säsongen låter jag er spekulera i.

Örebro tycker jag verkar ovanligt passiva på spelarmarknaden.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-07 kl. 19:37.
Citera
2022-07-07, 19:51
Medlem
perry2s avatar
För att se vad klubbarna har råd med
-Kolla omsättning Vinst och Eget kapital
Örebro ligger lågt...Även Malmö
Citera
2022-07-08, 12:15
Medlem
Jag tycker av nån anledning att det ska bli rätt intressant vem som lyckas bäst av:
Timrå
Linköping
Brynäs

Vad tror ni om trupperna?
VÄLDIGT förenklat kan man ju säga att Timrå värvat några bra forwards, Linköping några fina backar, och Brynäs har två väldigt bra målvakter.
Något av lagen borde kunna hamna lite högre upp kanske.......
Citera
2022-07-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Jag tycker av nån anledning att det ska bli rätt intressant vem som lyckas bäst av:
Timrå
Linköping
Brynäs

Vad tror ni om trupperna?
VÄLDIGT förenklat kan man ju säga att Timrå värvat några bra forwards, Linköping några fina backar, och Brynäs har två väldigt bra målvakter.
Något av lagen borde kunna hamna lite högre upp kanske.......

Inte Hur det ska gå för hv? Ändå nya upp och sådär. Tror du hv lyckas ta en slutspels plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in