2022-07-12, 01:54
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ditt inlägg är inte friskt.

Utgår ifrån att du blir bannad här och lagförd av den svenska polisen, om du inte redan är det.

Nu är det hög tid att rensa i rättsrötan. Att utreda Engströms dåd som terroristbrott är angeläget och helt adekvat utifrån kriterierna.

Konspirationsteorier, manschauvinism, socialdarwinism och all annan dynga du jiddrar om, ska vi inte ha här i Sverige.
Allra minst uppvigling till illdåd mot våra egna.
Inte friskt? Jag är i varje fall frisk. Och därmed har jag bevisat att jag "saknar sjukdomsinsikt". Vilket är sant då jag saknar sjukdom att ha insikt om.

Kan hålla med om att det kan uppfattas som uppvigling, men det var inte min avsikt. Det är däremot exakt vad andra har sysslat med mot mig.
Bevisligen.
Jag ville bara deklarera att om en svensk myndighet medvetet trots bättre vetande och total avsaknad av bevis kallar mig kriminell, så är jag beredd att själv försvara mig mot polisen om alla andra möjligheter är prövade innan. Nu är ju deras beväpning kraftigare än mina knytnävar så jag tvingades fly från landet .
Om det sedan praktiseras att kalla mig "inte frisk" eller något ännu värre av någon som Ing-Marie Wieselgren, som ju alla vet är/var en nolla dessutom. Då har jag inte något val. Ett sådant scenario är inte förhandlingsbart.
Hon var i vetenskaplig mening kompetensmässigt värre än en nolla.
Oavsett vilken formell ställning hon blivit tilldelad. Vi vet ju alla vilka totalt inkompetenta personer som får uppdrag som ministrar eller hos myndigheter.

Därför är det märkligt att just läkare, som också agerar med våldsföreträde och betydligt farligare agerande än det polisiära och juridiska frihetsberövandet har en sådant förtroende hos gemene man.

Det du nämner om konspirationsteorier, socialdarwinism osv är säkert sant. Manschauvinism kan jag inte stava till, på samma sätt som "empati" och "värdegrund". Dessa begrepp förstår inte en lågutbildad underklass som jag som aldrig studerat.

Men jag gissar att det kan ha att göra med min "misogyni" och "islamofobi".Men en kändis som "Paludan" får vara islamofob och bränna koraner i samarbete med svensk polis. Jag är helt på muslimernas sida i fallet med koranbränningarna. De är i strid mot gällande lag om hets mot folkgrupp och religionsfrihet.

Varför spärras inte Paludan in på dårhus? Därför att myndigheterna är rädda för honom. Rädslan styr lika mycket som pengar styr. Våldet styr ännu mer, och "våldsmonopolet" attackerar de svagaste, som också i de flesta fall är oskyldiga.

Vad beträffar "lagfördheten" hos polisen så har jag redan förklarat. Så många gånger. Under min tid som "politisk flykting", har det till svenska ambassaden, och samtliga ambassader och konsulat inkommit skrivelser i form av anmälningar där det bl.a står "Han har två mordförsök bakom sig" och att syftet med min utlandsvistelse skulle vara narkotikaaffärer. Samt att jag skulle ingå i ett nätverk av kriminella i Stockholm.

Än mer graverande är att det i dessa anmälningar som består av ett större antal email och telefonsamtal ständigt upprepas och uppmanas i ett desperat tonläge att de colombianska myndigheterna genom ambassadens försorg skulle gripa mig och utlämna mig till Sverige.

Anledningen skulle vara min påstått kriminella bakgrund med mordförsök med mera. Men framförallt min påstådda "allvarliga psykiska störning" och den påstådda farlighetsgraden.

Ambassaden i Bogota förklarade sig skyldiga att delge mig dokumentationen på min efterfrågan, då dokumenten som det uppgavs bestod av offentliga handlingar. I samband med detta upptäcktes även ett dussin JO-anmälningar som krävde att jag slulle låsas in på livstid på dårhus. Samtliga JO-anmälningar avslogs dock.

Men ju fler falska anmälningar som levereras inte bara i Sverige utan globalt desto större är sannolikheten att en myndighet faller för bedrägeriet.Svenska ambassaden föll för de skickligt skrivna falska tillvitelserna som det föreföll.

I samtliga fall i Sverige där jag beretts tillfälle att yttra mig och haft möjlighet att försvara mig är det ingen som trott eller ens misstänkt att jag skulle vara inblandad i något olagligt eller ens kontroveriellt.
Poängen i min konspirationsteori är att språket sedan länge praktiseras oberoende av verkligheten och naturlagarna. Ageranden och framförallt "yttranden" är en teater. I teaterns värld ljuger man inte, man spelar en roll. "Yrkesrollen".

Någon nämnde mig i samband med filosofen "Wittgenstein", vilket var särskilt smickrande då ingen begriper vad denne filosof menar.

OT, men jag inbillar mig också att jag är förmer än andra, då jag bara gillar konst som "man inte ser vad det föreställer" Man kan bli lynchad för mindre, det kan jag försäkra.

Mitt misstag var mitt eget sunda förnuft. Inte ens jag var förskonad från det handikapp som kallas "sunt förnuft". Jag inbillade mig att polisen hade någon form av misstanke då de agerade mot mig, men till slut insåg jag att deras agerande berodde på extrem opportunism, dvs de gör vad som helst om tillfälle uppstår under förutsätting att det inte medför något straff eller obehag för deras del.

Detta med att jag skulle vara "farlig"; De skulle inte ens våga anklaga mig för att vara farlig om jag verkligen hade varit farlig.

Därför är det min enda chans att försvara min rätt att överhuvudtaget överleva att inte framstå som ofarlig.

"Glöm inte bort att du är jude" var det en judisk krigsflykting som sade. Men det glömmer jag alltid. Brukar inte fästa någon större vikt raser, eller egenskaper överhuvudtaget. Min konspirationsteori bygger också på att man numera dömer folk efter påstådda eller verkliga egenskaper. Oavsett om mina eller andras egenskaper är goda eller dåliga, påhittade eller verkliga, är en egenskap aldrig grund för frihetsberövande eller tortyr.

Ett brott är per definition en skada på person eller egendom. Kvinnorna är dagens makthavare. De dömer efter egenskaper. De ser bara person, och aldrig sak. Därför förbannar jag den kvinnliga rösträtten, och beskriver kvinnliga makthavare som ett hot mot civilisationen.

Min "åsikt" är inte på modet just nu. Men är inte olaglig. Jag är glad att den farliga läkaren är död. Självklart förbehåller jag mig rätten att glädjas åt vad fan som helst

Jag sysslar inte med uppvigling, tvärtom försöker jag stoppa den. Främst mot andra, men även mot mig.

Den kvinnliga läkaren som mördades skall inte få något gott eftermäle. Det är allt.Uppviglingen som du anklagar mig för är istället hur "den vanliga tanten" Ing-Marie, bedrev en omfattande kampanj överallt, inte minst på Youtube, Vimeo och Facebook om hur "allvarligt sinnessjuka" så många var.

Hur alarmerande "ökningen" av sjukdomsfrekvensen var. Hela kampanjen lät som hetspropagandan mot judar. Men rasbegreppet var ersatt av påstådda växande folkgrupper av omänskliga monster. Kallade psykopater, narcissister, och sociopater. Pedofiler, autister, ADHD, schizofrena, osv i en oändlig länga av befintliga och en aldrig sinande ström av nya påhittade '"sjukdomar i hjärnan".

Den skränande pöbeln, eller de kulturlösa "barbarerna" som någon politiker kallade svenskarna, apar då efter den upphöjda psykiatrikerns "kloka visdomsord" att somliga, allt fler "drabbas" av sjukdomar i hjärnan och måste avvisas från allmänna platser, yrkesliv och familjeliv.

De skall tvångsmedicineras, elshockas och lobotemeras. Uppviglingskampanjen går hem i stugorna, och de särskrivande byfånarna som alla heter Conny Johansson mer eller mindre kommer med sin oförtjänta rösträtt att sänka hela samhället.

Oavsett om de röstar SD elller S. Medelklassen skränar; krossa sionismen och importerat araber i miljoner.

Underklassen skriker "kastrera han" "återinför dödsstraffet." "Lås in psykfallen och kasta nyckeln". Så här håller det på.

Jag ville bara varna för tanten, som om möjligt överträffar den kvinnliga cheföverläkaren i filmen 'Gökboet". Nu är det eftermälet som måste revideras.
Jan Fyhrholdt
Ps. Utred gärna Engströms dåd som terroristbrott. Absolut. Jag har bidragit med tänkbara motiv för dådet och en beskrivning av "BO" eller dödsbo om jag skall vara lustig. Jag är ju rätt mycket, utom det jag kallas för. Bl.a är jag komiker.
Citera
2022-07-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
/../

Någon nämnde mig i samband med filosofen "Wittgenstein", vilket var särskilt smickrande då ingen begriper

/,,/
Bl.a är jag komiker.

Hört talas om ironi?

”Bl.a är jag komiker.”

Säger allt. Tack för kaffet.
Citera
2022-07-12, 02:44
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hört talas om ironi?

”Bl.a är jag komiker.”

Säger allt. Tack för kaffet.

Lite för esoteriskt ditt inlägg. Svårt för mig att förstå.
Detta med "komiker" innebär i mitt fall att bara jag skrattar åt mina egna skämt. Om någon annan skulle skratta, då skulle jag sluta skämta och börja spela golf istället. Humor utgör en väsentlig del av allting. Min 'humor" har påståtts vara "elementär". Den esoteriska humorn däremot låtsas alla skratta åt då de känner skam över att de inte fattade poängen.
Skrev på Facebook;

"Svenskt kött"??
Jag äter bara invandrarnas kött.
Man är väl ingen kannibal heller.

En kvinnlig domare skulle döma mig för hets mot folkgrupp, när jag i själva verket kritiserar rasismen.

Ursäkta "OT" ville bara klargöra min status av att vara både mönstermedborgare i Sverige och invandrare i ett annat land.Tyvärr har jag ingen formell diagnos som kan styrka min identitet. Jag vet att väldigt många kämpat i hela sitt liv för att 'äntligen få sin diagnos".

Jag är lite speciell på den punkten. Kan aldrig erkänna mina egna brister eller tillkortakommanden. Helt omöjligt. I all ödmjukhet och respekt för överheten tar jag mig friheten att ha en avvikande uppfattning.

Ett svårdiagnosticerat fall. Men ingen är mer lyhörd för kritik än mig. Min självkritik är nitisk och rigorös.

så en utomståendes syn på saken är ytterst välkommen. Förutsatt att denne kritiker har en trovärdighet som håller måttet. Den som kan hitta tekniska bevis för något överhuvudtaget gällande mig eller vad som helst förtjänar Nobelpriset i fysik.

Den där vanliga tanten, som upphöjts till riksprofet i andliga frågor under sin levnad, och helgonförklarad martyr efter sin död stödjer sig i varje fall inte på bevis.
Citera
2022-07-12, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Lite för esoteriskt ditt inlägg. Svårt för mig att förstå.
Detta med "komiker" innebär i mitt fall att bara jag skrattar åt mina egna skämt. Om någon annan skulle skratta, då skulle jag sluta skämta och börja spela golf istället. Humor utgör en väsentlig del av allting. Min 'humor" har påståtts vara "elementär". Den esoteriska humorn däremot låtsas alla skratta åt då de känner skam över att de inte fattade poängen.
Skrev på Facebook;

"Svenskt kött"??
Jag äter bara invandrarnas kött.
Man är väl ingen kannibal heller.

En kvinnlig domare skulle döma mig för hets mot folkgrupp, när jag i själva verket kritiserar rasismen.

Ursäkta "OT" ville bara klargöra min status av att vara både mönstermedborgare i Sverige och invandrare i ett annat land.Tyvärr har jag ingen formell diagnos som kan styrka min identitet. Jag vet att väldigt många kämpat i hela sitt liv för att 'äntligen få sin diagnos".

Jag är lite speciell på den punkten. Kan aldrig erkänna mina egna brister eller tillkortakommanden. Helt omöjligt. I all ödmjukhet och respekt för överheten tar jag mig friheten att ha en avvikande uppfattning.

Ett svårdiagnosticerat fall. Men ingen är mer lyhörd för kritik än mig. Min självkritik är nitisk och rigorös.

så en utomståendes syn på saken är ytterst välkommen. Förutsatt att denne kritiker har en trovärdighet som håller måttet. Den som kan hitta tekniska bevis för något överhuvudtaget gällande mig eller vad som helst förtjänar Nobelpriset i fysik.

Den där vanliga tanten, som upphöjts till riksprofet i andliga frågor under sin levnad, och helgonförklarad martyr efter sin död stödjer sig i varje fall inte på bevis.

Men var det så esoteriskt: menade att de som kallar dig Wittgenstein kanske/troligen är lite ironiska.
Och att de då sannolikt kan ha fog för det då du själv benämner dig som en komiker.
Citera
2022-07-12, 05:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag har inte följt fallet med Hedin men att extrapolera från ett enda rättsfall till hela rättsväsendet är inte riktigt rättvisande.

Visst, det finns säkert rättsröta i Sverige men att det skulle vara speciellt vanligt förekommande tror jag inte.

Iofs kanske jag är part i målet eftersom jag jobbar inom rättsvårdande verksamhet men min bild är att rättsläget är ganska gott i landet, från min synpunkt.
Sluta att larva, gruppen inom polisen som skötte utredningen är en politiskt tillsatt grupp som driver en agenda. Samma sak här, en psyksjuk individ som är/varit engagerad i NMR mördar en psykiatrisamordnare. Att klassa det som ett terrorbrott efter att polisen initialt sagt att det uppenbarligen helt saknas dylika kopplingar till hans politiska engagemang ( har nazismen något otalt med psykiatrin?) blir ytterligt krystat. Däremot behöver S rök och speglar inför valet, när Sverige börjat att förlora kontrollen över inre säkerhet och ordning så måste ett låtsashot skapas.
Citera
2022-07-12, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sluta att larva, gruppen inom polisen som skötte utredningen är en politiskt tillsatt grupp som driver en agenda. Samma sak här, en psyksjuk individ som är/varit engagerad i NMR mördar en psykiatrisamordnare. Att klassa det som ett terrorbrott efter att polisen initialt sagt att det uppenbarligen helt saknas dylika kopplingar till hans politiska engagemang ( har nazismen något otalt med psykiatrin?) blir ytterligt krystat. Däremot behöver S rök och speglar inför valet, när Sverige börjat att förlora kontrollen över inre säkerhet och ordning så måste ett låtsashot skapas.

Konspirationsteorier när dom är som bäst. Jorden är platt och ET gömmer sig i garderoben.
Citera
2022-07-12, 06:46
Medlem
Xedomes avatar
Trist överlag, tänker jag. Dels innehade offret en betydelsefull samhällsposition där hon gjorde nytta. Vettiga, viktiga föreläsningar till stöd för människors rätt till hjälp och barn som far illa.

Sedan är det ett talande mått på folkbildningen att vi har såna här element, som faktiskt är beredda att skada landet.
Vore skönt att slippa se ett lika fördummat Sverige som USA under Trump.

Mycket viktigt och mycket bra, att man både nystar vidare bland de subversiva foliehattarna och sätter ner foten en gång för alla. Högerextremister och misogyna konspirationsteoretiker - är ett genuint skadedjur på Sverige - och uppenbarligen även på vår demokrati.
Senast redigerad av Xedome 2022-07-12 kl. 06:54.
Citera
2022-07-12, 06:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Vad bra då att detta kommer prövas i domstol - en institution vars uppgift är att utifrån svenska lagar syssla med rättskipning - oberoende av vilken regering som för tillfället styr landet.
Citera
2022-07-12, 06:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad bra då att detta kommer prövas i domstol - en institution vars uppgift är att utifrån svenska lagar syssla med rättskipning - oberoende av vilken regering som för tillfället styr landet.
Vilket kommer att visa att något terrorbrott inte förekommit. Då har dock aktivisterna vunnit eftersom sossemedia kommer att driva tesen om terrorbrott fram till valet.
Citera
2022-07-12, 07:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Vilket kommer att visa att något terrorbrott inte förekommit. Då har dock aktivisterna vunnit eftersom sossemedia kommer att driva tesen om terrorbrott fram till valet.

Vi får hoppas att dom kommer innan valet då.
Citera
2022-07-12, 07:43
Medlem
Var mordet på Anna Lindh ett terrordåd? Det är enligt mig väldigt likt detta dåd. Ensam galning siktar in sig på en enskild person.

Hur skapar detta dåd terror?
Citera
2022-07-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Var mordet på Anna Lindh ett terrordåd? Det är enligt mig väldigt likt detta dåd. Ensam galning siktar in sig på en enskild person.

Hur skapar detta dåd terror?

Politiskt motiv kanske…? Varför tror ni att det bara är människor med invandrarbakgrund som är terrorister? Den vita mannen är född till terrorist. Det ligger i era gener. Ni har bara terroriserat Afrika, Asian och Amerika i några hundra år. Och fortsätter att terrorisera. Varför skulle det ändras? Hoppas vitingen blir rövknullad på kåken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in