Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-12, 09:16
Medlem
[quote=JanFyhrholdt|80859776]Lite för esoteriskt ditt inlägg. Svårt för mig att förstå.
Detta med "komiker" innebär i mitt fall att bara jag skrattar åt mina egna skämt. Om någon annan skulle skratta, då skulle jag sluta skämta och börja spela golf istället. Humor utgör en väsentlig del av allting. Min 'humor" har påståtts vara "elementär". Den esoteriska humorn däremot låtsas alla skratta åt då de känner skam över att de inte fattade poängen.
Skrev på Facebook;

"Svenskt kött"??
Jag äter bara invandrarnas kött.
Man är väl ingen kannibal heller.

En kvinnlig domare skulle döma mig för hets mot folkgrupp, när jag i själva verket kritiserar rasismen.

Ursäkta "OT" ville bara klargöra min status av att vara både mönstermedborgare i Sverige och invandrare i ett annat land.Tyvärr har jag ingen formell diagnos som kan styrka min identitet. Jag vet att väldigt många kämpat i hela sitt liv för att 'äntligen få sin diagnos".

Jag är lite speciell på den punkten. Kan aldrig erkänna mina egna brister eller tillkortakommanden. Helt omöjligt. I all ödmjukhet och respekt för överheten tar jag mig friheten att ha en avvikande uppfattning.

Ett svårdiagnosticerat fall. Men ingen är mer lyhörd för kritik än mig. Min självkritik är nitisk och rigorös.

så en utomståendes syn på saken är ytterst välkommen. Förutsatt att denne kritiker har en trovärdighet som håller måttet. Den som kan hitta tekniska bevis för något överhuvudtaget gällande mig eller vad som helst förtjänar Nobelpriset i fysik.

Den där vanliga tanten, som upphöjts till riksprofet i andliga frågor under sin levnad, och helgonförklarad martyr efter sin död stödjer sig i varje fall inte på bevis.[/

Du är helt okunnig - en ren amatör med behov av uppmärksamhet
De videor med lobotomi du visar i parti och minut….
Lobotomier utfördes inte av psykiatriker utan av neurokirurger - rösten man hör är verkligen inte Wieselgrens - ren lögn!
Sluta titta på Netflix - du verkar inte må bra av det.
Citera
2022-07-12, 09:26
Medlem
Hon hade givetvis inte det yttersta ansvaret. Hon var en tjänsteman. Ytterst ansvariga är våra politiker.
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Nu är det så att vi har totalt inkompetenta läkare inom svenska sjukvården. Läs lite historik om hur läkare och sjuksköterskor förstört för massor med människor. Nazisterna bl.a hade livsfarliga läkare och forskare. Fullt friska personer fixade/fixar läkarkåren till tokdårar med sina psyk läkemedel, som ger hemska biverkningar. Läs Fass.
Jag har ännu inte fattat vad denna BO hade för funktion inom psykiatrin???
Var det hon som hade det yttersta ansvaret för psykvården i Sverige???
Ifall det var hon, så hade hon mycket orent samvete och mycket smuts under naglarna ( talesätt om personer som inbillar andra att denne inte har yttersta ansvaret, när något inte fungerar, utan denne kämpar emot de som bestämmer. Vem är de som bestämmer???)
Citera
2022-07-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Var mordet på Anna Lindh ett terrordåd? Det är enligt mig väldigt likt detta dåd. Ensam galning siktar in sig på en enskild person.

Hur skapar detta dåd terror?

Tror att både mordet på Olof Palme och Anna Lindh betraktades som mordfall och ej som terrordåd.

Men det kan å andra sidan bero på att terrordåd är relativt nytt i Sverige, i viss mån fortfarande eftersom Sverige bara varit utsatt för ett ytterst fåtal terrorliknande dåd varav den på drottninggatan nog är den som mest påminner om den terror som då drabbade fler länder.

Nu vet jag fortfarande inte själv vad motivet till att kalla mordet för ett terrordåd är egentligen, men rimligtvis borde det vara att gärningsmannen hade tänkt döda fler människor vilket dock inte hände eftersom han i flykten bokstavligen talat blev knockad och därmed tog dramat slut väldigt snabbt.
Citera
2022-07-12, 10:28
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Är GM väldigt missnöjd med landets psykiatri eller varför mördade han denna kvinna?
Citera
2022-07-12, 10:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Hon hade givetvis inte det yttersta ansvaret. Hon var en tjänsteman. Ytterst ansvariga är våra politiker.

Sakligt helt sant. Men spelar kanske mindre roll i sammanhanget - vad som spelar mer roll är ju hur GM såg på henne. Mycket möjligt att hon i hans huvud hade än större inflytande på psykiatrin än vad som faktiskt var fallet.
Citera
2022-07-12, 10:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilket kommer att visa att något terrorbrott inte förekommit. Då har dock aktivisterna vunnit eftersom sossemedia kommer att driva tesen om terrorbrott fram till valet.

Tycker du inte att det är lite förmätet att uttala sig om en dom, innan vi ens vet vad det är han är misstänkt för, och varför man satt rubriceringen terroristbrott?

Jag säger inte alls att du har fel. Rent statistiskt skulle jag till och med säga att det är ganska sannolikt att rubriceringen kommer att ändras.

Min uppfattning är att det är rätt vanligt att man väljer en annan rubricering när (om) ett åtal lämnas in. Det är ju heller inte så konstigt, det rör sig endast om misstankar om terroristbrott. Det är alls inte konstaterat att det rör sig om det.
Citera
2022-07-12, 11:02
Medlem
fulvodkas avatar
Vet vi något om vilka "mindre bra" saker denna Wieselgren gjorde under sin tid inom psykiatrin? Får inte jättegoda vibbar av att bildsöka på henne. Hon känns ganska osympatisk.

Har mördaren lämnat någon förklaring/manifest eller liknande?
Citera
2022-07-12, 11:03
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Sluta att larva, gruppen inom polisen som skötte utredningen är en politiskt tillsatt grupp som driver en agenda. Samma sak här, en psyksjuk individ som är/varit engagerad i NMR mördar en psykiatrisamordnare. Att klassa det som ett terrorbrott efter att polisen initialt sagt att det uppenbarligen helt saknas dylika kopplingar till hans politiska engagemang ( har nazismen något otalt med psykiatrin?) blir ytterligt krystat. Däremot behöver S rök och speglar inför valet, när Sverige börjat att förlora kontrollen över inre säkerhet och ordning så måste ett låtsashot skapas.
Du bör söka psykvård för dina paranoida vanföreställningar. Du förstår att det finns människor som kan vara objektiva och kan tänka längre än i sin egen vanföreställning.
Polisen har säkert hittat saker i telefon datorer nu när de börjat utreda. UTAN ATT HA EN AGENDA.

Både plats och tid indikerar på att det inte enbart handlar om någon psyktant han vill hämmas. NAZZARNA SKYLLER DEN DÅLIGA VÅRDEN REGERINGEN. Sen kan du tänka vidare om du inte är helt väck.
Citera
2022-07-12, 11:07
Medlem
Citat:
Sluta att larva, gruppen inom polisen som skötte utredningen är en politiskt tillsatt grupp som driver en agenda. Samma sak här, en psyksjuk individ som är/varit engagerad i NMR mördar en psykiatrisamordnare. Att klassa det som ett terrorbrott efter att polisen initialt sagt att det uppenbarligen helt saknas dylika kopplingar till hans politiska engagemang ( har nazismen något otalt med psykiatrin?) blir ytterligt krystat. Däremot behöver S rök och speglar inför valet, när Sverige börjat att förlora kontrollen över inre säkerhet och ordning så måste ett låtsashot skapas.
Nu tror jag att han själv erkänt att det är terrorbrott. Låter så när man hör advokaten prata om sin klie.
Citera
2022-07-12, 11:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du bör söka psykvård för dina paranoida vanföreställningar. Du förstår att det finns människor som kan vara objektiva och kan tänka längre än i sin egen vanföreställning.
Polisen har säkert hittat saker i telefon datorer nu när de börjat utreda. UTAN ATT HA EN AGENDA.

Både plats och tid indikerar på att det inte enbart handlar om någon psyktant han vill hämmas. NAZZARNA SKYLLER DEN DÅLIGA VÅRDEN REGERINGEN. Sen kan du tänka vidare om du inte är helt väck.
Man behöver givetvis inte tillhöra ”NAZZARNA” för att anse att vården i slutändan är en politisk fråga. Förstår inte du att politikerna har det yttersta ansvaret?
Citera
2022-07-12, 11:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jo, men politikerna baserar till stor del sina beslut på information från tjänstemän. Ing-Marie Wieselgren gav såvitt jag kan bedöma ofta en glättad, tillrättalagd och otillräcklig bild av verkligheten. Sådant kan vara oerhört provocerande för de som är drabbade av den häpnadsväckande dysfunktionella psykiatrin.
Citera
2022-07-12, 11:36
Medlem
Bara jag som ser likheten mellan Varg Vikernes och Theodore?

https://static.cdn-expressen.se/images/12/43/12433da2bbfd416eba7a04ce08a3be57/16x9/450.jpg

https://pbs.twimg.com/ext_tw_video_thumb/1517146027664363520/pu/img/MbzOXsks4lHuRBeS?format=jpg&name=large

Ingen guilt by association bara en iakttagelse
Senast redigerad av GoldNux 2022-07-12 kl. 11:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in