Citat:
Ursprungligen postat av
SigurdJudebane
Det är bara intressant för vänsterextremister och andra svenskfientliga som försöker utnyttja mordet för sina egna syften. Åklagaren har konstaterat att det inte finns några politiska motiv, men vissa kan tydligen inte acceptera det. Efterspelet skulle kunna ha bli dels ett hedrande av den mördade kvinnan, dels en debatt om psykiatrin och psykisk ohälsa i samhället. På så sätt hade vi kunnat dra någon sorts lärdom av denna tragiska händelse. Istället förstör trollen diskussionen för att de inte vill erkänna att Sverige har stora problem som måste lösas.
Herregud! För det första har åklagaren inte gått ut med något konstaterande. Vidare undrar man hur fan du resonerar när du börjar dilla om efterspel. Det du säger är att mordet (som du påstår inte är politiskt) kan få politiska efterspel i form av en ändring kring debatten kring svensk psykvård samt ett hedrande av den mördade? Allt detta om vi bara låter bli att rota i mgm:s förflutna. Jag är fullt medveten att detta mord skulle kunnat skett oavsett mgm uppenbara hållning politiskt, det skulle kunna varit en vänsterpartist som höll i kniven vilket garanterat också hade nämnts men du ignorerar fullständigt det faktum att V jämfört med NMR inte är en våldsbejakande organisation
Man behöver inte se kopplingarna till NMR och alternativhögern som det grundläggande motivet, men visst fan har det med saken att göra det går inte att komma ifrån. Vänstern har knappast något att tjäna på detta mord, folk kommer inte sluta rösta på SD på grund av detta. Inte heller kommer NMR förlora några röster på detta. Inget av riksdagspartierna kommer gynnas av fler röster pga detta. Det enda som möjligtvis kommer ske är att NMR får lite mediautrymme och att det hot de utgör mot demokratin tas på större allvar bland gemene man så som man en gång i tiden tog VAM på allvar.
Jag och de flesta accepterar mgm:s politiska bakgrund till skillnad från de fåtal som går all in och tydligt visar att deras enda agenda är att rentvå en nazistisk terrororganisation precis som att gemene svensk har en acceptans och eventuellt skulle röstat på NMR om det inte vore för detta mord. Törs lova att ingen som redan nu sympatiserar med NMR eller Afs eller de som står på motsatt sida politiskt bryr sig. Det är enbart fakta som tas upp och det görs utan baktanke på politisk vinning.
Väldigt få med sunda värderingar önskar livet ur folk för att lyfta en politisk debatt. Det är ingen i denna tråd som skrivit att offret fick vad hon förtjänade pga SD:s valresultat, absolut ingen. Det är ingen som uttryckt glädje över att gärningsmannen var svensk, det är något som endast tycks påstås från sådana som tycks anse att NMR är som vilket parlamentariskt parti som helst.
Skärp till er nu! NMR har förmodligen inget med mordet att göra, men som våldsbejakande organisation är Theos fd/nuvarande sympatier intressanta i sammanhanget liksom sympatierna för SD och AfS då dessa partier tydligt profilerat sig som en del mot rådande etablissemang.
Theodors politiska världsåskådning lär ha mycket att göra med mordet oavsett medlemskap eller ej i olika organisationer och är därmed intressant att diskutera liksom det är intressant att diskutera hans eventuella psykiska ohälsa.
Det är dessa två saker som framkommit så det är inte underligt att det är detta som diskuteras. Hans uppväxt vore också intressant att veta mer om. Hade han kompisar när han växte upp, var han utstött? Var han en strulputte i skolan? Hamnade han ofta i bråk med skolkamrater? Hade han jobb, har han någonsin haft jobb? Har han alltid bott hemma med sin mamma, pappa och morföräldrarna samt mammans nuvarande make?
Något som brukar dyka upp tidigt i trådar avseende grova brott är i princip allt. Här vet vi inte ens vilka skolor mgm gått i vilket även det är intressant då möjligheten finns att han fått hemundervisning. Det är inte så ovanligt som man tror trots svensk skolplikt. Speciellt inom kretsar med mer extrema åsikter än gemene medborgare, vilket man måste påstå att mgm:s familj har.
Åtminstone jag är intresserad av Theos bakgrund. Det hade jag varit oavsett mina politiska sympatier då jag är övertygad om att Theo knappast vaknade upp på morgonen och plötsligt fick för sig att mörda en företrädare för samhället. Det är inget fyllebråk som spårat ur eller mord på random psykiatriker som diskuteras.