2022-07-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Finns otroligt mycket jag vill göra men inte får göra för att andra inte kan hantera samma friheter.

Ekonomiskt är jag tvingad till mycket skamligt vilket begränsar. Mer specifikt än så känns onödigt här. Begränsade är vi alla.
så du får inte röka brass och du måste betala skatt, bu-hu...
Citera
2022-07-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
så du får inte röka brass och du måste betala skatt, bu-hu...

Ignorance is bliss..
Jag betalar skatt och nu röker jag sällan och om andan faller på så röker jag.

Det finns andra sakar, men jag anser att jag gett dig exempel nog nu. Gå och var lycklig i ditt helt fria liv istället.
Citera
2022-07-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Ignorance is bliss..
Jag betalar skatt och nu röker jag sällan och om andan faller på så röker jag.

Det finns andra sakar, men jag anser att jag gett dig exempel nog nu. Gå och var lycklig i ditt helt fria liv istället.

Nä, du har gett exakt noll exempel..
Citera
2022-07-12, 19:48
Medlem
Tja, det är väl bara att skaffa en målvakt för detta lilla problem....hur svårt kan det vara
Citera
2022-07-13, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Tja, det är väl bara att skaffa en målvakt för detta lilla problem....hur svårt kan det vara
jo, just det för alla har ju ett nätverk av kriminella runt sig
Citera
2022-07-14, 12:15
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Orkar inte läsa hela tråden men flera har säkert redan nämnt telefonkorts-målvakter, dvs personer långt ned på samhällsstegen som tar emot ersättning mot att upplåta sina personuppgifter på telefonkort.

Jag undrar dessutom hur papperslösa migranter ska kunna ringa? Hur ska de kunna registrerar kort på sig?
Då åker målvakterna på det. Det här enligt mig iaf kommer skapa kaos på marknaden.
Citera
2022-07-17, 01:28
Medlem
Har ett par kontantkort-telefoner hemma som backup till min vanliga telefon. Kommer det gå att använda dem om det redan finns pengar på telefonen?
Citera
2022-07-17, 10:16
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FleraTallrikar
Har ett par kontantkort-telefoner hemma som backup till min vanliga telefon. Kommer det gå att använda dem om det redan finns pengar på telefonen?
Ja det ska gå att använda dom till 1 februari 2023 utan att registrera dom. Du har fram till dess att registrera dom.

Det som gäller från den 1 augusti 2022 är att alla nya kontantkort som säljs måste vara registrerade.

TV4 inslag om att oregistrerade kontantkort förbjuds den 1 augusti 2022. https://www.tv4.se/artikel/52B0gaJDMylqU0N0VqGFlc/anonyma-kontantkort-foerbjuds-i-jakten-pa-kriminella
Citera
2022-07-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Ja det ska gå att använda dom till 1 februari 2023 utan att registrera dom. Du har fram till dess att registrera dom.

Det som gäller från den 1 augusti 2022 är att alla nya kontantkort som säljs måste vara registrerade.

TV4 inslag om att oregistrerade kontantkort förbjuds den 1 augusti 2022. https://www.tv4.se/artikel/52B0gaJDMylqU0N0VqGFlc/anonyma-kontantkort-foerbjuds-i-jakten-pa-kriminella
Vad händer med korten efter 1 februari då? Blir dom låsta,går inte tanka eller vad?
Citera
2022-07-17, 11:11
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Vad händer med korten efter 1 februari då? Blir dom låsta,går inte tanka eller vad?
Tror att de stängs ner men borde finnas ett visst utrymme efter den 1 februari 2023 att registrera kontantkortet.
Citera
2022-07-17, 14:55
Avslutad
Det kriminella Kommer gå över till appar inget sim kort och wifi ladda ner apk
Citera
2022-07-17, 15:16
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Tror att de stängs ner men borde finnas ett visst utrymme efter den 1 februari 2023 att registrera kontantkortet.
Har 2 lurar med oregisterade kontantkort och var i en operatörs butik som hade öppet i dag så det fick bli 2 abonnemang till dom lurarna.

Är inte kortet registrerat efter första februari
23 funkar inte kortet att använda även om det påfyllt med pengar sa han till mej. Blir ju lite dyrare med att ha abonnemang men det får ju gå.
Senast redigerad av hippili 2022-07-17 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in