2022-07-10, 20:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Att sammanfogas med : (FB) Anonyma kontantkort förbjuds i augusti 2022
Sammanfogat.

/Mod
Citera
2022-07-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ja, mycket. För varje sådan här inskränkning hamnar vi ett steg närmare ett totalitärt samhälle likt Kina eller Nordkorea. Och när vi är där kommer många av oss anses kriminella, bara för att vi inte är för regimen.
Trots allt lite förvånande att så få inser detta. Vi och många andra som kallar sig demokratier är redan där att det folk har att välja på är samma ideologi med marginella variationer. Det som är det väsentliga om hur samhället ska gestalta sig är hur ekonomin styrs, det är nu grundlagsfäst i EU. Vad som blir kvar att "käbbla" om för det professionella politiker skrået är petitesser. Propagandan om att vi lever i den bästa av världar är massiv och enhetlig. Som i typ Kina, NK etc.
Allt mer försöker man cementera rådande modell. Som med sina "liberala" ideal gör att man halvdant adresserar symptom trots att man vet vad orsakerna är.
Citera
2022-07-11, 01:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Egentligen ja.

Vad som talas mindre om är att det också nu blir förbjudet att tillhandahålla mynttelefoner, telefonkiosker och korttelefoner (där man betalar med debitkort). All telefoni måste ske efter identifiering. Nu är ju dessa ovanliga idag, men förekommer t.ex. på järnvägsstationer och dyl.

I Rumänien var alla skrivmaskiner registrerade, i samma syfte.

Ceauscescu blev arkebuserad sen tror jag.
Citera
2022-07-11, 01:40
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Hade man på allvar viljat få bukt med den importerade kriminaliteten hade man kunnat deportera samtliga som någon gång begått ett brott.

Det här förslaget är endast ämnat att slå mot den vanliga medborgaren.
Citera
2022-07-11, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagaVestenBoots
Hade man på allvar viljat få bukt med den importerade kriminaliteten hade man kunnat deportera samtliga som någon gång begått ett brott.

Det här förslaget är endast ämnat att slå mot den vanliga medborgaren.

Exakt. Detta fattar inte medelsvensson tydligen. Polisen kan ta varenda alikhan, ISIS, langare, nätverk och maffia och bunta ihop och kasta ut i havet men det vägrar politikerna. Istället vill de skapa detta som slår mot vanligt folk.
Citera
2022-07-11, 03:47
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Men med hemligt nummer ser väl inte kontakterna mitt när jag ringer? (Är helt okunnig på detta men slipper gärna ovälkomna samtal även fortsättningsvis)(och brukar sådant kosta?)

edit: snabb sökning gav mig inte mycket om just detta
Brukar finnas en inställning i mobilen om att sända id när man ringer. Gamla mobiler tror jag inte alla hade den inställningen. Men har själv haft hemligt nummer sedan 2008 just för att slippa ha en massa random som ringer mig.

Alla de mobiler som jag har haft sedan 2008 har alla haft den inställningen om att sända id oavsett om det varit Nokia, Sony eller Samsung.

Tror att den inställningen om att sända id ligger under samtalsinställningar.
Citera
2022-07-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Den ENDA anledningen att ha ett anonymt nick på Flashback är för att begå olagligheter, surfa barnporr, hota någon eller om man är lyst.

Efterblivet resonemang. Hur vet Du att det du tar för givet idag är ok att göra om 10 år?

När staten vill öka övervakning av vanliga medborgare hävdar man alltid att det är för att stoppa kriminella/terrorister/pedofiler osv. Riksdagen består av folk som vill oss illa, de är inte på vår sida. Sluta köp deras kassa argument.

Jag kan tänka mig ett antal andra anledningar av icke kriminell art att ha ett anonymt flashbackkonto. Jag vill inte minnas att jag brutit mot någon enda lag under mina många år med mitt anonyma nic här.

Så länge ingen röstar in något fascistiskt översittarparti så kommer inget hända med åsikts, press, sexuell, mötesfrihet etc kvarstå. Dom partier som har makten idag är oerhört skitnödiga och vågar ingenting.

Staten har ingen anledning att övervaka oss, du har antingen för höga tankar om dig själv eller så lider du av någon diagnos som paranoida tankar - kanske värt att kolla upp..

Vi är på sin höjd data, som tex när man mäter halten av knark eller covid i avloppsvattnet, men staten skiter fullständigt i vad en källar-runkare med semi-bruna åsikter kräker ur sig på flashback. (nu pekar jag inte specifikt ut dig utan mer en faceless anonym missanpassad flashbackare som skyller sina personliga misslyckanden på staten/invandrarna/Illuminati när han sitter och gråt-runkar i sin mammas källare)
Citera
2022-07-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Brukar finnas en inställning i mobilen om att sända id när man ringer. Gamla mobiler tror jag inte alla hade den inställningen. Men har själv haft hemligt nummer sedan 2008 just för att slippa ha en massa random som ringer mig.

Alla de mobiler som jag har haft sedan 2008 har alla haft den inställningen om att sända id oavsett om det varit Nokia, Sony eller Samsung.

Tror att den inställningen om att sända id ligger under samtalsinställningar.

Åh tack! Då finns det hopp för mig!

(Jag tror inte heller detta kommer ha stor verkan på kriminalitet, om det inte blir mer poppis att stjäla folks lurar, men får hoppas jag har fel och att skadlig kriminalitet minskar)
Citera
2022-07-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Fast de vågar rätt mycket mot laglydiga tycker jag, för att visa på handlingskraft för retards som är rädda för källarfolk och Arnstads-väsen.
Citera
2022-07-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Fast de vågar rätt mycket mot laglydiga tycker jag, för att visa på handlingskraft för retards som är rädda för källarfolk och Arnstads-väsen.

Jag håller inte med, jag tycker mig inte vara ett endaste djävla dugg begränsad i hur jag kan leva mitt liv. Du får gärna ge exempel på vad du känner begränsar ditt liv i dagens Sverige.

Bankerna däremot, lägger sig i på ett sätt som inte är ok med "eu-lagstiftning för att motverka penningtvätt" som ursäkt. BS. Krånglar dom så byter man bank, PANG-BOM!
Citera
2022-07-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Jag håller inte med, jag tycker mig inte vara ett endaste djävla dugg begränsad i hur jag kan leva mitt liv. Du får gärna ge exempel på vad du känner begränsar ditt liv i dagens Sverige.

Bankerna däremot, lägger sig i på ett sätt som inte är ok med "eu-lagstiftning för att motverka penningtvätt" som ursäkt. BS. Krånglar dom så byter man bank, PANG-BOM!

Finns otroligt mycket jag vill göra men inte får göra för att andra inte kan hantera samma friheter.

Ekonomiskt är jag tvingad till mycket skamligt vilket begränsar. Mer specifikt än så känns onödigt här. Begränsade är vi alla.
Citera
2022-07-11, 22:28
Medlem
Danmark verkar fortfarande inte inför samma sak. Ett danskt simkort måste gå att använda här?

Det är väl bara beställa ett danskt comviq-sim och sen sätta i sin lur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in