Citat:
Ursprungligen postat av
Coolt-nick
Den ENDA anledningen att ha ett anonymt nick på Flashback är för att begå olagligheter, surfa barnporr, hota någon eller om man är lyst.
Efterblivet resonemang. Hur vet Du att det du tar för givet idag är ok att göra om 10 år?
När staten vill öka övervakning av vanliga medborgare hävdar man alltid att det är för att stoppa kriminella/terrorister/pedofiler osv. Riksdagen består av folk som vill oss illa, de är inte på vår sida. Sluta köp deras kassa argument.
Jag kan tänka mig ett antal andra anledningar av icke kriminell art att ha ett anonymt flashbackkonto. Jag vill inte minnas att jag brutit mot någon enda lag under mina många år med mitt anonyma nic här.
Så länge ingen röstar in något fascistiskt översittarparti så kommer inget hända med åsikts, press, sexuell, mötesfrihet etc kvarstå. Dom partier som har makten idag är oerhört skitnödiga och vågar ingenting.
Staten har ingen anledning att övervaka oss, du har antingen för höga tankar om dig själv eller så lider du av någon diagnos som paranoida tankar - kanske värt att kolla upp..
Vi är på sin höjd data, som tex när man mäter halten av knark eller covid i avloppsvattnet, men staten skiter fullständigt i vad en källar-runkare med semi-bruna åsikter kräker ur sig på flashback. (nu pekar jag inte specifikt ut dig utan mer en faceless anonym missanpassad flashbackare som skyller sina personliga misslyckanden på staten/invandrarna/Illuminati när han sitter och gråt-runkar i sin mammas källare)