2022-07-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag köper inte det. Enligt en användares karta över området igår så hittades flickan en bit bort från vägen.

Det känns alltså som att negern har haft en tanke bakom överfallet. Skulle en svårt utvecklingsstörd neger få för sig att flytta kroppen 30-50 meter för att inte bli upptäckt? Jag förstår inte varför han annars fått för sig att flytta kroppen om inte för att kunna utföra sina förmodade "handlingar" i fred.

Jag tror alltså att flickan blev slagen medvetslös vid vägen och sedan bortsläpad en bit in i skogen.

Tänk på att samma neger försökte dra in en flicka på skoltoaletten. Han vet med andra ord att det han gör inte är så uppskattat.
Jag tror detsamma. GM vet att det han gör kan tilldra negativ uppmärksamhet som stoppar honom i hans agerande. Så mycket tror jag är rimligt att anta, men om han hyser ”skam”, ”ånger” eller inser att det han gör är ”fel” är mer tveksamt.
Citera
2022-07-11, 21:15
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ni som bor i schtaaaan och har lite ryggrad i det verkliga livet (till skillnad mot de flesta FB-rassarna och incels hemma i pojkrummen som är tuffa på ett anonymt forum), gå ihop och anmäl socialtjänst. Ställ er utanför socialkontoret och utkräv ansvar. Det skulle göra skillnad

Varför ska någon leka rättshaverist och anmäla socialtjänsten? De stackars tjänstemän och tjänstekvinnor är fångna i sin kontext och gör endast det som förväntas av dem. Ingen har gjort något fel på den nivån. Felen ackumuleras på högre nivå i samhället.
Citera
2022-07-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dom var på väg att handla. Elsparkcyklar brukar inte vara smidiga att transportera matkassar med.

Jag tror dom gick.
Här i Stockholm transporteras det mesta på de där förbannade leksakerna, som f.ö. borde förbjudas. Vid ett tillfälle mötte jag en där killen hade två resväskor framför sig på den. Och de var uppenbarligen inte tomma heller... tydligen kan man använda dem som transportmedel för diverse saker.
Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det här är ju riktigt sjukt. Varför ringde inte de första två till ambulans och polis. Dom som kom från skogen. Sen kommer då det här paret. De ringer inte heller ambulans och polis. Alla ser att flickan är allvarligt skadad. Och på det så dyker det upp ytterligare en person som förstår att ringa ambulans och polis.

Vad är det egentligen som hänt? Har de plågat flickstackarn i flera timmar. Grymt! Verkar som det var fler förståndshandikappade på samma plats.

Verkligen udda att inte omedelbart ringa ambulans & polis, så jag tror att de som hittade flickan var barn som sökte vuxenhjälp från paret som var ute och handlade. Oklart varför inte en av dem omedelbart ringde ambulans dock.

Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Tja, så kan människor fungera i kritiska situationer.

Min 9-åring cyklade omkull och bröt lårbenet på två ställen. Människor i närheten kom på idén att ringa efter en taxi. Som tur var ringde en person mig, och jag råkade vara hemma några kvarter bort. Jag sprang dit och kom fram i allra sista stund och avstyrde galenskaperna. Självklart skulle gossen åka med ambulans.

Taxi? Vilka dårar.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Ledsen att trasa sönder dina konspirationsteorier, men som varande vänster med ett stort kontaktnät där de mest "högerliggande" är socialliberaler av westerbergsk modell kan jag lugna dig med att ingen vill något annat än att detta ska klaras upp och att MGM ska hindras att någonsin attackera en till flicka eller kvinna.

Bara för att jag inte tycker att killen är en efterbliven apa som ska skjutas på plats så betyder det inte att jag inte fattar att han är farlig och att det är en skandal att han inte begränsats sedan förra överfallet. Huruvida problemet ligger på lagstiftningsnivå eller tjänstemannanivå är jag inte tillräckligt insatt i (kan inte SoL). Men jag vill ha svar på hur detta kunde få hända (igen av samma kille!) och att förändringar skyndsamt genomförs. För utåtagerande unga med intellektuella funktionsnedsättningar finns det fler av, och av alla färger.

Så. Nu kan du kalla mig äcklig om du vill.

Enl. Fuskbygge, så ligger problemet lpå lagstiftningsnivå:

Citat:
Ursprungligen postat av Fuskbygge
LVU och LSS är båda utformade kring samma lagliga ramverk - de är båda baserade kring att socialtjänsten ska förhindra att ett barn far illa. Det är själva stommen i hela systemet kring de två olika befogenheterna. Det är visserligen väldigt bred och svepande befogenhet MEN den saknar en vital komponent: den saknar helt en paragraf eller sektion som skulle ge socialtjänsten rätt att omhänderta ett barn som inte SJÄLV far illa utan utgör en fara för andra. (min fetstil)

Låt mig belysa hur ofattbart snett detta är: för att undvika att bryta mot tystnadsplikt så måste jag vara ganska vag - hoppas du förstår varför.

Jag gjorde en bedömning av en tonåring som hade inte våldsamma, men skadliga tendenser. Tänk dig ett beteende jämförbart med att tända eld på saker mitt i natten. Den här familjen hade ett annat yngre barn som ofta råkade illa ut pga det äldre barnets beteende. Det sjuka i situationen var att socialtjänsten kunde (om de ville) åberopa sitt mandat och omhänderta det YNGRE barnet eftersom det for illa av det äldre barnets beteende, men inte det barn som var själva anledningen till att det yngre barnet for illa.

I den situationen löste det sig dock med att det äldre syskonet kunde övertalas till att gå med på medicinska åtgärder och behandling, men det visar hur snett det kan bli ibland.

Utformningen av lagstiftningen är helt i linje med att vänstern hänsynslöst betraktar allmänheten som självklar kanonmat för sina projekt.
Citera
2022-07-11, 21:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Är det sant att somaliern redan fått byta skola för att ha varit för närgången mot flickor före överfallet på den lilla flickan?
Citera
2022-07-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så 3 personer som ser BO:s tillstånd ringer inte 112, det sker först när person 4 kommer till platsen?

Det låter märkligt.

Det är inte så märkligt iom att det är den sista personen (Person 4) som hittar flickan i skogen. De första misslyckades ju med hitta flickan då de endast gick på gångvägen medans Person 4 sprang ut i skogen efter att, vad tror, GM pekat inåt skogen och sagt "där inne ligger hon".

De två i SVT kommer in i skogen först efter att Person 4 hittat flickan och larmat 112.
Citera
2022-07-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför ska någon leka rättshaverist och anmäla socialtjänsten? De stackars tjänstemän och tjänstekvinnor är fångna i sin kontext och gör endast det som förväntas av dem. Ingen har gjort något fel på den nivån. Felen ackumuleras på högre nivå i samhället.

Så du menar att socialtjänsten i Skeå, trots att mgm skändat en kvinna förra året, har gjott sitt jobb?
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Jag urskuldar mig inte alls, vill bara ge en motbild till "äckelvänster". Jag tror på riktigt att de allra flesta människor i grunden vill andra väl, särskilt barn och utsatta.

Då tror du fel. Det kallas naivitet. Det klart de allra flesta vill väl men tillräckligt många vill det inte. Vad är förresten att vilja väl? Det kan också vara ett sätt att passa in och flyta med strömmen utan någon djupar meningen i innebörden. Det är naturligtvis också mycket enklare att vilja väl än att vilja ont. Med andra ord en självklarhet bara.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du har rätt att även KD, SD, M mfl skulle vara lika beskyddande om GM som regeringen är. Så fort de hör ordet "minderårig" är det som att de tappar allt förstånd och förståelse för vad upprättelse och rättvisa innebär. SD hade ju också satt hela Västerbotten i beredskap för att skydda ungjäveln efter det här, så är det ju. Det är det som krävs för att få sitta vid det fina bordet.

Men i verkligheten, dvs den verklighet som inte politikerna någonsin behöver leva i, så fungerar inte handhjärtan och egobilder med händerna i kors på facebook med några fördömande ord om vad som har hänt. Det stoppar inte vare sig denna unges nästa brott, eller någon annan störd individ.

Som du säger behövs det konkreta åtgärder, lagändringar och engagerade politiker och myndighetsanställda som aktivt kämpar för att man mycket enklare och långt tidigare ska kunna låsa in, övervaka och hantera såna här uppenbart störda barn som är en enorm risk för andra barn och människor. Våldsamma diagnosbarn och andra störda inidivider - deras rättigheter ska aldrig någonsin komma i första hand, det är helt och hållet sekundärt efter noga utredd riskbedömning, en process som också behöver ses över eftersom även den delen inte fungerar idag.

Han skulle aldrig ens fått chansen att göra det här. Han har en lång historia av liknande beteende och överfall, det finns säkert många fler exempel i hans journaler och även vittnesvägen om vad han har gjort tidigare.

Skulle kunna gissa att en del ungar skulle utvecklas bättre på specifika hem med tillsyn av utbildad personal jämfört med föräldrar och jourfamilj med marginellt hjälpligt stöd av något slag.
Citera
2022-07-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är det sant att somaliern redan fått byta skola för att ha varit för närgången mot flickor före överfallet på den lilla flickan?

Det ska stämma att han har stökat mot andra barn, ja.
Citera
2022-07-11, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Verkligen udda att inte omedelbart ringa ambulans & polis, så jag tror att de som hittade flickan var barn som sökte vuxenhjälp från paret som var ute och handlade. Oklart varför inte en av dem omedelbart ringde ambulans dock.

Taxi? Vilka dårar.

Jag hittade en våldtagen kvinna för några år sedan. Ringde 90000....
Totalt hjärnsläpp nät man råkar ut för sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in