2022-07-11, 20:28
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Nej, någon sådan video finns inte.

Jo den videon finns visst. Här har du den (igen) https://m.youtube.com/watch?v=IcuNAJOaIJI&t=34s&ab_channel=Folkh%C3%A4ls omyndighetenSverige

19.40 in i videon.

Offtopic: Här din menscykel återhämtat sig efter de grova menstubbningarna du fick efter du tog vaccinet? Eller kan du bli befruktad igen?
Citera
2022-07-11, 20:39
Medlem
Maskkrav i vården och rekommendationer för 65+ och riskgrupper att ta fjärde vaccindos. Ungefär där kommer restriktionerna att stanna. Ni som vill ha mer får fantisera vidare. Eller flytta till Kina. Situationen är inte i närheten av vad den var när restriktioner var motiverade, dvs våren 2020 och vintern 20/21. Och det finns absolut ingenting som talar för att situationen kommer närma sig det läget igen heller.

Problemet (eller ett av MÅNGA) med de restriktioner och lockdowns vi hade då är att en massa hjärndöda idioter nu har fått för sig att vi måste ha lockdown för att folk blir lite förkylda och för att det blir lite tryck i vården. Konceptet är etablerat. Som tur var verkar så gott som alla makthavare i alla fall i Europa totalt ointresserade av att återinföra några restriktioner. Vi ska vara glada över att hysteriska psykfall med totalitära tendenser som t ex IMBILDEN inte sitter på någon makt, men vi måste också vara på vår vakt så att något sådant aldrig sker. Den dagen en sån dåre kommer till makten är det slut med vår frihet och vårt samhälle som vi känner det.
Citera
2022-07-11, 20:58
Medlem
Media verkar ha svårt att hålla igång covidhysterin. På Aftonbladet har rubrikerna helt försvunnit igen och SVT har bara någon notis om att 65+ rekommenderas ny vaccindos. Det är väl helt enkelt så att ingen är speciellt intresserad och därför inte klickar på covidrubrikerna, hur clickbaitiga de än må vara. Glädjande att se hur lite folk bryr sig om förkylningen.

Ni som drömmer om nya restriktioner får ta och drömma vidare, som sagt
Citera
2022-07-11, 22:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Jo den videon finns visst. Här har du den (igen) https://m.youtube.com/watch?v=IcuNAJOaIJI&t=34s&ab_channel=Folkh%C3%A4ls omyndighetenSverige

19.40 in i videon.
Nej, någon sådan video finns inte. Du får titta på videon igen och återkomma. Om du vill kan jag ge dig ett transcript från videon och där framgår det klart och tydligt att han inte alls påstår något dylikt.
Citera
2022-07-11, 22:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Poängen var att 6 månader för en spruta kanske stämmer innan man får trycka i sig en sil till. Men en genomgången infektion håller bra mycket längre än 6 månader.

Sen kan det dock vara värre för alla som tog sprutan och inte varit sjuka med grundinfektion när Omicron drog fram som duckade för dåvarande vaccinet, så det kan då bli ett kraftigare förlopp.

Jag har precis som dig känt mig krasslig till och ifrån , även haft feber vissa gånger mellan dessa två år och varje gång har jag gjort ett PCR test som visat neg.

Så visst, det kan ligga något i att du får viruset i dig men kroppen jobbar ner det väldigt snabbt vilket gör att det inte syns varken på PCR och definitivt inte snabbtester, utan att du bara känner dig vissen en dag.

När jag var sjuk sist, så gjorde jag ett snabbtest som var Neg, men gjorde ändå ett PCR dagen efter som var positivt och då hade jag realtivt hög feber 39.5 och jobbigt jädrans huvudvärk när jag gjorde snabbtestet. Lägg till att man även stambytte lägenheterna bredvid med konstant bilande (Nu ska ni tycka synd om mig)

Ja, det vad jag tror har räddat mig. Pratade med en sjuksköterska på SÖS för en tid sedan om detta. De hade samma erfarenheter. De som hade fått tredje dosen några veckor innan Omikron bredde ut sig klarade sig i hög utsträckning från smittan. De som inte hade fått den åkte dit nästan allihopa, så det här med att vaccinet inte skyddar stämmer inte riktigt. Slutsatsen tycks vara att det skyddar sämre och skyddet är kortvarigt, men värdelöst tycks det sannerligen inte vara.
Citera
2022-07-11, 22:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Maskkrav i vården och rekommendationer för 65+ och riskgrupper att ta fjärde vaccindos. Ungefär där kommer restriktionerna att stanna. Ni som vill ha mer får fantisera vidare. Eller flytta till Kina. Situationen är inte i närheten av vad den var när restriktioner var motiverade, dvs våren 2020 och vintern 20/21. Och det finns absolut ingenting som talar för att situationen kommer närma sig det läget igen heller.

Problemet (eller ett av MÅNGA) med de restriktioner och lockdowns vi hade då är att en massa hjärndöda idioter nu har fått för sig att vi måste ha lockdown för att folk blir lite förkylda och för att det blir lite tryck i vården. Konceptet är etablerat. Som tur var verkar så gott som alla makthavare i alla fall i Europa totalt ointresserade av att återinföra några restriktioner. Vi ska vara glada över att hysteriska psykfall med totalitära tendenser som t ex IMBILDEN inte sitter på någon makt, men vi måste också vara på vår vakt så att något sådant aldrig sker. Den dagen en sån dåre kommer till makten är det slut med vår frihet och vårt samhälle som vi känner det.

Du verkar genuint orolig Stämmer det?

Lite roligt vad gäller ditt antagande förresten rörande makten. Ibland har vi närmare till makten än du kan ana. Du har ingen aning vad som sägs under informella samtal och det är väl bra så...
Citera
2022-07-11, 22:29
Medlem
Citat:
Nej, någon sådan video finns inte. Du får titta på videon igen och återkomma. Om du vill kan jag ge dig ett transcript från videon och där framgår det klart och tydligt att han inte alls påstår något dylikt.

Han sluddrar lite, men jag hör:

Citat:
...vi vet att vi har en väldigt bred definition på dödsfall orsakade av covid. Det är fortfarande så att den stora huvuddelen av dem som har avlidit har avlidit med covid inte av covid. Det har ju upprepade undersökningar från olika delar av Sverige visat.

Hör du något annat?
Citera
2022-07-11, 22:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Han sluddrar lite, men jag hör:

Hör du något annat?
Nej, det är väl en hyfsat bra tolkning (inte 100%, men ändå). Och där "bekräftar inte Tegnell att majoriteten av de döda MED Covid-19 dött av andra orsaker".

Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Glöm ej heller att Tegnell bekräftat att majoriteten av de döda MED Covid-19 dött av andra orsaker. Video på detta finns på FoHM:s Youtube. Jag skickar gärna länk om någon vill ha.

Så var vi klara med det.
Citera
2022-07-11, 22:43
Medlem
harryguccis avatar
Citat:

Jorå, det är visst det han påstår, och hur va det med mensen förresten?
Citera
2022-07-11, 22:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jorå, det är visst det han påstår, och hur va det med mensen förresten?
Nej, det är inte det han påstår.
Citera
2022-07-11, 22:46
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Nej, det är inte det han påstår.

Jo, det är faktiskt det han påstår. Är mensen tillbaka?
Citera
2022-07-11, 22:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo, det är faktiskt det han påstår. Är mensen tillbaka?
Då får då lyssna igen och kanske be mamma eller pappa om hjälp så skall du se att det löser sig med tolkningen. Jag vet att det är svårt men alla vi andra har varit fem år och vet hur det känns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in