• 3
  • 4
2022-07-10, 13:26
Medlem
Astralhopps avatar
Karmalagen verkar grovt på två sätt - ger oss belöning för goda utförda handlingar och straffar oss för onda utförda handlingar. Därav all lycka och olycka som vi ser i världen. Karmalagen är förstås inget jag kan "bevisa" och det finns såklart inga "bevis" på att den inte finns så den diskussionen slösar jag ingen tid på.

Karmalagen är oerhört komplex och verkar på alla områden i vår tillvaro - orsak och verkan finns överallt så ja, att döda ofödda personer i moderlivet är ingen höjdare direkt och bör undvikas till varje pris.
Citera
2022-07-10, 13:38
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01juni2022
Är man god eller ond, enligt er, om man på något sätt föredrar abort? Varför tycker ni så?
Att sätta barn till världen har ingenting med godhet att göra. Se dig omkring. Vem tror du lider mest ? Ett foster som aldrig föds eller en människa med ett långt liv ?
Citera
2022-07-11, 11:52
Medlem
Inget av det.
Citera
2022-07-11, 12:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Att sätta barn till världen har ingenting med godhet att göra. Se dig omkring. Vem tror du lider mest ? Ett foster som aldrig föds eller en människa med ett långt liv ?
Vem har mest kul då?

Jäkla knasigt att bara ta med negativt i en jämförelse. Bra grejer kostar, och bättre grejer kostar mer. Man får ingenting för ingenting.
Citera
2022-07-11, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vem har mest kul då?

Jäkla knasigt att bara ta med negativt i en jämförelse. Bra grejer kostar, och bättre grejer kostar mer. Man får ingenting för ingenting.

Som Schopenhauer säger så smakar både en tesked vin i en tunna kloakvatten och en tunna vin med en tesked kloakvatten kloakvatten. Om man aldrig föds så behöver man aldrig dricka kloakvatten.

Tack och lov ser jag på YouTube att ungdomar med antinatalistiska kanaler tillkommer varje dag.
Citera
2022-07-11, 19:26
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Som Schopenhauer säger så smakar både en tesked vin i en tunna kloakvatten och en tunna vin med en tesked kloakvatten kloakvatten. Om man aldrig föds så behöver man aldrig dricka kloakvatten.

Tack och lov ser jag på YouTube att ungdomar med antinatalistiska kanaler tillkommer varje dag.
Vilken tur att inte just de aborterades då.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in