2022-07-10, 21:16
Medlem
Arla är vattnigt och för mjukt för att hyvla.
Boxholm ska det vara.
Citera
2022-07-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Arla är i alla fall de enda jag hittar som fortfarande har lågpastöriserad och ohomogeniserad mjölk, så mer lik råmjölk med andra ord som är mycket godare. Smakar sötare och färskare samt helt utan den vanliga äckliga sura mjölk eftersmaken. Den håller dessutom utan problem 1-2 veckor efter bäst före datum, ganska otroligt faktiskt.
Så testa deras lågpastöriserade mjölk i brunt paket. Åsens lantmjölk hade lågpastöriserad innan också men de förrådde vad som gjorde deras produkt så bra.
Åsens ägs av Skånemejerier som ägs av en fransk livsmedelsjätte.
Citera
2022-07-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Köper Garants lagrade ostar. Vill jag ha en mildare ost köper jag gräddost eller port salut. De svagare ostarna går inte äta av något märke, typ hushåll eller edamer. De har ingen ostsmak.
Garant är väl Willys/Axfoods varumärke, typ de köper från någon etablerad tillverkare och sätter sitt varumärke på det. Garant ska vara deras lite bättre och Eldorado deras lågpris varumärke.
Citera
2022-07-10, 21:58
Medlem
Big Bosss avatar
Har inte köpt en ost från arla på länge.

Senaste osten jag köpte hem var Västgöta special från Gäsene, jäkla god ost.

https://gasenemejeri.se/ost/vastgota-special
Citera
2022-07-10, 22:05
Medlem
mr.Floppys avatar
Köper bara Norrmejerier.
Citera
2022-07-10, 22:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Så är det med det mesta som ska serva en massmarknad, i bästa fall lagom bra och till ett pris som kan upplevas som OK för många och förhoppningsvis förutsägbart. Man blir inte stor på att vara bäst, McDonalds, Ikea, Toyota, VW, Pågens är inte stora därför att de har bra produkter. Men de opererar i det segment där det finns möjlighet till stora volymer.
Arla, Pågens och de andra stora svenska på livsmedel har ju troligen Europas mesigaste konsumenter som inte ställer några som helst krav.

Det var ord o inga visor och själva grundorsaken till att det går att kränga vad skit som helst.
Citera
2022-07-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilken jävla ost ska man köpa då? Min lokala butik har bara Arla/Skånemejerier-ost (när vi snackar vanlig mack-ost).

Som många i tråden nämnt leta efter lokala mejeriprodukter. De flesta ställen i Sverige har något lokalproducerat. Arla är skit de har rövknullat svenska mjölkbönder med sitt billiga skit från utlandet. Tyvärr samma med skånemejerier de blev ju uppköpta av franskar och vill också ta ostproduktionen till låglöneländer.

Liberalismen visar sitt fula tryne i mejeribranschen tyvärr. Och det lär bli värre. Snart dricker vi väl vattnig mjölk med 200 tillsatsämnen som packats i indien. Men heja fri marknad rösta annie lööf..🤮
Citera
2022-07-11, 00:51
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Boxholm ska det vara.

Ett av Arlas varumärken.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Boxholm_Mejeri
Citera
2022-07-11, 02:11
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Som många i tråden nämnt leta efter lokala mejeriprodukter. De flesta ställen i Sverige har något lokalproducerat. Arla är skit de har rövknullat svenska mjölkbönder med sitt billiga skit från utlandet. Tyvärr samma med skånemejerier de blev ju uppköpta av franskar och vill också ta ostproduktionen till låglöneländer.

Liberalismen visar sitt fula tryne i mejeribranschen tyvärr. Och det lär bli värre. Snart dricker vi väl vattnig mjölk med 200 tillsatsämnen som packats i indien. Men heja fri marknad rösta annie lööf..🤮

Vad gormar du om med din liberalism, den fria marknaden fungerar som så att konsumenterna väljer vad som skall köpas eller inte. Tycker vi inte om att Arla eller skånemejerier blivit uppköpta ja då slutar vi köpa det.. Jag tror inte att det hade varit bättre med EN statlig ost, Sovjet var som bekant ingen höjdare. Men fortsätt lev du i din verklighet.... bespara dock gärna oss andra det tack, och framförallt när det inte ens hör till topic.

Och till topic: jag får hålla med om Allerums, brukar vara bra. Finns ju ofta några dyrare märken med lite mer smak. Änglamark är för övrigt inget lågprismärke och absolut inte likvärdigt med eldorado.
Citera
2022-07-11, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Är helt med dig. Jag bor i göteborg och handlar min ost i stora saluhallen hos ost-anders. Det var en slump att jag upptäckte den butiken. Jag gick förbi och han frågade om jag ville provsmaka och sen var jag fast. Tidigare åt jag alltid arlas ost. Men idag skulle jag aldrig sluta äta de ostar jag fastnat för.

Spana in Guda Gott som ligger vid Mariaplan, de har ofta riktigt goda Danska ostar tex.

Arla är bara ett av märkena som inte lagrar sina ostsr tillräckligt länge numera.
Det är numera svårt att få tag på ostar som lagrats 1 år eller mer i vanliga butiker.
Lagring är a och o när det gäller ostar.
Senast redigerad av KnullaBella 2022-07-11 kl. 04:00.
Citera
2022-07-11, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Boxholm ska det vara.
Pinsamt när man är så okunnig. Arla äger Boxholm.
Citera
2022-07-11, 06:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Åsens ägs av Skånemejerier som ägs av en fransk livsmedelsjätte.
Skånemejerier köper man ju inte efter ..Uppdrag granskning? eller någon? filmade när de hyvlade av mögel och paketerade om sina möglande hushållsostar , fy.. usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in