• 1
  • 2
2022-07-11, 00:26
Medlem
Pruttars avatar
Inte långt kvar till riksdagsval.

Jag vet inte vilket parti jag ska rösta på, mer än att det ska vara vänster såklart.

Det står mellan Socialdemokraterna och Vänsterpartiet.

Vilka är för och nackdelarna mellan partierna?
Citera
2022-07-11, 00:42
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar

Jag vet inte vilket parti jag ska rösta på, mer än att det ska vara vänster såklart.

Du behöver inte skämmas lika mycket om du berättar för andra att du röstade på sossarna.
Citera
2022-07-11, 01:05
Medlem
Citat:

Vad tycker du om marknadshyror?

Ett av de två partierna drev på för att införa marknadshyror för ett år sen och det andra av de två partierna såg till att stoppa det.
Citera
2022-07-11, 01:18
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vad tycker du om marknadshyror?

Ett av de två partierna drev på för att införa marknadshyror för ett år sen och det andra av de två partierna såg till att stoppa det.

Emot marknadshyror.
Nej till NATO och ut ur EU också.
Citera
2022-07-11, 01:21
Medlem
Enligt mig så har sossarna drivit för långt åt höger. Löfven gjorde misstaget att säga att vi inte längre skall tänka blockpolitik men jag menar att det var/är sossarnas stora misstag. För nu handlar världspolitiken om ingenting annat än höger eller vänster och det är dags att vänstern tydligt talar om för folket vad högerpolitik går ut på och att de också låter högern stå till svars för sin politik.

Ska vi, som vänstern vill, dela på jordens resurser och försöka uppnå jämlikhet på jordklotet? Eller ska vi, som högern vill, ta pengar från den i deras tycke alltför feta svenska medelklassen och ge till de som redan har i överflöd, dvs återinföra klassamhället? Den feta medelklassen är så övergödd och självgod att den inbillar sig att högerpolitik gynnar dem när det i själva verket är de som kommer att få kraftigt försämrade levnadsvillkor.

Sossarna gjorde bort sig i mina ögon med Nato och marknadshyrorna. Eller såg sig tvungna att kohandla angående detta....? Det spelar ingen roll för jag kommer att rösta på Vänsterpartiet.
Citera
2022-07-11, 01:21
Medlem
WJPs avatar
Citat:

Jag tycker att du ska sätta dig ner och fundera på vad Socialdemokraterna faktiskt har lyckats med dom senaste åren och sedan fundera på om dom förtjänar din röst.
Citera
2022-07-11, 01:24
Bannlyst
Citat:
Emot marknadshyror.
då är vänsterpartiet nog bäst tror jag. sossarna kommer bara driva vidare med överstatlighet och sälja ut industrin till andra länder.

inget av partierna är egentligen bra för dig som individ, men vänstern är det minst dåliga. och det finns inga andra partier som har någon bestämd linje förutom afs. men dom kommer inte komma in.
Citera
2022-07-11, 01:24
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Emot marknadshyror.
Ja då kan du utesluta Socialdemokraterna.
Det är enbart Vänsterpartiet och Miljöpartiet som har varit emot NATO.

Glöm inte att Vänsterpartiet var det enda partiet som var emot att stötta Ukraina under det pågående kriget i Ukraina.

Citat:
Regeringen fick brett stöd för det stödpaket som tagits fram till Ukraina. Bara Vänsterpartiet vägrade rösta för förslaget

500 miljoner kronor, pansarskott, skyddsvästar, hjälmar och fältransoner till Ukraina.

https://www.di.se/nyheter/klart-bara...-till-ukraina/

Vill du ut ur EU så finns det inget annat parti än SD som delar samma politiska åsikt inom just det området.
Citera
2022-07-11, 01:26
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Emot marknadshyror.
Där sprack det för bägge dina val.

AfS vill dock ha ett SWEXIT och säger nej till NATO.
Citera
2022-07-11, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Ja då kan du utesluta Socialdemokraterna.
Det är enbart Vänsterpartiet och Miljöpartiet som har varit emot NATO.

Glöm inte att Vänsterpartiet var det enda partiet som var emot att stötta Ukraina under det pågående kriget i Ukraina.

Vill du ut ur EU så finns det inget annat parti än SD som delar samma politiska åsikt inom just det området.
eeeh. bullshit. sd är pro eu. undvik sd till varje pris tycker jag. värre kappvändare finns det inte.

kör vänstern!
Citera
2022-07-11, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Där sprack det för bägge dina val.

AfS vill dock ha ett SWEXIT och säger nej till NATO.
afs är dom enda som erbjuder både nej till nato och eu.

men afs är radikala dårar på högerkanten som vill massa skumma saker. ta bort massa skatter och sånt. misstänker pengatvättare och kapitalistligister
Citera
2022-07-11, 01:33
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausSchwabWannabe
eeeh. bullshit. sd är pro eu. undvik sd till varje pris tycker jag. värre kappvändare finns det inte.

kör vänstern!
Citat:
EU har, sedan Sverige anslöt sig, vuxit till ett stort politiskt och byråkratiskt projekt som inneburit att vi förlorat mycket makt till beslutsfattare i Bryssel. Utvecklingen har skett successivt och utan att svenska folket fått ta ställning. Vi behöver ett nytt EU-fördrag , som innebär återbördandet av beslutanderätt i en mängd frågor till medlemsstaterna. Om detta skulle misslyckas måste svenska politiker vara beredda att överväga hur man tar ställning till det svenska EU-medlemskapet.

https://sd.se/our-politics/eu/

Du menar alltså att SD är pro EU?
Läs på nästa gång innan du uttalar dig, ett tips bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in