2022-07-11, 01:35
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Där sprack det för bägge dina val.

AfS vill dock ha ett SWEXIT och säger nej till NATO.
Men TS måste ju rösta på vänstern, allt annat är orimligt!
Citera
Medlem
Vad du ska rösta på beror på hur pass långt åt vänster du är. I en kapitalistisk värld där marknaden får styra går det visserligen att få ut stora vinster men pengarna fördelas väldigt ojämnt. Humanitära frågor och miljöfrågor hamnar i bakgrunden och i teorin skulle det kanske vara möjligt med ett jämlikt kapitalistiskt samhälle men i praktiken fungerar det inte så eftersom allt kretsar kring ens egen överlevnad och inte samhällets. Om du vill undvika orättvisor och världens undergång skulle jag säga att vänsterpartiet är det bättre valet🙂

Dessutom har väl sossarna lite väl svårt att stå fast vid sin åsikt...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Du menar alltså att SD är pro EU?
Läs på nästa gång innan du uttalar dig, ett tips bara.
dom är kappvändarligan deluxe och gick från nej till eu till ja till eu. det är val så det är klart dom smörar nu. tappa inte bort dig i deras hittepåtexter och paragrafer.
Citera
2022-07-11, 01:36
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausSchwabWannabe
dom är kappvändarligan deluxe och gick från nej till eu till ja till eu. det är val så det är klart dom smörar nu. tappa inte bort dig i deras hittepåtexter och paragrafer.
Du är medveten om att deras uttalande som jag refererade till är från 2020?
Citera
2022-07-11, 01:41
Medlem
WJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Dessutom har väl sossarna lite väl svårt att stå fast vid sin åsikt...
Socialdemokraterna går med på att stötta PYD för att få Kakabaveh's röst.
Överenskommelsen: https://www.socialdemokraterna.se/do...1112408290.pdf

För att sedan skriva på ett avtal med Turkiet att inte stötta PYD.

Socialdemokraterna i ett nötskal.
Citera
2022-07-11, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Du är medveten om att deras uttalande som jag refererade till är från 2020?
ja det var då det men har du följt dom på senaste något? dom är dörrmattor åt moderaterna.
Citera
2022-07-11, 01:44
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Inte långt kvar till riksdagsval.

Jag vet inte vilket parti jag ska rösta på, mer än att det ska vara vänster såklart.

Det står mellan Socialdemokraterna och Vänsterpartiet.

Vilka är för och nackdelarna mellan partierna?

Vänsterpartiet är garant för ett tryggare land. V är framtiden, Nooshi har lösningarna.
Citera
2022-07-11, 01:50
Medlem
oresundsbroens avatar
Vad är skillnaden? Vilket parti du än röstar på av dessa två så får du oavsett en socialdemokratisk statsminister och ett Vänsterparti som agerar som dörrmattor.
Citera
2022-07-11, 01:56
Medlem
boqpods avatar
I ditt fall hade jag röstat blankt.
Det hade gynnat oss alla.
Citera
2022-07-11, 02:48
Medlem
Är det inte sossarna som skapat detta elände vi befiner oss i? Med skjutningar, långa sjukvårdsköer, polisbrist , lärarbrist mm. Vänstern tycker ju att en del människor som jobbar hårt ska ge till dem som inte jobbar. En ensamstående mamma med flera barn som går upp klockan sex, går till jobbet och kommer hem sent på kvällen ska försörja en annan som inte jobbar. Tycker du det är OK så rösta på dem
Citera
2022-07-11, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Enligt mig så har sossarna drivit för långt åt höger. Löfven gjorde misstaget att säga att vi inte längre skall tänka blockpolitik men jag menar att det var/är sossarnas stora misstag. För nu handlar världspolitiken om ingenting annat än höger eller vänster och det är dags att vänstern tydligt talar om för folket vad högerpolitik går ut på och att de också låter högern stå till svars för sin politik.

Ska vi, som vänstern vill, dela på jordens resurser och försöka uppnå jämlikhet på jordklotet? Eller ska vi, som högern vill, ta pengar från den i deras tycke alltför feta svenska medelklassen och ge till de som redan har i överflöd, dvs återinföra klassamhället? Den feta medelklassen är så övergödd och självgod att den inbillar sig att högerpolitik gynnar dem när det i själva verket är de som kommer att få kraftigt försämrade levnadsvillkor.

Sossarna gjorde bort sig i mina ögon med Nato och marknadshyrorna. Eller såg sig tvungna att kohandla angående detta....? Det spelar ingen roll för jag kommer att rösta på Vänsterpartiet.
S och MP blandanat har ju skapat vi o dom klassamhälle! Det är vi som betalar skatt och det är dom som lever på inbetalda skatter delvis i form av bidrag och höga politiker löner. Sen när det gäller block politik så är det det sämsta som existerat något mer odemokratiskt får man leta efter, att små skit partier som V - MP - L ! Blandanat ska ha något att säga till om är ju helt befängt.
Citera
2022-07-11, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AF11
Är det inte sossarna som skapat detta elände vi befiner oss i? Med skjutningar, långa sjukvårdsköer, polisbrist , lärarbrist mm. Vänstern tycker ju att en del människor som jobbar hårt ska ge till dem som inte jobbar. En ensamstående mamma med flera barn som går upp klockan sex, går till jobbet och kommer hem sent på kvällen ska försörja en annan som inte jobbar. Tycker du det är OK så rösta på dem
Igentligen så är det inte polis brist vi har! Vi har för mycket importerade kriminella socialdemokrater och miljöpartister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in