Citat:
Ursprungligen postat av
FiF
Enligt mig så har sossarna drivit för långt åt höger. Löfven gjorde misstaget att säga att vi inte längre skall tänka blockpolitik men jag menar att det var/är sossarnas stora misstag. För nu handlar världspolitiken om ingenting annat än höger eller vänster och det är dags att vänstern tydligt talar om för folket vad högerpolitik går ut på och att de också låter högern stå till svars för sin politik.
Ska vi, som vänstern vill, dela på jordens resurser och försöka uppnå jämlikhet på jordklotet? Eller ska vi, som högern vill, ta pengar från den i deras tycke alltför feta svenska medelklassen och ge till de som redan har i överflöd, dvs återinföra klassamhället? Den feta medelklassen är så övergödd och självgod att den inbillar sig att högerpolitik gynnar dem när det i själva verket är de som kommer att få kraftigt försämrade levnadsvillkor.
Sossarna gjorde bort sig i mina ögon med Nato och marknadshyrorna. Eller såg sig tvungna att kohandla angående detta....? Det spelar ingen roll för jag kommer att rösta på Vänsterpartiet.
S och MP blandanat har ju skapat vi o dom klassamhälle! Det är vi som betalar skatt och det är dom som lever på inbetalda skatter delvis i form av bidrag och höga politiker löner. Sen när det gäller block politik så är det det sämsta som existerat något mer odemokratiskt får man leta efter, att små skit partier som V - MP - L ! Blandanat ska ha något att säga till om är ju helt befängt.