2022-07-11, 00:02
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Finns det bild på den efterblivna negern?

Finns (eller fanns iaf) en bild i tråden, men osäkert om det faktisk är den skyldige? Tycker bilder på vare sig den ena eller den andra är för tidigt att ha med i tråden.

Hoppas den lilla flickan klarar sig och att sociala myndigheterna tar sitt ansvar på allvar..
Citera
2022-07-11, 00:04
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Är det konstaterat att MGM är en neger?
Finns det någon bild på den importerade negern?

Stackars flicka, jag blir innerligt berörd av bilden där hon ligger nedsövd. Föräldrar måste ha bättre koll på sina barn och deras förehavanden.

Det här fallet kommer jag följa med intresse. Jag vill dock gärna se ett foto på den utvecklingsstörda negern.

/ Leif.Jennekvist
Finns flera länkar längre bak..
https://i.ibb.co/wzWYMsS/20220710.jpg
Citera
2022-07-11, 00:09
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Detta får mig att tänka på fallet med den autistiske mannen i Malmö som vid flera tillfällen oprovocerat slog ner människor på gatan, trots att han var ledsagat av sin pappa. (sedan visade det sig vara assistansbrott inblandat och mannen hamnade till slut på institution. Ja de var araber också, många autister blir det i både Arabien och Somalia).

Bland annat fick en äldre kvinna käken avslagen. Men mannen var straffimmun, och kvinnan kunde inte ens få något från brottsofferfonden när det inte ens fanns en nerlagd utredning, åklagaren började inte någon.

Detta att våldsoffer, där förövaren är autist och/eller utvecklingsstörd eller "bara" är minderårig, i praktiken är rättslösa, är ett allvarligt juridiskt problem.

Ett andra juridiskt problem som eventuellt är relevant också i detta fall, är att medicinering nästan alltid bestäms utifrån vad som "bäst" för patienten. Vad konsekvenserna blir för andra tas det sällan hänsyn till.

Denne GM borde medicineras till att bli ofarlig för andra.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-07-11 kl. 00:18.
Citera
2022-07-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ser ut som en ganska avlägsen plats. Har negern släpat dit henne?

Hur länge kan detta ha pågått egentligen?

Möjligtvis, alternativt försökte hon fly från MGM och ville cykla den vägen istället. Är en rätt brant nedförsbacke och bra för att kunna få upp farten och hinna iväg från en galning.

Är åtminstone inte en väg man tar frivilligt hem från skolan till Morö backe centrum. Just för att det branta partiet nedförs åtföljs av en lika brant uppförsbacke mot hyreshusen. Flickan i fråga bor bara ett par hundra meter österut längs den mer trafikerade gångvägen. Skulle bli en väldigt stor omväg att cykla den andra vägen.
Citera
2022-07-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad kan göras, när det finns ett "utlåtande från psykiatrin/BUP eller liknande att ett barn är "För farligt" att ha ute i samhället"?

Då kan det bli tal om förvaring på en institution som har rätt att ta till vissa tvångsmedel, tex inlåsning. Finns i Sverige ett par platser som kunde bli aktuellt, drivs i BUPs regi.

Det kan också bli tal om andra åtgärder, tex krav på behandling som innebär att barnet tex hamnar in en HVB-liknande situation. Beror lite på omständigheter och vilken exakt problematik som personen anses ha.
Citera
2022-07-11, 00:13
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Hur ligger det f ö med föräldraansvaret i detta?

Kan mamman blockera för ett samarbete med socialtjänsten och på så sätt förhindra att effektiva insatser görs i tid? Finns det några juridiska hänsyn till familjen som socialtjänsten inte kan ta sig förbi, fast den kanske vill?
Citera
2022-07-11, 00:13
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Stackars flicka, jag blir innerligt berörd av bilden där hon ligger nedsövd. Föräldrar måste ha bättre koll på sina barn och deras förehavanden.

Det här fallet kommer jag följa med intresse. Jag vill dock gärna se ett foto på den utvecklingsstörda negern.

/ Leif.Jennekvist

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07
Citera
2022-07-11, 00:14
Medlem
Ni som fått veta detaljer, stämmer detta med buntband? Verkar ju planerat isåfall?
Citera
2022-07-11, 00:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kan kanske stämma eftersom det är förislamskt och inte nödvändigtvis följer islams utbredning och tillhörande namnskick. annars finns det väl långt över 200 miljoner muslimer söder om sahara, så inte osannolikt att några även tar arabiska namn som inte är betydelsefulla karaktärer i koranen. leila var ett namn som muhammed accepterade: https://www.islamweb.net/en/fatwa/81...or-muslim-girl
Nej, men här försöker jag göra ett allmänt sannolikhetsresonemang om hur sannolikt det skulle vara att MGM skulle vara barn till en kvinna som bott sedan 2008 på samma adress, när MGM anges ha kommit hit för sju år sedan, en kvinna vars yrkesverksamhet stämmer illa med vad som sagts om MGM:s mamma tidigare i tråden, och som dessutom har ett namn som är ovanligt i subsahariska Afrika och MGM uppenbart har svart härstamning att döma av bilder. Mammans oväntade förnamn blir bara ytterligare ett tecken på att det är fel kvinna som utpekas som GM:s mamma. Det duger det till också om man kan påvisa att enstaka svarta afrikanskor har burit namnet Leila.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskbygge
Då kan det bli tal om förvaring på en institution som har rätt att ta till vissa tvångsmedel, tex inlåsning. Finns i Sverige ett par platser som kunde bli aktuellt, drivs i BUPs regi.

Det kan också bli tal om andra åtgärder, tex krav på behandling som innebär att barnet tex hamnar in en HVB-liknande situation. Beror lite på omständigheter och vilken exakt problematik som personen anses ha.

Den tanke jag fick från bilden är att pojken själv är hjärnskadad. Kanske utsatt för traumatisk uppväxt med mycket sexuellt våld. Ingen ursäkt men en möjlig förklaring. Jag hoppas att flickan slipper vakna upp om hon har fått svåra hjärnskador av syrebrist. Då är hennes liv förstört.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

/ Leif.Jennekvist

Den här MGM ser ut att följa Abbe Blattelito i spåren. Samma sjuka beteende redan i tidiga år.
Citera
2022-07-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Hur ligger det f ö med föräldraansvaret i detta?

Kan mamman blockera för ett samarbete med socialtjänsten och på så sätt förhindra att effektiva insatser görs i tid? Finns det några juridiska hänsyn till familjen som socialtjänsten inte kan ta sig förbi, fast den kanske vill?

I teorin kan en förälder till ett barn motsätta sig inblandning av alla utomstående, och iom att ett barn under 15 aldrig kan dömas i en svensk domstol så kan man därmed heller inte enkelt ta beslut "över huvudet" på vårdnadshavaren.

MEN med det sagt - det finns ett par olika alternativ att beakta. I det här fallet kommer nästan garanterat en omfattande psykiatrisk undersökning att ske, och det kan leda till att man anser att barnets bästa är att en viss åtgärd måste ske, eller att barnet utgör en fara för sig själv eller andra. I dessa fall kan man låta socialtjänsten göra ett ingripande och omhänderta barnet och placera det i tex föräldrahem, något gruppboende etc eller överlåta barnet till tex BUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in