Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-08, 16:51
Medlem
https://norran.se/nyheter/skelleftea...ottet/lynoy5pj

” Lars Persson säger att polisen har hållit förhör med pojken.

– Han har sedan släppts på fri fot, med tanke på hans unga ålder, säger han.

Polisen är förtegen om vad som har hänt, men enligt Lars Persson handlar det om någon form av överfall.

Kan pojken misstänkas för flera brott?

– Det jag har fått till mig är att händelsen rubriceras som mordförsök, säger Lars Persson.

Han säger att flickan och pojken inte är släkt, men vill i övrigt inte gå in på vilken relation de har till varandra.

Lars Persson säger att han i nuläget inte har några uppgifter kring flickans skadeläge. Region Västerbotten har meddelat att någon patientskaderapport inte kommer att lämnas ut.”
Citera
2022-07-08, 16:51
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Det är en flicka som är 9-10 år.
Sen vet jag inte om det skulle gjort det mindre hemskt om det hade varit en flicka som var 11-12 år eller en tonåring som var 13-14 år. Detta är hårklyverier.

Har du en länk som bekräftar det?

Jo fast det verkar ju som att det är värre ju yngre barnet är. Till och med jag (min förhärdade jävel) kan känna det.

Det blev ett jävla rabalder när jag föreslog att offret var 14. Djävlar vad skit jag fick.
Citera
2022-07-08, 17:00
Medlem
Solstol28s avatar
Enligt bilderna i Norran så är det avspärrat i ett oerhört risigt område, man ser knappt mer än ett par meter bort pga allt ris och små träd. Hur kan man då ha hittat någon där som man inte direkt sökte efter?? Inget område som man direkt ger sig in i.
Citera
2022-07-08, 17:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Enligt bilderna i Norran så är det avspärrat i ett oerhört risigt område, man ser knappt mer än ett par meter bort pga allt ris och små träd. Hur kan man då ha hittat någon där som man inte direkt sökte efter?? Inget område som man direkt ger sig in i.

Hund som markerat? Någon som behövde lätta på trycket? Gena? Leta svamp? Så konstigt är det inte.
Citera
2022-07-08, 17:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Kan ha varit ren tillfällighet. En som rasta hunden eller behövde pissa till exempel.
Citera
2022-07-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Det är dags att införa dödsstraff.
Och ja, även om negerungen som är GM är 12 år. En idiot är en idiot oavsett om man är ung, gammal, frisk eller sjuk. Klarar man inte av att bete sig ska man bort.
Varför jaga upp sig,säkert ingen större skada skedd?(reserverar mig för att Skelleftebor inte ids skriva påFB)
Citera
2022-07-08, 17:16
Medlem
Hu i helvete kan man släppa den misstänkta pga ung ålder med tanke på vad han gjort ???

Ska den ung jäveln få gå lös med tanke på vad han gjort??? Kan polisen garantera att han inte gör något igen???

Blir så förbannad när jag hör detta. Vilket jävla rättssystem vi har
Citera
2022-07-08, 17:17
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hund som markerat? Någon som behövde lätta på trycket? Gena? Leta svamp? Så konstigt är det inte.

Kan ju vara den aktuella pojken som berättat om det. Alternativt att flickan kravlat sig ut ur dungen. Polisen verkar ha fått vissa uppgifter om ett överfall, antingen från pojken eller flickan. Skogspartiet känns annars som ett ställe att gömma en kropp på, snarare än platser för själva överfallet. Han har väl gett sig på henne på gångbanan och sen släpat in henne där.
Citera
2022-07-08, 17:21
Medlem
halaltarzans avatar
Men vad sägs på byn då? Tvivlar ju liksom på att det skulle vara helt tyst.
Citera
2022-07-08, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BB555BB
https://norran.se/nyheter/skelleftea...ottet/lynoy5pj

” Lars Persson säger att polisen har hållit förhör med pojken.

– Han har sedan släppts på fri fot, med tanke på hans unga ålder, säger han.

Polisen är förtegen om vad som har hänt, men enligt Lars Persson handlar det om någon form av överfall.

Kan pojken misstänkas för flera brott?

– Det jag har fått till mig är att händelsen rubriceras som mordförsök, säger Lars Persson.

Han säger att flickan och pojken inte är släkt, men vill i övrigt inte gå in på vilken relation de har till varandra.

Lars Persson säger att han i nuläget inte har några uppgifter kring flickans skadeläge. Region Västerbotten har meddelat att någon patientskaderapport inte kommer att lämnas ut.”

Vad innebär det att släppas på fri fot i ett sånt här fall ? Får gm leva som vanligt hemma med familjen eller omhändertas hen av socialtjänsten ?
Citera
2022-07-08, 17:26
Medlem
Dofternas avatar
Drar till med en gissning.
Flickan med cykel har krockat med pojkarna på sparkcyken, en av killarna har fått tokspel.
Citera
2022-07-08, 17:27
Medlem
Citat:

Bilderna är lite förrädiska i den meningen att det från just det hållet så är sikten inte jättebra, men om du kommer från ett annat håll så är insynen i området rätt bra, det är betydligt glesare mellan sly och buskage. Men jag vet inte exakt var i området som flickan fanns när hon hittades så vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in