2022-07-10, 21:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Visst kan vi förlåta Olof nu efter snart 26 år…Han förstörde/avslutade Malins liv, hennes föräldrars samt syskon, sin egen familj gav han samma avskyvärda resa…Olof är svårt sjuk enligt mig, 4 effektiva år på Saltvik ger honom bara glädje
Enligt dig ja! ☺️
Tur att du inte jobbar som läkare och ställer diagnoser. Mupp!
Citera
2022-07-10, 21:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Efter att ha lyssnat igenom 5 timmars rättegång så kan det finnas ett skräckscenario ur denna närmast otroliga historia.

HD skall som Du säger pröva ett fall om det framkommer bevisning som troligen hade medfört ett annorlunda domstolsutslag vid den aktuella rättegången.

Så långt är vi alla överens:
Det saknades då teknisk bevisning som kunde binda O till Malin.

I samband med att DNA kunde fastställas så kunde man binda O till kroppen.
Därmed borde det vara klappat och klart kan man tycka……. MEN

Nu kommer O med en helt både osannolik och absurd historia!
De runkar på den s.k ledarens uppmaning.

O hjälper sedan till att lyfta bort Malins kropp genom att grabba tag med sin hand i den öppna gylfen.
Han hävdar då att han kan ha haft sperma på fingrarna som han då omedvetet skall ha kletat på offret.

Det är den förklaringen som hovrätten skall bedöma efter att DNA beviset har presenterats i kombination med Olofs förklaring.

Givetvis förstår ju alla att det är rena falsarier men hur skall rätten ställa sig rent juridiskt?

Är det utom allt rimligt tvivel?
Ja, allt annat vore skamligt av rättsväsendet.
Men jag tror lille Olof har det bättre i fängelse än att komma ut i samhället igen.
Han kommer inte att få det lätt, speciellt efter sin runk historia med andra grabbar över en död flicka. Så han är körd vilket fall som helst!
Om nu inte dripatolgen välsignar sig över O som det är så synd om, han kan nog ge Olof ett jobb och husrum.😂🤣
Citera
2022-07-10, 21:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Dessutom- om det skulle vara så att Olof faktiskt var oskyldig (knappst troligt) så hade Rune kört ihjäl en oskyldig. Så den risken vågade han nog inte ta även om han är (liksom jag) övertygad om Olofs skuld.

Dessutom sa ju Rune att om han gjorde det så skulle han inte vara bättre än Olof, vilket också är en god poäng om något.
Förstår dig inte!
Han är skyldig och Rune hade gjort samhället en tjänst.
Nej Rune hade inte kunnat jämföras med Olof på långa vägar om han dödat kräket!
Det hade kallats sanering i moralens värld!
"Mysko människor som skriver i tråden"🤔
Citera
2022-07-10, 22:01
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Efter att ha lyssnat igenom 5 timmars rättegång så kan det finnas ett skräckscenario ur denna närmast otroliga historia.
/.. /

Har letat överallt efter ljudupptagning för att få lite klarhet. I tråden, på Sveriges radio, poddar, osv. Var kan man lyssna igenom materialet?

Vore skitschysst om du kan dela ljudänken.

(nu ska jag läsa om ditt inlägg ordentligt)
Senast redigerad av Xedome 2022-07-10 kl. 22:04.
Citera
2022-07-10, 22:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Har letat överallt efter ljudupptagning för att få lite klarhet. I tråden, på Sveriges radio, poddar, osv. Var kan man lyssna igenom materialet?

Vore skitschysst om du kan dela ljudänk.

På youtube - gå in och sök på Malin Lindström så kommer det upp.
Citera
2022-07-10, 22:05
Medlem
Xedomes avatar
Ah den gamla rättegången. Menade den nuvarande. Kollar igen.. Edit. Det är ju den nya. Tack!
Citera
2022-07-10, 22:06
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Vore skitschysst om du kan dela ljudänk.

https://youtu.be/hf6FXuTewtk

Här är länken!

Lyssna och fundera sedan över mitt (o)möjliga skräckscenario…..
Citera
2022-07-10, 22:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ah den gamla rättegången. Menade den nuvarande. Kollar igen..

Det är den nya.
Citera
2022-07-10, 22:09
Medlem
Xedomes avatar
Tack så väldans mycket!! såg fel förra gången
Citera
2022-07-10, 22:16
Medlem
joumas avatar
Citat:

HD skall som Du säger pröva ett fall om det framkommer bevisning som troligen hade medfört ett annorlunda domstolsutslag vid den aktuella rättegången.

Så långt är vi alla överens:
Det saknades då teknisk bevisning som kunde binda O till Malin.

I samband med att DNA kunde fastställas så kunde man binda O till kroppen.
Därmed borde det vara klappat och klart kan man tycka……. MEN

Nu kommer O med en helt både osannolik och absurd historia!
De runkar på den s.k ledarens uppmaning.

O hjälper sedan till att lyfta bort Malins kropp genom att grabba tag med sin hand i den öppna gylfen.
Han hävdar då att han kan ha haft sperma på fingrarna som han då omedvetet skall ha kletat på offret.

Det är den förklaringen som hovrätten skall bedöma efter att DNA beviset har presenterats i kombination med Olofs förklaring.

Givetvis förstår ju alla att det är rena falsarier men hur skall rätten ställa sig rent juridiskt?

Är det utom allt rimligt tvivel?

Lille runkolle har ju lämnat typ 5 olika berättelser om vad som hände den dagen och rätten lämnar därför förhoppningsvis hans histora utan avseende. Hans trovärdighet är helt enkelt noll. Så då kvarstår övrig bevisning som rätten får göra sig en uppfattning om och då borde han bli dömd.
Citera
2022-07-10, 22:26
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouma
Lille runkolle har ju lämnat typ 5 olika berättelser om vad som hände den dagen och rätten lämnar därför förhoppningsvis hans histora utan avseende. Hans trovärdighet är helt enkelt noll. Så då kvarstår övrig bevisning som rätten får göra sig en uppfattning om och då borde han bli dömd.

Håller med dig helt. Åklagaren gick också igenom alla olika versionerna.
Det blev näst intill pinsamt med alla alternativa historier som RunkOlle förklarade med rädsla för ledaren och dumma/ohövliga poliser.

Bortser man från trovärdigheten så är det klappat och klart men om inte…..

Det som stör mig ofantligt är ju hovrättens ordförande som lät väldigt grinig och ifrågasatte vad åklagarens syfte var när hon gick igenom versionerna….
Citera
2022-07-10, 22:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Håller med dig helt. Åklagaren gick också igenom alla olika versionerna.
Det blev näst intill pinsamt med alla alternativa historier som RunkOlle förklarade med rädsla för ledaren och dumma/ohövliga poliser.

Bortser man från trovärdigheten så är det klappat och klart men om inte…..

Det som stör mig ofantligt är ju hovrättens ordförande som lät väldigt grinig och ifrågasatte vad åklagarens syfte var när hon gick igenom versionerna….

Jag tröstar mej med det som KriminoLogisk berättade när jag påpekade det du nämner, nämligen att ordföranden var minst lika grinig mot försvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in