2022-07-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Jag äcklas över polisens jävla undfallenhet. Om de hade gått ut med signalementet på pojkdjävulen redan då kvinnorna överfölls i juni hade detta inte behövt hända.

https://norran.se/nyheter/skelleftea...gligt/lz2k8zql

Man lämnar bara ut signalement om man tror att det för en utredning framåt, om man går ut med signalement (speciellt om det är ett vagt sådant) så skadar det utredningen mer än det hjälper. Man får generellt in flera helt felaktiga utpekanden som i sin tur slukar resurser. Det låter för en lekman enkelt - "gå ut med X Y Z", men det är inte så bra som man kan tro.
Citera
2022-07-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske, det var väl folk som bor i närheten som bekräftade att det skulle vara modern, men det kan förstås vara fel. Det finns ju onekligen saker som får en att tveka, exempelvis att hon är gift med en annan man, att hon bott på adressen med den mannen så länge, osv. men helt omöjligt är det inte.

Så kan det vara, men helt okänd är han inte om han bor i Italen och kommer på besök ibland. Så gott som okänd för oss däremot.

Ja jag tror det är fel för det skrevs att de kom hit för sju år sedan av någon som verkade ha bra koll, tror fel blivit uthängda men vi fåe se.
Citera
2022-07-10, 21:44
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det var det jag anade. Ingen rök utan eld. Flickan kanske inte har fått det bästa umgänget. Det är inget sätt att skuldbelägga offret, utan en ren sannolikhetskalkyl. Det är alltså 100 % belagt att det inte fanns några beröringspunkter mellan BO och MGM, inte ens indirekt genom familjens bekantskapskrets? Är ni säkra på det? Att MGM av en händelse slänger sig över en före detta knarklangares dotter kan ju givetvis hända, men det förefaller ytterst osannolikt. Jag vet att MGM utfört tillsynes slumpmässiga dåd tidigare, men två samtidiga faktorer är för mycket för att bara viftas undan utan vidare.

En nioåring med dåligt umgänge? Hon är jätteliten, inte minsta brådmogen, ser ut som en liten flicka.
Citera
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte helt omöjligt. Kan väl vara så att någon lagt pussel utifrån GM:s efternamn, noterat att L är gift med en man med samma namn och sedan dragit felaktiga slutsatser utifrån det.

Om det är så att GM har faderns efternamn och fadern bor i Italien är det knappast så att man lär hitta någon koppling i den svenska folkbokföringen utifrån efternamnet.

Lite märkligt dock att användare här i tråden, som påstått sig ha insyn i ärendet, helt kategoriskt tycktes bekräfta uppgifterna, men det säger väl kanske mer om användare här än om faktiska förhållanden.
Tidigt i tråden så lämnade någon uppgift om att familjen varit här i 7 år, dvs sedan 2015. Om den uppgiften stämmer kan ju då den utpekade Leila omöjligt vara modern eftersom hon flyttade in i lgh redan 2007.

Nu får man nog vara lite kritisk till vissa användares påståenden. Är ju hemskt om folk hejvilt kastar ut namn som inte har med fallet att göra och som kan få ödesdigra konsekvenser för den drabbade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Skrev ju osäker på ålder. Men 10-12 är en flicka i mina ögon...
Var får du 10-12 år ifrån?
Citera
2022-07-10, 21:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ja, det är svårt att begripa för vem som helst fattar att du svamlar.

Du kan ju ta en titt på den blåslagna flickan i sjukhussängen med gosedjur omfamnande som det finns bild på en sida bakåt, och upprepa det du sa "ingen rök utan eld" och att hon skulle haft knarkkontakter.

Du är ju för fan helt tappad.

Nu är du bara butthurt. Lugna ner dig och håll dig till saklig diskussion. Att tycka synd om flickan och att samtidigt försöka utreda ett händeleförlopp är två tankar som en normalbegåvad person bör kunna hålla i huvudet samtidigt. Har du någon fakta att komma med i fallet så är jag givetvis idel öra.
Citera
2022-07-10, 21:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
En nioåring med dåligt umgänge? Hon är jätteliten, inte minsta brådmogen, ser ut som en liten flicka.

Jag pratar inte om en sexuell relation. Så det har aldrig hänt föräldrar att deras barn har börja umgås med någon som varit på besök hos familjen eller någon som familjen besökt? Det kan också räcka med att MGM bara fått syn på BO i ett sådant sammanhang.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-07-10 kl. 21:50.
Citera
2022-07-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazook
https://imgur.com/a/DNFiAMS

Vad heter mamman på Insta?
Citera
2022-07-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Tidigt i tråden så lämnade någon uppgift om att familjen varit här i 7 år, dvs sedan 2015. Om den uppgiften stämmer kan ju då den utpekade Leila omöjligt vara modern eftersom hon flyttade in i lgh redan 2007.

Nu får man nog vara lite kritisk till vissa användares påståenden. Är ju hemskt om folk hejvilt kastar ut namn som inte har med fallet att göra och som kan få ödesdigra konsekvenser för den drabbade
Mycket klokt!

Jag håller med, flashback är ju ibland fantastiskt i sina detektivarbeten kring GM, ibland är trådarna katastrof.
Nu när det gäller ett så bestialiskt brott så blir det enormt engangemang och oerhörd frekvens på posterna i tråden. Extremt svårt att följa och bedöma var uppgifter kommer ifrån. Extra känsligt blir det givetvis när MGM är ett barn, som enligt aktuell trådsanning passar perfekt enligt flashback, felaktig ålder hintas om också osv.

Bedöm för all del uppgifterna från moderator jag länkade ovan. Men betänk att uppgifterna från det tidigare brottet i gångtuinneln givetvis är sekretessbelagt och så kommer även allting kring det aktuella fallet vara. Så sanningen kommer osannolikt komma ut för att bekräfta eller förkasta trådsanningar.
Citera
2022-07-10, 21:49
Medlem
Var finns info om Swish till BO med familj?
Citera
2022-07-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillvispen87
Vad heter mamman på Insta?
_emzzanss_ men är nu gjord privat
Citera
2022-07-10, 21:52
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Nu är du bara butthurt. Lugna ner dig och håll dig till saklig diskussion. Att tycka synd om flickan och att samtidigt försöka utreda ett händeleförlopp är två tankar som en normalbegåvad person bör kunna hålla i huvudet samtidigt. Har du någon fakta att komma med i fallet så är jag givetvis idel öra.

Min fakta är att du trollar och försöker göra dig lustig på en familjs bekostnad.
Alla normalbegåvade förstår att du svamlar och inget du säger har någon som helst relevans.

Hon ligger på sjukhussängen halvt ihjälslagen och nedsövd och du tycker det är lämpligt att trolla om att detta hänt för att hon haft knarkumgänge och annat trams du inbillar dig, trots att det framkommit med all tydlighet att oprovocerade överfall följer gärningsmannens beteendemönster.

Sedan din hemmasnickrade sannolikhetsprincip på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in