Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Vi har haft två tämligen modesta räntehöjningar och ligger på löjligt låga 0,75 % samtidigt som inflationen eldar på.
Dessa tämligen modesta höjningar och löjligt låga nivå på styrränta får varenda villamoderater och kreditkramare i tråden att få rännskita av oro och priserna märkbart bromsa upp och att börja sjunka.
Vi har till och med dårar i tråden som envist tjatar om att de ekonomiskt oberoende samtidigt som de mal om att priserna omöjligen kan gå ned.
Jodå och jag håller med i det stora, räntan kommer gå upp och priserna gå ner.
Nu tror jag inte det kommer bli några dramatiska höjningar/nedgångar men där blir ju bara vad jag tror.
Precis som du säger om vissa dårar som inte tror priserna kommer gå ner så finns det samma typ av människor som tror priserna kommer gå ner 60-70% och de kommer inte bli drabbade av höjningar ii sina hyres.
Blir därför de här trådarna alltid spårar ut, hyres har en orimlig tro på sin sak och köpes en orimlig tro på sin sak.
Däremot om man backar tillbaks i tiden och använder fakta (vilket många bortser från) så har köpes haft rätt och de som bor i hyres haft fel 👍
Den här bubblan har människor pratat om i 10-20 år kanske längre, någon gång kommer man såklart få rätt om man säger samma sak i flera år.
Kanske de får rätt denna gång, kanske inte.