2022-07-10, 18:17
Medlem
S.O.Stolps avatar
Så här är det alltid under sommaren. Det handlar om turister.

Men varför är det asterisker i rubriken. Varför inte bara skriva dansk jävla skalle?
Citera
2022-07-10, 18:18
Medlem
Studsbolls avatar
Kanske om du ger dem en dansk jävla skalle?
Citera
2022-07-10, 18:32
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Så här är det alltid under sommaren. Det handlar om turister.

Men varför är det asterisker i rubriken. Varför inte bara skriva dansk jävla skalle?
Nej det är samma avfall som står i vägen och ska filma brottsplatser eller olyckor.
Citera
2022-07-10, 18:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nja, det finns ett fåtal av stolpskotten och de är inget att reta upp sig över men jag förstår frustationen. Vet inte om det beror på bristande uppfostran eller vad. Det där med att "köa" i kollektivtrafiken tycks vara avskaffat sedan några år bland yngre förmågor.

Kan berätta en liten anekdot jag var med om för bara några veckor sedan när jag skulle gå av tunnelbanan. När vagnen stannade gick jag fram till dörren, precis utanför ställde sig 3 killar i kanske 13-14års ålder och det var tydligt att de inte tänkte underlätta för folk att stiga av. Spände mig lite smått och låtsades inte se dom när jag gick av. Eftersom de inte var beredda var det väl lite för dom som att möta ett lok ena killen åkte säkert med 2meter medans jag "tuffade" på.. Hans polare uttryckte bara ett "oj, jävlar" lite småfnittrandes.

Så brukar jag också göra. Fungerar bra!
Citera
2022-07-10, 18:41
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Så brukar jag också göra. Fungerar bra!

Det inte bara funkar bra... Man brukar även kunna le åt det hela timtal efteråt när man tänker sig tillbaks.
Citera
2022-07-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Nej det är samma avfall som står i vägen och ska filma brottsplatser eller olyckor.
Håller med om att det inte bara är turister som håller på så här.

Jag brukar gå rakt in i folk och är de för stora för att kunna axla (jag är en kvinna under 165 cm) så ryter jag "men flytta på dig" eller "är du så trög att du inte fattar att det är smartare att låta folk gå av innan du går på" eller liknande. Har jag varit riktigt irriterad har jag tyvärr sagt något om personens utseende också av bara farten. Fånigt säkert men ger en liten njutning att eventuellt ha sårat någon man irriterar sig på.
Citera
2022-07-10, 18:51
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Håller med om att det inte bara är turister som håller på så här.

Jag brukar gå rakt in i folk och är de för stora för att kunna axla (jag är en kvinna under 165 cm) så ryter jag "men flytta på dig" eller "är du så trög att du inte fattar att det är smartare att låta folk gå av innan du går på" eller liknande. Har jag varit riktigt irriterad har jag tyvärr sagt något om personens utseende också av bara farten. Fånigt säkert men ger en liten njutning att eventuellt ha sårat någon man irriterar sig på.
Ja på dom bara!
Citera
2022-07-10, 18:54
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Känns det inte pinsamt att stå och skrika inför övriga resenärer?

Nej älskar när dom ser lite rädda och chockad ut. Brukar alltid små fnissa lite åt det när jag gått några meter.
Citera
2022-07-10, 19:23
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Nej älskar när dom ser lite rädda och chockad ut. Brukar alltid små fnissa lite åt det när jag gått några meter.
Ja det förtjänar dom.

Blev bara för mycket. Igår gick vi lugnt längs vattnet, så hör man någon plingar 10-25 ggr och sedan viner förbi en vit man på cykel i 40 års åldern utan tröja och sedan vänder handen och pekar fingret, blev helt paff. Dessa egocentriska människor ska fan veta hut! Fullt med instagram sopor som inte har ett uns empati och borde bli behandlade med samma mynt.

Bad nästan till Gud att han skulle vurpa och få sitta i rullstol resten av livet. Nästan.
Citera
2022-07-10, 20:17
Medlem
Sluta gnäll farsan. I kollektivtrafiken är det alla mot alla som gäller, ta dina barn stadigt i handen och knuffa undan oss andra om du inte kommer förbi.
Citera
2022-07-10, 22:04
Moderator
Neksnors avatar
Står man redo att gå av när fordonet stannar så är det bara att trampa ner organismer som rör sig i fel riktning. Under pandemin funkade det bra att hosta. Har man däremot inte fattat att man ska av förrän folk börjat gå ombord så får man skylla sig själv.
Citera
2022-07-10, 23:22
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackovatten
Sluta gnäll farsan. I kollektivtrafiken är det alla mot alla som gäller, ta dina barn stadigt i handen och knuffa undan oss andra om du inte kommer förbi.
Ja jo men det är otrevligt att folk är stressade i onödan. Folk har dåligt vett!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in