2022-07-02, 11:59
Medlem
Bästa appen!

Med Tickital-appen kan man hyra ut sina månadskort! Ladda ned appen på Google Play eller App Store!
Senast redigerad av Isakmartinelle 2022-07-02 kl. 12:03. Anledning: Felskrivning
Citera
2022-07-10, 17:37
Medlem
Jagduvidoms avatar
Folk som inte låter än gå av ska ha en D*nsk jävl* sk*lle!

Kommer med två barn och ska gå av vid city med pendeltågen. Där flockas öppningen av gnuer som ska tränga sig in skiter i att man kommer med två små barn i händerna. Tågen står ju still i city några minuter ändå och når avfallet kommit på är det fullt med lediga platser.

Min fråga i affekt är om alla eller mestadels av alla som åker pendeltåg skiter i alla och är bittra alkoholiserade fattiga människor?
Citera
2022-07-10, 17:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Ja folk har inget hyffs numera. Jag går bara rakt ut och ofta in i folk. De får skylla sig själva. Hamnade nästan i bråk med några babianer på grund av det.
Citera
2022-07-10, 17:47
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Kommer med två barn och ska gå av vid city med pendeltågen. Där flockas öppningen av gnuer som ska tränga sig in skiter i att man kommer med två små barn i händerna. Tågen står ju still i city några minuter ändå och når avfallet kommit på är det fullt med lediga platser.

Min fråga i affekt är om alla eller mestadels av alla som åker pendeltåg skiter i alla och är bittra alkoholiserade fattiga människor?

Nja, det finns ett fåtal av stolpskotten och de är inget att reta upp sig över men jag förstår frustationen. Vet inte om det beror på bristande uppfostran eller vad. Det där med att "köa" i kollektivtrafiken tycks vara avskaffat sedan några år bland yngre förmågor.

Kan berätta en liten anekdot jag var med om för bara några veckor sedan när jag skulle gå av tunnelbanan. När vagnen stannade gick jag fram till dörren, precis utanför ställde sig 3 killar i kanske 13-14års ålder och det var tydligt att de inte tänkte underlätta för folk att stiga av. Spände mig lite smått och låtsades inte se dom när jag gick av. Eftersom de inte var beredda var det väl lite för dom som att möta ett lok ena killen åkte säkert med 2meter medans jag "tuffade" på.. Hans polare uttryckte bara ett "oj, jävlar" lite småfnittrandes.
Citera
2022-07-10, 17:50
Medlem
Bone Collectors avatar
Resenärernas största skräck är att behöva sätta sig nära, eller t.o.m. bredvid en främling.
Ofta blir man tvungen att göra just det om man går på för sent, vilket leder till att alla rusar ombord som galningar.

Folk i allmänhet gillar inte att vara nära främlingar och pandemin gjorde allt 10 gånger värre.
Citera
2022-07-10, 17:59
Medlem
SkattefriZons avatar
Du får göra som jag. Skrik att dom är jävla idioter och att dom ska flytta på sig. Har faktiskt fungerat bra varje gång.
Citera
2022-07-10, 18:03
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Du får göra som jag. Skrik att dom är jävla idioter och att dom ska flytta på sig. Har faktiskt fungerat bra varje gång.
Det gjorde jag. Jävla idioter. Skulle precis motta en skalle men insåg hur olämpligt det skulle varit framför mina barn. Inte första gången.
Citera
2022-07-10, 18:05
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nja, det finns ett fåtal av stolpskotten och de är inget att reta upp sig över men jag förstår frustationen. Vet inte om det beror på bristande uppfostran eller vad. Det där med att "köa" i kollektivtrafiken tycks vara avskaffat sedan några år bland yngre förmågor.

Kan berätta en liten anekdot jag var med om för bara några veckor sedan när jag skulle gå av tunnelbanan. När vagnen stannade gick jag fram till dörren, precis utanför ställde sig 3 killar i kanske 13-14års ålder och det var tydligt att de inte tänkte underlätta för folk att stiga av. Spände mig lite smått och låtsades inte se dom när jag gick av. Eftersom de inte var beredda var det väl lite för dom som att möta ett lok ena killen åkte säkert med 2meter medans jag "tuffade" på.. Hans polare uttryckte bara ett "oj, jävlar" lite småfnittrandes.
Brukar sparka på smalbenen eller ge vederbörande en rejäl axel. Men kommer man med barn på en söndag så ska folk fan inte vara så här. Var mestadels svenskar också.
Citera
2022-07-10, 18:08
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon

Känns det inte pinsamt att stå och skrika inför övriga resenärer?
Citera
2022-07-10, 18:08
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Resenärernas största skräck är att behöva sätta sig nära, eller t.o.m. bredvid en främling.
Ofta blir man tvungen att göra just det om man går på för sent, vilket leder till att alla rusar ombord som galningar.

Folk i allmänhet gillar inte att vara nära främlingar och pandemin gjorde allt 10 gånger värre.
Folk är rädda för sin egen skugga. Jag känner förakt mot dessa stressade småsinta individer, dom är helt fel prioriterade och kan lika gärna kan gå och lägga sig på havets botten.
Citera
2022-07-10, 18:11
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Känns det inte pinsamt att stå och skrika inför övriga resenärer?
"Flytta på dig din jävla idiot, låt barn gå av" Är nog pinsamt att någon skriker åt dig mer än att man anses vara en galning dom du menar.
Citera
2022-07-10, 18:13
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
"Flytta på dig din jävla idiot, låt barn gå av" Är nog pinsamt att någon skriker åt dig mer än att man anses vara en galning dom du menar.

Sant..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in