Citat:
Ursprungligen postat av
Jagduvidom
Kommer med två barn och ska gå av vid city med pendeltågen. Där flockas öppningen av gnuer som ska tränga sig in skiter i att man kommer med två små barn i händerna. Tågen står ju still i city några minuter ändå och når avfallet kommit på är det fullt med lediga platser.
Min fråga i affekt är om alla eller mestadels av alla som åker pendeltåg skiter i alla och är bittra alkoholiserade fattiga människor?
Nja, det finns ett fåtal av stolpskotten och de är inget att reta upp sig över men jag förstår frustationen. Vet inte om det beror på bristande uppfostran eller vad. Det där med att "köa" i kollektivtrafiken tycks vara avskaffat sedan några år bland yngre förmågor.
Kan berätta en liten anekdot jag var med om för bara några veckor sedan när jag skulle gå av tunnelbanan. När vagnen stannade gick jag fram till dörren, precis utanför ställde sig 3 killar i kanske 13-14års ålder och det var tydligt att de inte tänkte underlätta för folk att stiga av. Spände mig lite smått och låtsades inte se dom när jag gick av. Eftersom de inte var beredda var det väl lite för dom som att möta ett lok ena killen åkte säkert med 2meter medans jag "tuffade" på.. Hans polare uttryckte bara ett "oj, jävlar" lite småfnittrandes.