2022-07-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet hadde allerede hentet nokiaen i S4, uten at TH visste om det, da han forklarte seg om dette på hotellet i Lillestrøm. Da var hele familien under politibeskyttelse.
Kilde: "Lørenskog Mysteriet".
Alle som ikke vil spores legger mobilen et annet sted enn dit de skal. Hvor vanskelig kan det være. Har null tro på at th glemte tlf i forbauselsen. Hvor mye kan denne mannen lyge før du får mistanke.
Citera
2022-07-10, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nja, det er vel noe han ser senere, etter at han har forstått at hun er borte og han har sett konvolutten. Men det han ønsker å si med det, er at det ikke er AEH som har lagt telefonen der. Hans etterforskning er da allerede i gang.
Dette er typiske spørsmål han har fått gjentagende ganger i avhør. Spørsmål angående AEHs mobil beliggenhet, var kanskje spørsmål, som TH ikke syntes var uvesentlig for det som kunne ha skjedd. Men sikkert slitsomt å svare på samme spørsmål i avhør etter avhør.

Det var vel først da han fikk gjentagende spørsmål om f.eks. blomsterpotter, hvor ofte AEH badet og hennes do-vaner (med eller uten radio), som gjorde at han ikke helt skjønte hvordan slike spørsmål kunne føre til at AEH ble funnet og bragt i sikkerhet. På det tidspunktet var TH sliten, pga det som hadde skjedd og mangel på søvn. Det siste advarte han avhøreren om "at han sikkert ville svare feil".

TH hadde i tillegg til avhørene brukt mye tid på å tenke over, om det fantes potensielle fiender, og andre hypoteser om hva som kunne ha skjedd med AEH.
Dette var han opptatt av å høre politiets vurderinger om, men vi vet nå at det endte med at han måtte nøye seg med å maile disse hypotesene skriftlig til politiet, uten å få tilsvar.

Dette "dokumentet" har blitt omtalt som 8 sider, men jeg leste nettopp i en artikkel at dette er et betydelig større materiale. Tror det dreier seg om 8 dokumenter totalt, hvor f.eks. 1 dokument besto av 20 sider, hvis jeg ikke tar helt feil.

Uansett, det arbeidet må også ha krevd mye energi, selv om han fikk hjelp av en venn.

TH fikk som sagt aldri høre politiets synspunkter om det han "bragte til bordet", men han har fått muligheten til å høre hva offentligheten synes, for som vi vet, så er deler av materialet og - taushrtsbelagte avhør blitt lekket.
Citera
2022-07-10, 01:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er ikke så farlig, på grunn av verdiøkningen på Monero har han tjent tilbake det han betalte i juli 2019, og vel så det, så han tapte ikke penger på å gjøre betalingen.
Det mest interessante i den forbindelse, er at kryptospekulanter har et motiv. En hypotese jeg presenterte lenge før verdiøkningen. Først var det nemlig en verdinedgang, som også trusselbrevforfatteren gjorde et poeng utav.
Citera
2022-07-10, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Dette at GM fjerner alle metaller fra AEH kropp før bortføringen. Tyder vel på at han skal plassere kroppen et sted, politiet kan komme til å søke med metalldetektor.

GM virker intelligent nok til å forstå at han ikke kan lure politiet. Men satser på at TH skal tro hun er bortført i livet og vil bli tilbakelevert, straks han betaler.

Syn at TH betalte noe som helst, hvis det er slik det henger sammen.
Vi kan ikke utelukke at det faktisk aldri ble betalt noe som helst, hverken politiet eller Holden har ønsket å bekrefte dette.

Kan være GM føler seg snytt for monero-verdiøkningen.

GM eier nok ingen skrupler, er nok ingen empati der i gården. Merkelig nok går slike mennesker ofte inn i dyp depresjon etterpå, særlig hvis de er misfornøyd med hva de har "fått til" med handlingen. Jo verre - jo bedre liksom. Vanskelig for normale mennesker å forstå (har nettopp sett noen serier om seriemordere på Netflix).
Citera
2022-07-10, 02:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ganske så usannsynlig at han ikke husket dette. Hvis han lyver om dette, er det noe han skjuler relatert til turen hjem. Han brukte også relativt lang tid på den turen. Han kan ha møtt noen på veien hjem for statusoppdatering.

Eller at liket ble flyttet fra THs bil over i en annen
Er du sikker på at TH ikke hadde iPaden med seg i bilen på vei hjem, og at denne koblet seg til forskjellige basestasjoner underveis, slik iPaden gjorde på vei til jobb samme dagen???
Citera
2022-07-10, 02:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er inte ett brott om uttalandet er falskt, det sätter bara en stor fråga om varför han ev. ljuger. Om han ljuger, som kan verka vara reellt, er det något som försenar polisens arbete, och lägger til högen av indicier som inte räcker i rättsstatsprincipen.

Det realistiske tycks vara att han upptäckte på en enda gång att nåt var helt fel.
Det förklarar därför inte den tiden han säger att han sökte huset, innan han kontaktade polisen.

Det kan tänkas att han inte har velat förorena en perfekt scen.

Teoretisk kan hon ha blivit kvävt av honom (ev. drogat först) ock kört bort i den tiden.

Det kan också ha hänt like efter kl 09:14.

”Politiet mener gangen er et av de «sentrale åstedene» i saken. Her ble det funnet flere spor som har vært viktige i den 27 måneder lange etterforskningen.Politiet har kalt dette for viktige «situasjonsspor».

”Etter å ha gjennomsøkt huset, sier Tom Hagen at han til slutt gikk inn på badet. Badet ligger ved siden av gangen. Her ble det funnet flere spor etter en alvorlig hendelse, såkalte situasjonsspor.”

Mycket mer info her, nåt er gammalt.

https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175

Linken heter: På innsiden av Hagens hus- Norge- NRK.
Døren til badet var lukket. TH så først situasjonssporene da han åpnet baderomsdøren.

Hvis man legger til at TH leste trusselbrevet og foretok flere oppringinger/telefonsamtaler, i tillegg til å lete etter AEH, inne og ute, så har det ikke gått så lang tid likevel.
Citera
2022-07-10, 02:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Alle som ikke vil spores legger mobilen et annet sted enn dit de skal. Hvor vanskelig kan det være. Har null tro på at th glemte tlf i forbauselsen. Hvor mye kan denne mannen lyge før du får mistanke.
Ifølge boken "Lørenskog Mysteriet" lå Nokiaen i S4.

Tror du TH hadde iPaden med seg i bilen på vei hjem, og den koblet seg til basestasjoner underveis, slik iPaden hans gjorde på vei til jobb samme dag?

Edit: Jeg savner svar på det jeg spurte deg om. Jeg forsto ikke det du skrev til meg ang penger og narkomane osv. Siterte du feil innlegg der eller?
Senast redigerad av Havhest 2022-07-10 kl. 02:26.
Citera
2022-07-10, 02:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det har vært tydelig fra dag 1 at Havhest er en beundrer av TH.
Tidlig i tråden snakket hun om om hvor intelligent han var og at AE var en utro alkoholiker.
Dette er løgn. Jeg har kun hentet opplysninger fra media og rykter her i tråden. Jeg kjenner ingen av de involverte. Selv er jeg både gift, har barn og barnebarn, og har derfor ingen slike behov du insinuerer. Uansett ville jeg aldri uttalt meg så idiotisk. Det sier ganske mye om deg, når du uttaler deg slik. Du er ekstremvarianten av latterlig. Tror at bare fordi man uttaler seg positivt eller negativt om en person, så er man enten forelsket i dem eller at man hater dem. Det må liksom være enten eller

De fleste ryktene kommer fra Adrtrt, Monsen og agvvv. Og det må disse brukerne stå for selv.

Min første hypotese var faktisk at TH var GM, stikk motsatt av hva du skriver.
Citera
2022-07-10, 08:28
Medlem
Citat:
Vi kan ikke utelukke at det faktisk aldri ble betalt noe som helst, hverken politiet eller Holden har ønsket å bekrefte dette.

Kan være GM føler seg snytt for monero-verdiøkningen.

GM eier nok ingen skrupler, er nok ingen empati der i gården. Merkelig nok går slike mennesker ofte inn i dyp depresjon etterpå, særlig hvis de er misfornøyd med hva de har "fått til" med handlingen. Jo verre - jo bedre liksom. Vanskelig for normale mennesker å forstå (har nettopp sett noen serier om seriemordere på Netflix).
Ja det er ikke godt å vite hva som skjedde. TH, politiet og Holden kan ha gått sammen om å lure GM. Eller politiet kan ha forsøkt å lure TH. Siden politiet trodde TH, med betalingen forsøkte å lure dem.

Det hele begynte nok med at GM forsøkt lure TH, med falske løfter om at han ville levere tilbake AEH, dersom han fikk penger. Så ja, en skikkelig skruppelløs type.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-07-10 kl. 08:30.
Citera
2022-07-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ifølge boken "Lørenskog Mysteriet" lå Nokiaen i S4.

Tror du TH hadde iPaden med seg i bilen på vei hjem, og den koblet seg til basestasjoner underveis, slik iPaden hans gjorde på vei til jobb samme dag?

Edit: Jeg savner svar på det jeg spurte deg om. Jeg forsto ikke det du skrev til meg ang penger og narkomane osv. Siterte du feil innlegg der eller?
Det jeg mente er at jeg ikke vurderer mennesker ut fra penger og status, les pengenarkomane. De fleste kan starte eget om det er så viktig med disse pengene. De som er i rette segmentet blit rike. Andre bryr seg ikke eller satser på feil hest. Mange skoleflinke liker å forskr på ting og ikke bli rike. De er like viktige som pengeflyttere.
Citera
2022-07-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fjernet hendelser vedr. hettemannen
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

06:57 Første bevegelse av AEHs mobil
07:56 Rødt stillestående lys på gangveien
07:56 Sekunder senere hvitt lys (bil?) beveger seg vekk fra huset
08:15 TH står opp iflg egen forklaring
08:44 Anrop til AEH mobil fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Samtale til 08:56 (11 min)
08:56 Hvitt lys (bil?) på gangveien i retning mot huset
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:06 Anrop 3 sek (svarer?) fra AEH til datter HHB1
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH, samtale 92 sek til 09:16.
09:15 TH ankommer Futurum
09:16 Siste kjente livstegn, se over
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:48 Datter (HHB1?) sender SMS til AEH, aldri lest.
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
12:33 Anrop til AEH fra datter. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget

Her er Minnimus’ gode tidslinje.
Uten at jeg skal uttrykke meg for bastant, virker det som påfallende lang tid for å oppdage gjerningsstedet.
Man kan selv prøve å vandre rundt i et hus, og se hvor lang tid det tar å sjekke.
Man vet jo at det ikke er bevis, men jeg mener den tidsbruken kan vanskelig forklares.
Citera
2022-07-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Her er Minnimus’ gode tidslinje.
Uten at jeg skal uttrykke meg for bastant, virker det som påfallende lang tid for å oppdage gjerningsstedet.
Man kan selv prøve å vandre rundt i et hus, og se hvor lang tid det tar å sjekke.
Man vet jo at det ikke er bevis, men jeg mener den tidsbruken kan vanskelig forklares.
Han lette utendørs etter AE også. Vet ikke hvor lang tid det tok.
Og hvor lenge han ble sittende (eventuelt i sjokk?) mens han leste trusselbrevet og eventuelt ble sittende etter å ha lest det, vet vi heller ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in